Je bedoelt drie dingen denk ik: zou je de keuze maken voor jezelf, ja.,,,,, zou je de keuze maken voor jezelf! Mits je aan de voorwaarden zou voldoen,,
Voorop gesteld dat ik een keuze kan maken zonder dat daar enige vorm van dwang of misleiding opgelegd wordt. Volledige keuze vrijheid.
Heb ik keuze mogelijkheden binnen de gestelde geldende voorwaarden, dit sluit denk ik het meest aan bij het onderwerp waar we het over hebben. Wat is wel en niet maatschappelijk aanvaardbaar, voorziet de wet in de mogelijkheden, pas het in de geldende medische ethiek, hoe zijn de economische aspecten enz enz. Beperkte keuze vrijheid.
Voldoe ik aan de voorwaarden die opgelegd worden door de geldende wetten die voort vloeien uit het geen hier boven staat. In dit geval heb je geen keus. Dit laatste gaat in alle opzichten erg ver, je zou je dan kunnen af vragen in wat voor soort maatschappij we leven. Je komt dan bij de basis waarom triage ontwikkeld/bedacht is. Het individu geld niet meer het gaat enkel om het algemeen belang. Vrijheids ontneming.