Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood
Een "gearceerd" stuk, maar dan door middel van een grijze opvulling in plaats van strepen.PeterPan schreef:1) 2-de regel: "In de afbeelding hieronder zijn vier taarten te zien met telkens een aangeduid stuk in het grijs".
Die zin begrijp ik niet. Wat is een aangeduid stuk?
Diep ingaan op het "waarom" vind ik moeilijk, omdat je dan met een uitleg zit die misschien nog niet door het hele doelpubliek begrepen kan worden. Aan de andere kant is het volgens mij wél belangrijk dat je weet dat je niet door 0 mag delen, een noemer 0 kan dus niet. Vandaar dat het nu een beetje uit de lucht komt vallen, is dat minder het geval als het pas verderop wordt vermeld?PeterPan schreef:1) onderaan:
Let op! Je mag niet delen door 0, dus mag de noemer (b) nooit gelijk zijn aan 0.
Die opmerking lijkt me hier te vroeg te komt. De lezer zal zich afvragen "Hoezo niet?" en blijft hier met die vraag zitten.
Ik weet niet hoeveel aandacht je hieraan moet wijden.
Dat kan, zal ik in een volgende update aanpassen en toevoegen aan de samenvatting.PeterPan schreef:4) Gevolg: een geheel getal x kan je ook schrijven als breuk, namelijk: x/1.
Ik zou dit een Regel noemen (in het blauw).
Ik vind het niet echt duidelijk. "We bekijken alleen de grijze gedeelten van de taarten." of iets dergelijks is m.i. begrijpelijker dan "een aangeduid stuk in het grijs".TD schreef:Een "gearceerd" stuk, maar dan door middel van een grijze opvulling in plaats van strepen.
Omdat het misschien verwarrend kon zijn, had ik er al "in het grijs" bijgezet, niet duidelijk?
Ik zou het op deze plek nog niet vermelden (geen slapende honden wakker maken).Diep ingaan op het "waarom" vind ik moeilijk, omdat je dan met een uitleg zit die misschien nog niet door het hele doelpubliek begrepen kan worden. Aan de andere kant is het volgens mij wél belangrijk dat je weet dat je niet door 0 mag delen, een noemer 0 kan dus niet. Vandaar dat het nu een beetje uit de lucht komt vallen, is dat minder het geval als het pas verderop wordt vermeld?
Wij kregen vroerger te horen: "wie deelt door nul, is een snul"Een klein voorbeeldje en een kreet als "delen door nul is flauwekul" en het leed is geleden.
Ik ben het met PeterPan eens: het is geen lekkere Nederlandse zin. Het is echter erg simpel op te lossen:Ik vind het niet echt duidelijk. (...) is m.i. begrijpelijker dan "een aangeduid stuk in het grijs".