Als jullie het niet erg vinden, kick ik effe topic omhoog.
Dit omdat ik van mening ben dat een wereld zonder geld wel zeker mogelijk is.
Ik zal proberen het zo duidelijk en kort mogelijk neer te zetten. Alhoewel ik hoogebegaafd ben en niet van nederlands afkomst,
maak ik ook spelfouten en foute zinnen. Dus vergeef mij als je wat wartaal tegenkomt
Ik zal beginnen met bovenstaande reacties waarin er wordt beweerd dat het
niet mogelijk is.
het zou mooi zijn als het lukt maar als iemand op zich zelf een bar wil beginnen hoe zou hij dan iemand moeten vinden die voor hem wil werken
Als alle drank en eten gratis zijn, waarom moet men iemand nog bedienen?
Er zijn natuurlijk mensen die het leuk vinden om een bar te runnen, maar dan heb je er nog geen extra mensen voor nodig.
De bareigenaar kan bijvoorbeeld een koelkast met drankjes in 't midden van het zaak pleuren, waar de klanten er makkelijk bij kunnen en dus zelf hun drankjes kunnen pakken.
Of de bareigenaar kan ook zijn jongere familieleden inschakelen, goed voor hun ontwikkeling.
Als er geen geld was hadden we nu niet allemaal technologische dingen in ons huis, want de mensen die een computer zouden kunnen maken zouden het alleen voor hunzelf maken en voor wat mensen in de buurt ofzo, met geld kunnen mensen ingehuurd worden om meer te produceren... dat zou zonder geld niet zo zijn.
Ik zou niet weten hoe de wereld er vandaag uit zou zien als geld nooit had bestaan. Daar kan je alleen maar over speculeren natuurlijk.
Maar wat ik wel zeker weet, is dat wanneer geld vandaag zou verdwijnen dat de technologie juist met grote sprongen vooruit zal gaan.
De mens zal dan niet meer kiezen voor banen waar ze veel geld mee verdienen, maar juist voor de banen waar ze hun talenten kwijt kunnen of waar ze zich met hart en ziel kunnen inzetten. Dat levert volgens mij alleen maar betere prestaties op.
Stel je eens voor hoeveel nutteloze banen er zouden verdwijnen: mensen op de financiele beurzen, boekhouders, accountants, enz enz.
Deze mensen zouden makkelijk bij het NASA kunnen gaan werken, aangezien zij allerlei kunstjes met cijfers kennen.
Of kijk eens naar de werklozen over de hele wereld, zoveel kennis/talenten en ze kunnen er niks mee. Elke jaar weer...
Of wat denk je van drugshandelaren, als er geen geld meer is, zouden ze dan nog drugs gaan verhandelen? Denk het niet, aangezien geld voor de meeste criminelen wel de drijfveer is.
En de hoeveelheid militairen over de hele planeet? Een wereld zonder geld, zouden er dan nog oorlogen zijn om olie, hebzucht, enz enz?
Of de wetenschappers die zich momenteel bezighouden met het ontwikkelen van nieuwe biochemische wapens, atoombommen, enz enz?
Of zal er nog jacht worden gemaakt op dieren voor hun bont op een wereld zonder geld?
Zo kan ik nog wel effe doorgaan.
Dus wat ik hiermee wil zeggen, is dat als er vandaag wordt besloten voor een wereld zonder geld, dat er zoveel kennis bij- en vrijkomt dat alleen maar goed gebruikt kan worden voor waar het allemaal omgaat: Een mooie en betere toekomst voor onze kinderen.
Misschien vertel ik het wel allemaal wel rooskleurig, maar natuurlijk heeft een wereld zonder geld ook zijn mankementen.
Zo zal er altijd wel iemand zijn die zelfmoord pleegt vanwege een verloren liefde, of iemand pleegt een passiemoord. Moord zal altijd blijven bestaan.
Maar dit kunnen we mogelijk wel wat aandoen, bijvoorbeeld als we leerkrachten hebben op basisscholen die niet alleen weet hebben over wat ze moeten lesgeven, maar ook over psychiatrie.
Ik weet niet als jullie dit ook hebben meegemaakt, maar stel je voor je slaat pietje, en leerkracht zegt: ga in de hoek staan. En dat was het...
Zo los je natuurlijk niks op. Een kind komt al vroeg met zijn emoties in aanraking, en hoe ze ermee om moeten gaan is niet voor elk kind duidelijk. En hoe langer ze op hun eigen manier ermee omgaan, hoe moeilijker het wordt om het later te veranderen. Maar ik denk dat ik een beetje afdwaal
Meer nadelen zie ik ook niet eigenlijk, alleen dat men zich meer moet inzetten voor het toezicht houden op de technologie dat met grote sprongen vooruit zal gaan.
Naar mijn idee levert een wereld zonder geld zoveel voordelen op.
Ik wil ze graag allemaal opnoemen maar dat wordt een hele waslijst. Maar als jullie het willen, dan plaats ik de voordelen met genoegen in dit topic.
Ik hoop dat jullie vragen en of opmerkingen hebben, waardoor ik mijn idee over een wereld zonder geld nog beter kan vormen.
Met vriendelijke groet,
Mythikal 8)