klazon
Pluimdrager
Artikelen: 0

Re: Wsf laat internet explorer vastlopen

Ik hou mijn update vrij nauwgezet bij.

Ik ga er nog steeds vanuit dat het probleem deels in Wetenschapsforum zit. Het gebeurt wel vaker dat een website traag reageert, er komt dan een melding: Wachten op http://www..... Maar alleen bij WSF is dan alles verder geblokkeerd, en kan ik niks anders doen dan de browser plat gooien met CTRL-ALT-DELETE. Bij andere sites kan ik het wachten afbreken door gewoon iets anders te gaan doen.
Ger

Ik verwacht ook niet dat het aan Windows update ligt.

Wat ik me kan voorstellen, is dat bepaalde scripts van Wetenschapsforum nog niet helemaal geladen zijn terwijl je alweer een volgende handeling doet. Je zegt dat als je na het afsluiten van WSF teruggaat, het probleem dan weer optreedt. Zou je, als het probleem weer optreedt, toch eens terug willen gaan naar dezelfde pagina waar je vandaan kwam en dan wachten totdat je 100% zeker weet dat de pagina geheel geladen is en dan pas op vorige klikken?

Overigens tast ik momenteel nog in het duister over de oorzaak.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Rogier

Ik ga er nog steeds vanuit dat het probleem deels in Wetenschapsforum zit. Het gebeurt wel vaker dat een website traag reageert, er komt dan een melding: Wachten op http://www..... Maar alleen bij WSF is dan alles verder geblokkeerd, en kan ik niks anders doen dan de browser plat gooien met CTRL-ALT-DELETE.
Niet om de schuld af te schuiven, maar zoiets ligt per definitie (ook) aan IE. Een fatsoenlijke browser crasht of hangt nooit, ongeacht wat voor (buggy) websites er binnen komen.

Evengoed is het wel vervelend, want je bent waarschijnlijk niet de enige met de combinatie Vista + IE, en dan mogelijk ook niet de enige die dit probleem ondervindt. Als we iets in WSF kunnen veranderen wat deze kwetsbaarheid in IE omzeilt zouden we dat graag doen, maar vooralsnog is het lastig debuggen als niemand het probleem kan reproduceren.

Klazon, kun je eens proberen of er een bepaald recept is waarmee het probleem altijd optreedt?

Bijvoorbeeld, start IE (als die al draaide, sluiten en herstarten, om een "verse start" te garanderen), ga naar een specifieke thread op WSF, klik op volgende pagina, klik op terug, en dan hangt het. Ofzoiets. Als we dat hebben kan er gericht worden gezocht.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
klazon
Pluimdrager

Ik ga proberen om het probleem zo goed mogelijk in kaart te brengen. Maar, zoals gezegd, de laatste tijd is het nog maar 1 keer opgetreden, dus er valt even weinig te onderzoeken.

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”