Het zou zeker kunnen zijn dat er een extra stimulans komt op het moment dat hier goede cursussen zijn. Echter het subforum programmeren zou mijns inziens niet bedoeld moeten zijn voor puur programmeer vragen over hoe je het beste met een loop of array moet omgaan. Het blijft een wetenschapsforum en er zijn voldoende fora voor dergelijke practische vragen. Dan kom je een beetje uit bij het wetenschappelijke ding van programmeren en dat is volgens mij een bijzonder toegespitst niveau waar niet veel mensen hobbymatig mee bezig zijn. Er zijn genoeg mensen hier bijvoorbeeld die dingen weten over natuurkunde op hobby niveau en op professioneel niveau, dat werkt best goed samen. Echter over algoritmes praten, zuinigheid en precisie van die algoritmes, vertalerbouw, NP complete problemen en dat soort dingen waar ik geen reet van af weet, lijken mij de wetenschappelijke invalshoek van programmeren. Echter dan kom je zoals gezegd op een heel klein niche achtig forum uit. Dus het is of te moeilijk, of te toegepast. Dat is waarom ik denk dat micro's schrijven voor computer sciences zo ontzettend moeilijk is. Daarmee zeg ik absoluut niet dat het onnuttig zou zijn.
Nu ja, je moet weten dat het grootste deel van de informatica eigenlijk wiskunde is. De game-theorie bijvoorbeeld, eigenlijk staat er geen enkel algoritme in, het is alleen de wiskundige benadering van AI
to Zpiderman. Gewoon eventjes melden, dat de informatica-wereld er nog niet uit is welke taal nu Object-Geörienteerd is, en welke niet. Volgens sommigen, bestaat er slechts één zo'n taal
Is er nog niet genoeg uitleg over de bestandsstructuur te vinden op internet? Het lijkt me een beetje het warm water opnieuw uitvinden hoor
Dat is inderdaad zo, maar je moet eigenlijk al kennis van zaken hebben vooraleer je er aan begint, zo heb ik al bijvoorbeeld het .ico formaat eens onder de loep genomen. Bij de meeste pagina's die ik tegenkom is de opzet zeer geslaagd. Maar na een tijdje, houden ze zich niet meer aan de byte-rij, en staat er zoiets als BITMAP_DATA. Toegegeven, wanneer je opzoekt hoe dat werkt begrijp je het op den duur wel, maar het doel van een cursus is, het eindeloos op- (en herop-) zoeken van informatie te beperken. Bovendien had ik meer het idee, er het programmeren bij te integreren, m.a.w. niet de structuur op zich is belangrijk, wel wat je er in programma's mee kan doen.