dirkwb
Artikelen: 0

Re: Snede moment.

Inderdaad, we hebben dus het zwaartepunt van een trapezium nodig (nou snap ik die vraag van de tabel die je stelde), volgens mij is het dit.
Quitters never win and winners never quit.
Bert F

Bert F begint weer opnieuw,de formule blijft fout.

Voer maar weer eens stomweg de x in en ofwel een positief,dan wel een negatief inkl.moment.

De denkfout zit wrs. in het feit dat,wanneer je het snedemoment op de halve lengte neemt,je rechts van die snede een toenemende belasting van nul naar 4 kip hebt over 12 ft en voor dat deel dus een standaardformule kunt maken.

De volgende helft,dus van de snede op de halve lengte van 12 ft en het punt van het inklemmingsmoment is onderhevig aan de eerste toenemende belasting van nul naar kip maar dan een afname van kip naar nul erbij en ook voor dat deel kun je een standaardformule maken,maar die wijkt af van de eerste standaardformule.
Sorry hier begrijp ik niets van? Is mijn redenering nu goed of fout?
oktagon

Het is ook wel een kluif,

Ik tekende de Dlijn,welke aan de onderzijde wordt begrensd door twee parabolen (met keerpunt in het midden).

Een moment in een snede is de oppervlakte van het momentenvlak rechts naast de doorsnede en dat zijn m.i. twee

verschillende berekeningen,niet gebaseerd op exact dezelfde formule;van een bepaalde driehoek van het rechterdeel trek je een parabolisch vlak af en voor het linkerdeel tel je bij een trapezium een parab.vlak erbij!
Bert F

Bedankt voor je tekening, maar het berkenen van het snede moment na het midden blijft lastig. Ik heb het daarom ook maar gevonden door de dwarskracht te integreren.
jhnbk

Je kan het ook als een 'doorlopende' functie doen.

Je moet dan na het midden van de ligger, hetgeen je teveel hebt aan moment er terug aftrekken. (in het stuk M2)

Dan krijg je iets van deze vorm
\(M(x)=M_1(x)+\cdots+M_2(x)\)
(De dots wijzen op de snede)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Terug naar “Klassieke mechanica”