EvilBro
Artikelen: 0

Re: Notepad++

Ik werk op een PC met een harde schijf van 20 GB(5400 rpm), 1,60Ghz en 2MB ram.
2MB? Dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Vladimir Lenin

zoals ik al aangaf was het laatste argument waardeloos (hanoewel ik persoonlijk(!) de stijl niet kan smaken (Steve Jobs: "Microsoft has no taste")). Enfin of microsoft brol is of niet is naar mijn idee een persoonlijke vraag, en is bijgevolg of-topic (aangezien er toch geen sluitend antwoord op bestaat). Ik blijf echter notepad++ gebruiken, zijn er eigenlijk mogelijkheden om zelf plugins te schrijven. Zo dacht ik er aan om bijvoorbeeld een build-knop toe te voegen en dergelijke.

Visual Studio heeft inderdaad enkele handige functies (dat ontken ik dus helemaal niet) maar ik heb er meer last mee om de (goedbedoelde) automatisch gegenereerde code te verwijderen dan dat het mij helpt om code te schrijven.

Gewoon nog eventjes een filmpje om te bewijzen dat microsoft niet werkt: http://www.youtube.com/watch?v=YdE1Wdg9GeA (grapje dus :D )
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)
EvilBro

Deze vind ik leuker. Of deze. Of deze.
Ik blijf echter notepad++ gebruiken, zijn er eigenlijk mogelijkheden om zelf plugins te schrijven. Zo dacht ik er aan om bijvoorbeeld een build-knop toe te voegen en dergelijke.
Daar hoef je volgens mij niet eens een plugin voor te schrijven. Op de website van notepad++ staat wel het een en ander over het runnen van externe tools.
Lathander

2MB? Dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
2GB, sorry, die gooi ik vaak wel eens door elkaar
Daar hoef je volgens mij niet eens een plugin voor te schrijven. Op de website van notepad++ staat wel het een en ander over het runnen van externe tools.
Die heb ik allemaal al eens gelezen en ik snap er niks van. Ik vind de uitleg bijzonder onduidelijk.

Zo bijvoorbeeld een probleem dat ik al aangekaart heb, een functie toevoegen om een programma te compilen en dan meteen ook te runnen. Toevoegen van die dingen is zo goed als onmogelijk
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."
Cycloon

Je ziet toch steeds dezelfde argumenten terugkomen, en het argument dat mij het meest stoort is toch wel "maar dat programma maakt code voor mij aan die ik niet wil!". Visual Studio en andere veel gebruikte IDE's maken idd best wat code aan, maar doen dat enkel ter ondersteuning. Uiteindelijk gaat het vaak over niet meer dan wat klasse namen te plaatsen, een constructor te plaatsen, wat imports van bibliotheken te fixen en autocompletion. Het is niet zo dat we het "frontpage-fenomeen" meemaken in deze programma's. Er wordt echt een minimum aan code gemaakt die je meestal goed kan gebruiken. Mocht er code gemaakt worden die je niet nodig hebt dan heb je meestal gewoon de verkeerde configuratie opties gekozen.

Mensen die koppig aan een basic editor blijven vasthangen hebben écht geen benul van wat ze missen. Dat je zo'n editor gebruikt voor kleine probleempjes kan ik best begrijpen, maar vanaf we over projecten gaan spreken die meer dan wat dataparsing moeten doen dan zijn die basic editors echt het zwakkere broertje van de betere IDE's.
Vladimir Lenin

akkoord apple heeft inderdaad ook zijn minder goeie kanten, maar ik denk dat iedereen moet toegeven dat iTunes geweldig ineen steekt, en ik gebruik al bijna 2 jaar Safari als internet-browser.

Sinds Steve Jobs terug is gaat het dan ook veel beter met het bedrijf. Denk maar aan de iPhone en iPod rage. Verder nog even een filmpje die een wat genuanceerdere mening geeft (even verstand op nul, maar wel grappig) over de twee bedrijven: http://www.youtube.com/watch?v=qHO8l-Bd1O4 bovendien wat betreft die tafel en die Wii, toegegeven het ziet er zoals bij microsoft altijd mooi uit, de werkelijkheid is echter altijd anders. Zoveel heb ik niet meer over de Wii gehoord eerlijk gezegd en ook het woord Zune zit ergens ver in de geschiedenis van gehoorde woorden. :D

maar goed, we geraken off-topic. Terug naar notepad++. Waarom is het dan wel zo moeilijk om een plugin te schrijven. Kun je iets specifieker zijn. De meeste programma's hanteren namelijk dezelfde manier om een plugin toe te voegen, voor meer informatie over het schrijven van plugins verwijs ik graag door naar codeproject.com

Akkoord dat de basic editors niet de ondersteuning bieden, maar VSEC# bevat ook nog tal van bugs. Vooral in het vertalen van de ene versie naar de andere zijn ze niet al te best. Bovendien is die hele structuur van bin en source naar mijn idee vrij onhandig. ikzelf ben meer van het principe smijt alle resource, code en eindbestand in één map, en meestal maak ik ook een map aan die ik "articles" doop om er het didactisch materiaal in te steken waarmee ik het programma heb opgebouwd (wiskundige formules,...)
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)
jhnbk

Die heb ik allemaal al eens gelezen en ik snap er niks van. Ik vind de uitleg bijzonder onduidelijk.

Laat eens zien wat je wilt. (Hoe je het in dos zou doen) Mogelijk kan ik je helpen aangezien ik dat voor python heb gedaan.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
qrnlk
Lorentziaan

Ik heb al veel editors gebruik maar tot nu toe blijft mij voorkeur bij Emacs: programmeerbaar, gratis, open source, voor vrijwel elk platform beschikbaar.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Lathander

Laat eens zien wat je wilt. (Hoe je het in dos zou doen) Mogelijk kan ik je helpen aangezien ik dat voor python heb gedaan.

Je hebt dus 'Run' als optie, waar je een aantal dingetjes kan doen.

Wat ik wil doen is een optie toevoegen om een Java programma waar ik mee bezig ben in NotePad++ te compileren en te runnen.
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."
Ger

Off topic discussie over Apple/Microsoft verplaatst
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
jhnbk

Evil Lathander schreef:Je hebt dus 'Run' als optie, waar je een aantal dingetjes kan doen.

Wat ik wil doen is een optie toevoegen om een Java programma waar ik mee bezig ben in NotePad++ te compileren en te runnen.
Schrijft eens uit wat je in dos zou doen?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Lathander

Schrijft eens uit wat je in dos zou doen?
eerst met het cd commando naar de map waar het bestand zit gaan.

dan simpelweg compileren door het gekende commando: javac filename.java

en dan om uit te voeren: java filename.java

En dan moet het runnen, sinds ik het liet uitvoeren.
jhnbk

Code: Selecteer alles

javac $(FULL_CURRENT_PATH)
Zou de compile moeten kunnen doen indien dos direct javac herkent (path variable)

Code: Selecteer alles

java $(NAME_PART).jar

Misschien kan dat ook in een commando
Lathander

FULL_CURRENT_PATH is een voorgedefinieerde variabele die het effectieve path returnt neem ik aan?
jhnbk

Ja. Zie ook hier

Terug naar “Informatica en programmeren”