Samurai
Artikelen: 0

Re: [BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

Bedankt, ik begin het stilaan allemaal door te hebben ^^

ik ben nu ook voor abc@home bij het team :D
floit

Een goeienacht allemaal, sorry dat ik weer zo met de deur in huis val maar ik heb een vraagje.

Ik heb net boinc weer geinstalleerd en het ziet er naar uit dat die rustig(eigenlijk op volle toeren) aan het rekenen is.

Maar, bij de processor instellingen staat alles op continu en 100% terwijl taakbeheer niet boven de 10% uitkomt.

Komt dit vanwege het feit dat ik een quadcore gebruik? En maakt boinc automatisch gebruik van alle 4 de processoren?

Aangezien er veel uren zijn dat m'n pctje maar een beetje staat te brommen wil ik alles zo optimaal mogelijk ingesteld hebben, zodat voor de uren dat ik wel achter mijn pc zit boinc gewoond uitgeschakeld kan worden.
Dar

@floit.

Je quadcore zou in taakbeheer 100% bezig moeten zijn.

Als je Boincmanager gebruikt, zorg er dan voor dat je de instellingen in Boincmanager veranderd. (bij Geavanceerd -> Lokale voorkeuren) En niet bij de verschillende websites van de projecten.

Ga naar het tabblad processorgebruik. Processortijd instellen op 100%. Maximaal aantal processoren ook instellen op 100%.

Zorg er ook voor dat je een vinkje hebt staan bij "terwijl de computer in gebruik is".

En kijk meteen op het tabblad geheugen instellingen. Zorg ervoor dat Boinc een flink percentage van je geheugen mag gebruiken. Ik heb max 80% als pc in gebruik is en max 100% als pc niet in gebruik is.

Als je iets veranderd hebt, doe dan ook even Geavanceerd -> Lokale voorkeur inlezen.

Alhoewel ik er nog niet achter ben wat er gebeurt als je dit niet doet.

Groet,

DAR
floit

Oh wat raar dan, ik heb alles in voorkeuren ingesteld en daarna ingelezen en nog steeds geen verhoging bij taakbeheer.

Alleen de secondes verspringen nu met 5 inplaats van 1
Dar

Sprongen van 5 seconden heb ik nog niet gehad. Wel soms sprongen van 2 seconden.

Misschien als je Boincmanager afsluit, dus dat ie ook niet meer rechtsonder staat, en vervolgens opnieuw start. Of misschien even de hele pc rebooten. Dan weet je zeker dat je de nieuwe instellingen hebt.

Maar welk project(en) draai jij? En hoe lang doet ie erover per project?

Terug naar “IT en informatica”