Ruben01
Artikelen: 0

Re: Boincathon?

Voila het nut van een verwijzing in je handtekening is weer al bewezen.
Inderdaad.

Proficiat Mendelevium, door jouw handtekening is RaYK met zijn quad core machine in ons team terecht gekomen :D .

Natuurlijk moet de persoon in kwestie nog altijd de moeite doen ook om even te kijken maar dat is bij RaYK blijkbaar gelukt.
RaYK

Jup lag het niet aan mendelevium had ik nu waarschijnelijk nog altijd maar 10 posts onder mijn naam staan.

Dus dank aan Mendelevium om mijn vraag te beantwoorden ivm integralen :D

Vraag voor DePurpereWolf, weet je nog de exacte datum wanneer je begonnen bent met het wetenschaps team, zou leuk zijn om toch die boincathlon te organiseren rond die datum :D
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
Ruben01

Vraag voor DePurpereWolf, weet je nog de exacte datum wanneer je begonnen bent met het wetenschaps team, zou leuk zijn om toch die boincathlon te organiseren rond die datum :D
Ik denk iets gevonden te hebben: Gestart op Fri, 23 03 2007, 23:37

Kan je hier terugvinden: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...0&id=126089
RaYK

hm owkay dus zo te zien valt 23 maart nu op een zondag we zouden bv. maandag 17 kunnen starten en dan als finale kijken wat het resultaat is op de verjaardag zelf, zondag 23 maart.

alléja ik stel gewoon dingen voor mss dat DePurpereWolf kan zeggen wat hij ervan vind?
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
Mendelevium

RaYK schreef:hm owkay dus zo te zien valt 23 maart nu op een zondag we zouden bv. maandag 17 kunnen starten en dan als finale kijken wat het resultaat is op de verjaardag zelf, zondag 23 maart.

alléja ik stel gewoon dingen voor mss dat DePurpereWolf kan zeggen wat hij ervan vind?
Dat wordt dus op Pasen want volgens mijn kalender is Pasen de 23ste maart.
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!

"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)
DePurpereWolf

Pasethon.

Anyway, ik denk dat het beter is om de begin-post van 'wetenschapsforum goes Boinc' als begin datum omdat het vanaf toen open was voor iedereen. Dat is 4 April.

Het duurde een paar dagen om de mensen van Folding@home niet op hun tenen te trappen. Er was ook al een wetenschapsforum.nl team aan de gang (zonder dat ik dat toen wist) van een voormalig forumganger.
Jan van de Velde
Moderator

Het duurde een paar dagen om de mensen van Folding@home niet op hun tenen te trappen.
Hoewel ik het geboinc met lede ogen aanzie :D voel ik me nog niet direct op mijn tenen getrapt hoor.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
DePurpereWolf

Ik wouw niet zonder jullie eerst op de hoogte te stellen ineens met een Folding alternatief te komen.

Daarom een weekje tussentijd.
Ruben01

DePurpereWolf schreef:Ik wouw niet zonder jullie eerst op de hoogte te stellen ineens met een Folding alternatief te komen.

Daarom een weekje tussentijd.
Toch vriendelijke mensen hé die BOINC'ers :D .
gmK

Wat ik nu niet snap... nouja eigenlijk ook wel, maar goed... is dat er zoveel verschillende distributed computerprojecten zijn die min of meer dezelfde resultaten proberen te bereiken. Wanneer ze gebundeld worden, is er veel sneller resultaat denk ik. Maar goed... de winnaar krijgt natuurlijk de $$ en daarom probeert ieder voor zich te gaan.
DePurpereWolf

Winnaar?

Geld?

Zelfde projecten?
gmK

DePurpereWolf schreef:Winnaar?

Geld?

Zelfde projecten?

Als ik me niet vergis proberen zowel onderdelen van het BOINC project als het Folding@home team onderzoek te doen naar het ontstaan van bepaalde ziektes. Nu ken ik de ins en outs niet zo goed, maar ik dacht dat het ook beide ging om het vouwen van eiwitten. Het eerste team dat met resultaten komt kan dit laten vastleggen en hier geld aan verdienen. Zo bedoelde ik het :D
Ruben01

Als ik me niet vergis proberen zowel onderdelen van het BOINC project als het Folding@home team onderzoek te doen naar het ontstaan van bepaalde ziektes. Nu ken ik de ins en outs niet zo goed, maar ik dacht dat het ook beide ging om het vouwen van eiwitten. Het eerste team dat met resultaten komt kan dit laten vastleggen en hier geld aan verdienen. Zo bedoelde ik het :D
BOINC is een verzameling van veel verschillende projecten zoals je hier op wikipedia kan bekijken.

Er zit wel een project tussen dat overeenkomt met Folding maar zeker niet allemaal.

Wij met Wetenschapsforum doen mee aan:

Einstein@Home:
It searches for gravitational waves from continuous wave sources, which may include pulsars.
LHC@Home:
It is considered an effort to help build the Large Hadron Collider, a CERN project to create a large particle accelerator which will become active in 2008.
Seti@Home:
SETI@home ("SETI at home") is a distributed computing project using Internet-connected computers, hosted by the Space Sciences Laboratory, at the University of California, Berkeley, in the United States. SETI is an acronym for the Search for Extra-Terrestrial Intelligence. SETI@home was released to the public on May 17, 1999.
Meer info kan je vinden op wikipedia en andere sites via google.

Wetenschapsforum BOINC doet ook nog mee aan andere projecten die je hier kan zien in onze statistieken.

Ik denk toch wel dat er een groot verschil is tussen BOINC en Folding, ze gaan dus zeker niet elkaars werk afnemen denk ik.
DePurpereWolf

Rosetta@home, Folding@home en Proteins@home (en andere) gebruiken verschillende methodieken om eiwitten te onderzoeken. Het is niet het zelfde onderzoek.

Elke onderzoeker wil natuurlijk het eerste met resultaat komen, maar geld is vaker niet dan wel een drijfveer. Als je rijk wilt worden moet je geen wetenschap studeren.
Mendelevium

Als je rijk wilt worden moet je geen wetenschap studeren.
Verdorie, dat zeg je nu ;)

Kon je dat geen jaar eerder zeggen :D
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!

"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)

Terug naar “IT en informatica”