Dalton
Artikelen: 0

Re: Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=98312

Ik heb er nog eens goed naar gekeken, maar het systeem is toch iets ingewikkelder dan ik dacht.

In plaats van nucleotiden heb je subunits RNA nodig als bouwstenen.

Die subunits zijn al een stuk ingewikkelder.

Maar toch erg interessant en het systeem zou waarschijnlijk nog veel simpeler kunnen.
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.
Knockingonheavensdoor

Misschien een taak voor jou om de wikipediapagina over het Heelal aan te passen?
Een Wikipedia schrijver is God niet. Zelfs Einstein was niet 100% zeker dat het heelal oneindig is.
Wat nou als ZIJ ongeveer 200 jaar geleden zijn begonnen signalen hierheen te sturen, al die tijd geen antwoord hebben gekregen, en het inmiddels opgegeven hebben?
200 lichtjaren is niet zo veel.
Jajaja

Wanneer we weten waar we zelf vandaan komen (hoe we zijn ontstaan) zullen we een hoop meer kunnen zeggen over de kans op bestaan van buitenaards leven. Zelf vermoed ik dat we zelf oorspronkelijk uit het helal komen, een beetje zoiets als dit:

Link

Ik bedoel dus niet per se specifiek DIT! tis meer indicatief.

Als dit waar blijkt te zijn is het natuurlijk wel aannemelijk dat er ergens anders ook leven is.

Bovendien wil ik nog toevoegen dat, wanneer er buitenaardse wezens zijn, het natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn dat deze wezens in dezelfde orde van groote zijn als mensen. Ze zouden groter kunnen zijn, zoals bijvoorbeel de Dino's ooit waren, Maarrr ze zouden ook kleiner kunnen zijn. Zeg bijvoorbeeld dat het bacterieeen zijn. Het is al bewezen dat als een meteoriet de dampkring binnendringt en de aardkorst haalt, dat bacterieeen die klap en hitte enzo als ze in de komeet zitten kunnen overleven, terwijl de komeet zelf tot gruis wordt geslagen. Dit had ik op National Geographic gezien. Daar zeiden ze ook dat het best aannemelijk was dat virussen en bijvoorbeeld nieuwe ziektes ook onze wereld binnendringen op die manier.
Niemand is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten.
MacHans

Ik vind dit ook wel een plausibele verklaring voor leven, en ik denk dat, als buitenaards leven bestaat, dit een best vaak voorkomende manier van het verspreiden van leven kan zijn.

En ze hoeven idd qua grootte niet op ons te lijken. Maar dan hebben we het over leven in het algemeen.

Ik denk wel dat intelligente wezens minstens een paar overeenkomsten moeten hebben. Zowieso is het volgensmij niet mogelijk voor een micro-organisme om intelligent te zijn, simpelweg omdat ze te klein zijn. Daarnaast heeft een micro-organisme ook niet zoveel aan intelligentie, hij heeft geen ontwikkelde zintuigen, en ze kunnen ook niet echt veel. Dus ze kunnen hun energie beter in voortplanting, herstel en dat soort zaken steken dan in slimmer worden.

Hetzelfde geld denkik ook voor erg grote wezens, hun grootte is hun kracht, ze hoeven niet slim te zijn om te overleven, maar wel sterk.

Daarnaast moet een intelligente levensvorm een soort van bewegingsvrijheid hebben, vissen hebben niets aan intelligentie omdat ze er niet veel mee kunnen, ze kunnen beter snel en fit zijn. Wij echter, wij hebben handen, en dan wordt 'slim zijn' wel ineens een groot voordeel, we kunnen dingen maken. En het werken met onze handen vereist veel ruimtelijk inzicht, creativiteit, en intelligentie. Dus zowiezo denkik dat intelligente levensvormen gemeen hebben dat ze allemaal een bepaalde bewegingsvrijheid hebben. Maar of dat nou handen, tentakels, of een superlenige slurf is maakt niet zoveel uit.

En over de grootte, ik ging hierbij uit van Aardse omstanigheden, maar bij bijvoorbeeld extreem lage zwaartekracht is het veel 'makkelijker' om groot te worden.
WT 37

Fabrice Macours schreef:Eén van de zovele verhalen van mensen die beweren een buitenaards ruimteschip te hebben gezien

Meer niet.

Dit filmpje levert, zoals alle andere gelijkaardig filmpjes, geen bewijs van het bestaan van buitenaardse wezens die onze planeet bezoeken.

PS: Ik zeg hiermee niet dat ik uitsluit dat buitenaards leven mogelijk zou zijn.
wat als ze milioenen robots die zichzelf reproduceren het heelal laten verkennen en koloniseren? dan wordt het een stuk simpeler
WT 37

raf

Ik had de hele nacht gewerkt en reed om 6 uur naar huis. De zon zat achter mij, in het oosten dus. Ik reed in de richting van het westen. Voor mij zag ik aan de hemel een perfect ronde heldere oranje schijf. Een ufo ? Wel neen, de projectie van de zon op de wolk voor mij. Iets dat je wellicht één maal in je leven ziet. Perfect met een beetje fysica te verklaren. Mensen die weinig of niets van fysica hebben gezien en die al een beetje vooringenomen zijn, laten zich gemakkelijk aan zo iets vangen.

Terug naar “Ruimtevaart”