Kravitz schreef:nu ben ik wel erg onder de indruk van je 15°C op een half jaar.
Scheelt dit echt zoveel qua temperaturen? Of is het eerder wat toeval nu?
Nee, dat is geen toeval. Iedere schoonmaakbeurt scheelt bij mij 10-20°C afhankelijk van de graad van vervuiling. Ik doe dat 1-2-3 keer op een jaar. (maar zoals gezegd, die staat dus ook eigenlijk best wel in een stofverzamelend hoekje)Vandaag dus 15°C, en overige omstandigheden (CPU-gebruik, kamertemperatuur) waren voor en na het beurtje echt wel zo goed als gelijk.
En hoe doe je dit dan best? Gewoon met de mond blazen of via perslucht flesjes die je in een elektronica zaak kan kopen. Wat ik me ook afvraag is of het nodig is om componenten uit elkaar te halen zoals bijv jouw koelribben, als het lukt scheelt het dan echt zoveel?
Die flesjes perslucht zijn denk ik het veiligst, maar zelf doe ik het met een zacht kwastje en een stofzuiger ernaast. Met de mond blazen doe ik zeker niet, risico op spetters hè.....
Doe je het met perslucht, doe het dan wel buiten hè. Toch zeker als het alweer even geleden is. Verbazingwekkend wat een wolk stof er in een koelblokje kan zitten. Je ziet mekaar niet meer staan....
Om het overgrote deel van de rommel te verwijderen is eigenlijk geen demontage nodig -behalve de zijplaat van je (staande) kast natuurlijk, anders kun je nergens bij. (maar bij mijn vorige computer kon dat makkelijk, die had een ventilator die IN de koelribben zat geschroefd, bij deze zit de ventilator op de ribben gesoldeerd en dat geheel op de chip geplakt, gezekerd door een paar boutjes. Beetje stom van me eraan te gaan wrikken toen het niet vanzelf los wilde komen
)