Onze pijnappelklier (epifyse), een klein orgaan in het centrum van het brein, staat in de neurowetenschappen bekend als een hormoonklier die een scala aan hormonen produceert, Dit leidt tot complexe patronen van electrische activiteit.
De epifyse heeft niets met temperatuursbeleving te maken.
De epifyse heeft misschien niet direct wat te maken met de temperatuursbeleving, maar aangezien deze pijnappelklier een scala aan hormonen produceert wat vervolgens tot complexe patronen van elektrische activiteit leidt, zoals ik al eerder schreef, kun je je gemakelijk voorstellen dat een juiste afstemming van deze hormonen tov het bewustzijn of anders gezegt het denken en beleven in de ruimste zin van het woord de andere bijkomende verbeteringen nl. concentratie zowel intern als extern, visualisatie, sneller en adequater reageren op omgevingsprikkels, soepeler draaien van denkprocessen, oplossend vermogen, interesses, wilskracht, tijdsbeleving, sociale aspecten enz. tot gevolg kunnen hebben, waardoor de gevoelstemperatuur gewoon anders ervaren wordt.
Als ik kijk dan zie ik, als ik hoor dan weet ik, als ik voel denk ik Niets en geloof Alles
Denk niet na bij wat je zegt, praat naar wat je bent