De vraag past in elk geval niet op hoe ik de woorden interpreteer.
Elk mens (en dier) is een ziel; Je zou "mijn ziel" met "ik" kunnen vertalen. Elke levensvorm die in meerder of mindere mate individualiteit heeft.
Als de persoon tot leven komt dan is hij/zij een ziel, als de persoon sterft dan sterft ook zijn ziel. Ons lichaam is een verzameling atomen die vorm gegeven wordt door wat we onze ziel kunnen noemen. De ziel kan niet bestaan zonder lichaam, het heeft het lichaam nodig om te kunnen bestaan, maar het lichaam wordt vorm gegeven door de ziel.
(Vergelijk het met de ziel als de software en het lichaam als de hardware; Software maakt de hardware bruikbaar, maar zonder hardware zou de software niet kunnen bestaan).
Zoals ik de vraag dus begrijp: bij de geboorte wordt de ziel geboren, maar de ziel is al veel eerder tot bestaan gekomen.
Ik zou persoonlijk zeggen dat het leven van de persoon tenminste al begonnen is rond de tijd dat het bloed begint te worden rond gepompt. Maar er zijn goede reden waarom je nog eerder zou willen gaan: De ziel zelf (de software) begint vanaf het moment van conceptie voor zichzelf een lichaam (hardware) te bouwen en vorm te geven.