Anonymous
Artikelen: 0

Re: Informatica forum?

TSP probleem roelt! het is een schande dat we geen plaatsje hebben om dit te bespreken :shock:
Anonymous

Precies, ik zie weinig topics over informatie ontstaan, dus ik zie de noodzaak van een heel apart forum niet echt in.
Er zijn geen topics juist omdat er geen forum is!
NASE

Ik vraag het dan nog maar eens. Hoe zit het met de kwalitieten die we hier hebben. Als blijkt dat er toch niemand iets van kan lijkt het mij echt geen goed idee.

Mss moeten we de eerst eens uitzoeken.

@ Guest: ben nu bezig met mijn 2de taal, en echt denderend vlot het niet, kan natuurlijk aan mij liggen.

En van niets beginnen lukt het al zeker niet in een namiddag.

[edit]

langs den andere kant. We staan nu al de eerste op google (informatica forum). Zonder dat we er een hebben...
Anonymous

Voor mij zou het de theoretische kant van de informatica die me zou interesseren. Ik ben ook voor een oprichting van zo'n forum...
Bart

Er zijn geen topics juist omdat er geen forum is!

Voor mij zou het de theoretische kant van de informatica die me zou interesseren. Ik ben ook voor een oprichting van zo'n forum...

Omdat er geen forum voor informatica is, betekent dit nog niet dat je er niet over kunt discussieren. Je kunt je topics kwijt in Alledaags en overige technische wetenschap. Het feit dat daar geen informaticatopics in staan geeft aan dat er geen behoefte is aan een apart informaticaforum.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Antoon

gast1 schreef:Er zijn geen topics juist omdat er geen forum is!

Omdat er geen forum voor informatica is, betekent dit nog niet dat je er niet over kunt discussieren. Je kunt je topics kwijt in Alledaags en overige technische wetenschap. Het feit dat daar geen informaticatopics in staan geeft aan dat er geen behoefte is aan een apart informaticaforum.

Je kan eigenlijk alleen maar op het theorie ontwikkel forum discuseren.

Omdat voor alle anderre vragen ook de antwoorden al vast liggen, alleen zijn mensen het niet altijd eens en zo is het forum toch een goed plan.

Maar een informatica forum lijkt mij een goed idee.

En eerderstond er dat er al veel informatica forum's zijn.

Dus er is jusit wel animo voor.

Ik ben voor een informatica forum. En als het een flop is, dan kan het natuurlijk altijd verwijdert worden.

Ik heb al wel een éérste vraag:

"Hoe stel ik in basic 2 voorwaarden aan een X en een Y waarde?"
Wouter_Masselink

Als er al zoveel fora zijn die informatica behandelen, waarom zou iemand dan hier terecht komen. Een website als www.tweakers.net geeft veel meer en duidelijker antwoord aangezien zij een groter leden bestand hebben.
"Meep meep meep." Beaker
NASE

waarom zou iemand dan hier terecht komen.

omdat als ze om informatica forum zoeken ze nu hier terecht komen, en niet bij GoT noch eprog.

@ Antoon: visual basic, quick basic, visual basic .net, TI basic, VBA,...
Antoon

TI basic
DePurpereWolf

php, en mysql,

en dat beetje programmeren dat in mathcad zit, (je moet het maar weten)
timwaagh

Eenmaal je een bepaalde taal kent, is het niet moeilijk om de andere door te hebben en te snappen he....
Nou ga jij maar eens assembler snappen in een paar dagen als je visual basic kent....wish you luck...

ik ken er aardig wat (deels) en ik kan je zeggen dat het leren van een nieuwe taal nog steeds best een uitdaging is. er schijnen wel manieren te zijn om het wat sneller te leren en met iets simpels is het dan ook niet al te moeilijk, maar toch.

een informatica forum zou wat mij betreft niet al te veel overeenkomsten met wiskunde enzo moeten hebben, maar eerder specefieke IT dingen als Netwerken, operating systems, programmeertalen, libraries, standaarden, web-developement, softwarebeheer- en ontwikkelingsstrategieen (waterval, SDM, XP enzo), modelleertechnieken, hardware (het aansturen ervan), resources-management en gewoon dingen van hoe programmeer ik x, hoe los ik dit op, misschien ook fysische informatica enzo.

En ik ben het niet eens met mensen die zeggen dat informatica is ontsproten uit de wiskunde. gaat misschien op voor de algoritmiek enzo, maar niet voor de hardware-aspecten of de aspecten die met mensen en het ontwikkelingsproces te maken hebben. informatica is ontstaan uit een hoop dingen (elektrotechniek, management, wiskunde, enzovoort), niet alleen wiskunde.

aangezien het wetenschapsforum nooit de grootste zal zijn met informatica, denk ik ook niet dat het snel onoverzichtelijk gaat worden met talen enzo (zelfs op eprog heb je dat er in bepaalde talenfora nauwelijks gepost wordt en dat die dus eigenlijk wel naar het 'overig' deel kunnen). Ik denk dat er best een hele hoop potentie in zit.
NASE

@ timwaagh: maar denkt ge dan niet dat ze beter naar eprog komen dan dat ze hier komen posten. Hier zit volgens mij belange niet wat we op eprog hebben rondlopen.
Lutetia

Een beetje laat misschien deze reactie, maar ik kan nou eenmaal niet in een halve maand alle topics al gelezen hebben :-)

Ik geef de mods helemaal gelijk. Ik ben zelf al sinds 1979 informaticus (belachelijk term overigens) en kan je verzekeren dat het met wetenschap weinig tot niets te maken heeft.

Natuurlijk, algoritmes bedenken voor bepaalde problemen vereist soms een wetenschappelijk benadering, maar dat is dan wiskunde.

En als het om netwerken of hardware ontwerp gaat, de echte uitdagingen zitten daar voornamelijk bij natuurkunde en soms bij wiskunde. Als het over biogeheugens gaat misschien ook nog biologie en scheikunde maar dan houdt het echt wel op.

Programmeer talen leren is geen wetenschap op zich: als je iets in pseudocode kan opschrijven kan je het in een willekeurige taal programmeren, de algoritmes bedenken en de bewijsvoering van de juistheid van de structuur van het programma zijn beiden wiskundig :wink:
Vooruitgang
CloudedHeaven

Antoon schreef:Ik heb al wel een éérste vraag:

"Hoe stel ik in basic 2 voorwaarden aan een X en een Y waarde?"

Het is wat laat, maar 'k zag dat er geen antwoord op gegeven was, dus 'k ga 't proberen,

"makkelijke":

If voorwaardeA op x And voorwaardeB op x Then

------'hier aangekomen betekend dat aan de twee voorwaarde op x is

-------'voldaan met de twee voorwaarden op y verder gaan ( zelfde structuur)

-------If voorwaardeA op y And voorwaardeB op y Then

------------'hier aangekomen betekend dat er ook aan de twee voorwaarden

------------' op y is voldaan, dus aan alle voorwaarde is voldaan dan....

------------' komt hier de code die uitgevoerd moet worden

-------End If

End If

Wat ook goed zou moeten zijn:

If voorwaardeA op x And voorwaardeB op x And voorwaardeA op y And voorwaardeB op y Then

--------'hier aangekomen betekend dat aan alle 4 de voorwaarden voldaan is dus..

--------' komt hier de code die uitgevoerd moet worden

End If

In Basic .Net wordt geadviseerd het sleutelwoord AndAlso te gebruiken

And is dus de logische En, ^, conjunctie van de propositie logica, dus dan kan je zelf een waarheidstabel maken en zien wanneer iets uitgevoerd wordt, bij de And wordt alleen iets uitgevoerd wanneer alle operanden waar zijn. 8)

Overigens, je kan toch ook een klein forumpie maken en dan kijken hoe deze zich qua onderwerpen zich evolueert, daarna kan je dan een eventuele verdere onderverdeling maken, dus ik ben ook voor een forumpie :roll:
Cris

Ik vind de informatica forum zeker noodzakelijk op sciencetalk.nl/forum toevoegen.

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”