de dood kan ook een bevrijding zijn.
Wat een enorm rare uitspraak.Er ligt een groot taboe op dood. Dood heeft de naam slecht te zijn. Dus je moet zo lang mogelijk blijven leven.
Daar zijn de meningen over verdeelt.Ik vind niet dat je de plicht hebt om te leven, je hebt er echter niet voor gekozen om geboren te worden toch?
Dat gaat ook wel weer heel erg ver maar dat er ergens een grens getrokken moet worden is een feit.Hij zei dat Amerika geen land is waar zieken, gehandicapten en zwakkeren hulp moeten krijgen.
Dat bedoel ik juist, iedereen vind de dood slecht, precies zo als jij zegt. Dus als er iemand is die de dood niet slecht vind is dat raar. Taboe was misschien niet het juiste woord, maar ik bedoel dat er op het willen doodgaan een taboe ligt. [/img]Wat een enorm rare uitspraak.bean schreef:Er ligt een groot taboe op dood. Dood heeft de naam slecht te zijn. Dus je moet zo lang mogelijk blijven leven.
Een taboe op dood? Dus als iemand dood gaat, verbergen we hem/haar van de buitenwereld, want oehoe, als de buurt maar niet weet dat ons Jantje dood is.
Dat geloof ik niet.
Dood heeft de NAAM slecht te zijn?
Ik ken maar weinig mensen die de dood goed vinden,
allicht, want de andersdenkende zijn dood.
Zelfs de mensen die zelfmoord doen vinden dood niet GOED, ze vinden het leven slecht, en dood want minder slecht.
Ik denk niet dat je genoeg hebt nagedacht over die post.
Als jij het een nutteloze vraag vindt, hoef je geen nutteloos antwoord te geven.iris schreef:plicht om te leven?
wel, als je hier op aarde bent gezet.. kan je er weinig aan doen, denk ik?, beetje nutteloze vraag ..
Oke dan geen nutteloze vraag.. Maar ik vind het wel een aparte vraag. En anders begrijp ik de essentie van deze vraag dan niet helemaal.. maargoed, zal dr niet meer op reageren verder hoor, denk dat t onderwerp niet helemaal aan mij besteed is ofzoAls jij het een nutteloze vraag vindt, hoef je geen nutteloos antwoord te geven.
Zie de forum bijsluiter over de regels van nutteloze, of ovan ononderbouwde mening geposte posts.