kan andersdirkwb schreef:\( t= t_b \cdot \int_0^{1}\ \sqrt{ \frac{p}{2(1-p^2)} }\ \mbox{d}p \)
Conclusie
De laatste integraal kan met de computer worden bepaald en we krijgen:
\(\frac{\beta\left( \frac{3}{4},\frac{1}{2}\right) }{2\,\sqrt{2}}\)
Moderator: physicalattraction
kan andersdirkwb schreef:\( t= t_b \cdot \int_0^{1}\ \sqrt{ \frac{p}{2(1-p^2)} }\ \mbox{d}p \)
Conclusie
De laatste integraal kan met de computer worden bepaald en we krijgen:
aannemende dat dit slaat op mijn opmerking dat jij en eendavid het nog niet eens zijn, eendavid beweert toch dat een en ander wél lengte-afhankelijk is, jouw rekenwerk duidt op het tegendeel (l valt eruit)Hoezo niet?
Ja daar slaat het op, maar zoals ik al eerder zei:Aannemende dat dit slaat op mijn opmerking dat jij en eendavid het nog niet eens zijn, eendavid beweert toch dat een en ander wél lengte-afhankelijk is, jouw rekenwerk duidt op het tegendeel (l valt eruit)
De integraal is uiteindelijk hetzelfde, zei het dat in de link een iets algemener situatie behandeld met initiële voorwaarden ongelijk aan nul.
sorry, helemaal overheen gelezen.Is de knal van een zweep niet gewoon doordat het een 'object' raakt?
Toch wel. De uitdrukking die Dirkwb gaf voor de snelheid correspondeert met degene in de link. De daarop volgende uitwerking van hem is volledig correct, ik was te snel met mijn intuïtieve verwachting. Bedankt voor de uitwerking Dirk.Dirkwb en eendavid zijn het dus nog niet eens.