Achzo ja, zoals je bevoorbeeld ook zelf je eigen methode equals(Object o) kunt aanmaken.
En inderdaad, ik heriner me een opgave waar we een klasse Bank met een andere klasse Rekening moesten schrijven.
De klasse Bank bezat een één-dimensionala array van Rekening objecten. Het idee was dat je rekeningen kon aanmaken, afsluiten, storten, ophalen enzovoort. Alles met rekening nummer(dat correct moest zijn), beginbedrag altijd 0. Als de limiet van je array bereikt wordt moest je dan de array in afmeting verdubbelen en alles met een for-lus naar de nieuwe kopiëren.
zelfde met het sluiten van een rekeningen, alles moest manueel opgeschoven worden zodat we geen null-element kregen.
Enja, natuurlijk ga ik een korte vermelding maken voor de mensen die totaal van nul beginnen.
Zo sla je getallen op, zo sla je karaters op, beetje flow control laten zien. Moet in 1 post uit te leggen zijn.
Enja, de interne uitleg gaat natuurlijk beginnen bij het simpelste en uiteindelijk bij het moeilijker werk komen.
Grappig feit: er wordt bij de mensen die ik in m'n opleiding spreek nog vaak verward tussen de property .length van een array en de methode .length() voor een String
Het is nochtans simpel:
ronde haakjes: het is een methode
vierkante haakjes: het is een array
geen haakjes: het is een property(primitieve types en dat soort dingen)