Als ik me niet vergis proberen zowel onderdelen van het BOINC project als het Folding@home team onderzoek te doen naar het ontstaan van bepaalde ziektes. Nu ken ik de ins en outs niet zo goed, maar ik dacht dat het ook beide ging om het vouwen van eiwitten. Het eerste team dat met resultaten komt kan dit laten vastleggen en hier geld aan verdienen. Zo bedoelde ik het
BOINC is een verzameling van veel verschillende projecten zoals je
hier op wikipedia kan bekijken.
Er zit wel een project tussen dat overeenkomt met Folding maar zeker niet allemaal.
Wij met Wetenschapsforum doen mee aan:
Einstein@Home:
It searches for gravitational waves from continuous wave sources, which may include pulsars.
LHC@Home:
It is considered an effort to help build the Large Hadron Collider, a CERN project to create a large particle accelerator which will become active in 2008.
Seti@Home:
SETI@home ("SETI at home") is a distributed computing project using Internet-connected computers, hosted by the Space Sciences Laboratory, at the University of California, Berkeley, in the United States. SETI is an acronym for the Search for Extra-Terrestrial Intelligence. SETI@home was released to the public on May 17, 1999.
Meer info kan je vinden op wikipedia en andere sites via google.
Wetenschapsforum BOINC doet ook nog mee aan andere projecten die je hier kan zien in
onze statistieken.
Ik denk toch wel dat er een groot verschil is tussen BOINC en Folding, ze gaan dus zeker niet elkaars werk afnemen denk ik.