jhnbk
Artikelen: 0

Re: [java] rechthoek afbeelden

Ik vermoed van wel (ik ken geen C#), maar wat jij beschrijft is gewoon een private methode :P
:D Okay, dan hebben we weer iets geleerd. Ik moet wel toegeven dat ik amper talen gebruik die op C/C++ zijn gebaseerd. Java, C#, ...

Beiden heb ik geprobeerd te leren, maar ik heb te weinig tijd hiervoor. C++ zelf gaat er ooit wel terug van komen, de basis had ik enkele jaren terug onder de knie.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Ruben01

drawRect() is een methode, geen constructor. De constructor is Graphics() (die hier dan nog eens protected is waardoor je deze niet kan oproepen zonder de klasse Graphics te extenden).
Je hebt gelijk Cycloon, ik was verkeerd.

Ik had gisteren een tijdje zitten werken met DrawRect en dat is wel een constructor.

Is er in de werking een groot verschil tussen drawRect en DrawRect ?
Cycloon

DrawRect bestaat niet volgens de Java API, dus ik vermoed dat je die klasse ergens van het internet hebt?
Cycloon

Ja, da's idd een aparte klasse gemaakt door mensen op sourceforge. Volgens mij hebben ze deze gemaakt om die functie makkelijker bruikbaar te maken. Wanneer je drawRect() wil gebruik moet je dus je klasse extenden met Graphics om de constructor aan te roepen. Vermits er nogal wat abstracte methodes in die de klasse Graphics zitten ben je dan ook direct verplicht deze eerste allemaal te implementeren, en bij deze heb je dus als voordeel dat je al die zaken niet hoeft te doen.

Let wel op, als je deze code wilt compileren op een computer zonder internet zal dit niet lukken omdat de import gebeurt vanaf een webdomein en niet tot de Java API hoort.

Terug naar “Informatica en programmeren”