Sorry, maar dat heb ik (voor een deel) bewust gedaan, om het aantal mogelijk te bespreken subonderwerpen zo groot mogelijk te houden.Iets genuanceerder: je stelling is onduidelijk geformuleerd. Gaat het over de hele wereld, of alleen over Nederland? En gaat het over 'Engels beheersen, op welk niveau dan ook' of over 'Engels spreken als moedertaal, in plaats van Nederlands' Of bedoel je nog iets anders?
Precies zo denk ik er ook over. Mensen geven een middelgrote taal als Nederlands niet zomaar op. Alle invloed van het Engels op het Nederlands is misschien even storend voor sommigen, maar uiteindelijk wordt 'to delete' gewoon vernederlandst tot 'dielieten', met als betekenis 'elektronische zaken verwijderen'. En dat maakt het Nederlands bijzonder rijk.Denk daar even over na: zou jij met je kinderen Engels praten (continu)? Of toch maar liever Nederlands? En wat denk je dat jouw kinderen zullen doen? De kans dat die helemaal geen Nederlands meer zullen spreken, is echt te verwaarlozen.
Hierboven is ook wel geopperd dat het feit dat Engelse termen in het Nederlands 'computer'-betekenissen krijgen misschien verwarrend is. Daar sluit ik me bij aan, maar ik denk dat deze verwarring maar van korte duur is. 'Cookies' is nu misschien voor sommige mensen verwarrend, maar over honderd jaar weet iedere opa echt wel wat het verschil is tussen een koekie (want zo mag je het dan waarschijnlijk ook spellen) en een koekje.