Dar
Artikelen: 0

Re: [Boinc] challenge

wouw, 21ste plaats voor het wsf team? Dat is helemaal niet slecht
Er deden in totaal 132 teams mee. Dus het is een heel mooi resultaat van ons team.

Daarnaast zijn we volgens mij ook het best scorende Nederlandse team. Zelfs SETI@NL en DPC staan ver achter ons in deze challenge.

Voor degenen die bij de volgende Challenge weer/ook willen meedoen. De volgende is op 30 april en duurt 48 uur. Tegen die tijd zal ik meer informatie geven over preciese start, eindtijd en wat je op Primegrid moet instellen.
DePurpereWolf

Goed idee, 30 april geeft ons meer tijd om wat voor te bereiden.

Zelfs ikke als Boinc die-hard vind het een beetje ingewikkeld.

Maar het is niks dat een goeie post niet kan oplossen
Dar

Zoals al eerder gemeld. Er is weer een challenge bij Primegrid. De challenge start op woensdag 29 april om 20:00 uur. En eindigt op vrijdag 1 mei 20:00 uur.

Met de Challange kunnen we als team punten verdienen. We hebben we nu 20 punten (door de Challange in januari). Daarmee staan we op de 24e plaats.

Wat je moet doen om mee te doen met deze Challenge.

Aanmaken Primegrid account

Om te beginnen moet je een account hebben. Ga daarvoor naar http://www.primegrid.com/

In het linker menu staat een link Your Account. Klik daarop.

Je krijgt een schermpje om in te loggen. Daar staat ook Create an Account.

Gebruik als loginnaam het email adres dat je ook bij je andere projecten gebruikt. Anders kom je 2x in de statistieken te staan!

Aanmelden bij team Wetenschapsforum

Je moet niet vergeten om je ook bij team Wetenschapsforum aan te sluiten. Daarvoor moet je eerst naar je account gaan. Als je net een account hebt aangemaakt zit je daar waarschijnlijk al. Maar indien niet:

Ga naar http://www.primegrid.com/

Eventueel inloggen.

Aan de rechterkant staat: Member of team

Daar moet Wetenschapsforum achter staan. Zo niet, dan klik je op Join team.

De rest wijst denk ik zichzelf.

Instellen juiste project in Primegrid zelf

Dit is heel belangrijk. Ook voor degenen die al bij Primegrid zitten. Alleen de projecten van een bepaald type tellen mee in de Challenge.

Ga naar http://www.primegrid.com/

Eventueel inloggen.

In het midden staat Primegrid Preference. Klik daarop.

Je ziet nu heel wat Yes en No staan bij de Projects. Alleen die bij Prime Sierpinski Problem (Sieve) moet op Yes staan. De rest moet No zijn.

Dit stel je in door te klikken op Edit Primegrid preferences.

Even wachten... En zet alle vakjes uit. En zet alleen een vinkje achter Prime Sierpinski Problem (Sieve).

Niet vergeten om: Update preferences aan te klikken.

Boinc manager

Als laatste stap, moet je je ook in Boincmanager aanmelden voor Primegrid. Althans als je Boincmanager gebruikt.

In Boincmanager ga je naar menu: Projectbeheer->Project toevoegen.

Bij Kies een project vul je in: http://www.primegrid.com/

Bij Gebruikers informatie, klik je het bolletje Ja, bestaande gebruiker. En vul de gegevens in van het Primegrid account dat je net hebt aangemaakt.

En Voltooien.

Let op! Alleen werk dat na 29 april 20:00 uur wordt opgehaald telt mee. Dus vooraf een voorraad opbouwen telt niet mee.

In Boincmanager kan je eventueel het Primegrid project zetten op Geen nieuw werk. En dus op woensdag avond veranderen.

Succes en groet,

DAR
DePurpereWolf

Bedankt voor de goede post DAR.

Ik heb hem nu ingesteld. Workunits gaan snel hier, 15 tot 30 minuten. Ik heb hem dus voor vanavond alleen op primegrid gezet, morgen niet vergeten om 7 uur Ierse tijd alle lopende af te breken en klokslag 7.01 nieuw werk binnen te halen.

Moeten we nog iets doen voor wanneer de 'challenge' eindigt? Op 1 Mei, 20:00 uur Nederlandse tijd?
Dar

Moeten we nog iets doen voor wanneer de 'challenge' eindigt? Op 1 Mei, 20:00 uur Nederlandse tijd?
Ja, je moet nog iets doen als de challenge eindigt. Alleen de workunits die vrijdag voor 20:00 uur zijn ingeleverd tellen mee. Wat daarna wordt ingeleverd telt dus niet mee.

Dus op vrijdag om circa 5 minuten voor 20:00 uur (NL tijd) al het werk wat af is, inleveren. Hou er rekening mee dat iedereen dat doet. Dus niet 1 minuut voor het einde alles inleveren. Er kan namelijk een wachtrij staan.

Groet

DAR
Dar

In de statistieken http://boincstats.com/stats/challenge_stat...mp;challenge=13 staan we nu op plaats 39.

Echter alleen de teams die in de top 30 eindigen krijgen punten.

Dus als er nog een paar vouwers mee willen doen. We kunnen de hulp goed gebruiken.

Groet

DAR
DePurpereWolf

De laatste stand is plaats 45. We hebben dus geen gas bij kunnen geven.

Ik hoef niet te zeggen wie van het Wetenschapsforum de meeste punten bij elkaar heeft gesprokkeld, want dat is DAR.

Op naar de volgende challenge/boincathon, wat dan ook.
Dar

Inderdaad, de 45e plaats. Alleen de top 30 teams krijgen punten in deze challenge. Dus we blijven op 20 punten staan.

Ik heb een vriend gevraagd om ook even voor mij mee te vouwen. Daardoor heel wat meer werk kunnen verzetten.

Het viel mij ook op dat Primegrid extra veel punten gaf. Normaal is dat anders. Tijdens de challenge kreeg ik 3x meer punten.

Op naar de volgend Primegrid challenge. Deze is van 12 tot 21 juni. Inderdaad 9 dagen lang.
Dar

Er is weer een Primegrid challenge. Deze keer duurt de challenge 24 uur. Namelijk vanaf dinsdag 21 juli 20:00 uur tot woensdag 22 juli 20:00 uur. Je moet de WU's pas ophalen na dinsdag 20:00 uur. En inleveren voor woensdag 20:00 uur. Alles wat daarbuiten valt telt wel mee voor de normale Boinc puntentelling. Maar ze tellen dan niet mee voor deze Challenge.

Als je mee doet. Vergeet dan niet om het juiste project te kiezen bij Primegrid. Hoe je dat doet staat in 1 van mijn posts hierboven beschreven. Maar deze keer moet je kiezen voor AP26 Search.

Als je mee wilt doen. En er zijn nog vragen. Dan stel ze gerust.
DePurpereWolf

Ik zie dit nou pas, veel geluk met de challange, ik doe helaas niet mee.
Dar

De Challenge is weer voorbij. We zijn als Wetenschapsforum op de 44e plaats geeindigd. En dat van de 120 teams die meededen.

Helaas krijgt deze keer alleen de top 30 van de teams Challenge-punten. Dus we blijven op 20 punten staan. Maar van 18 tot 23 augustus is er weer een nieuwe Challenge. Misschien dat we dan iets hoger weten te scoren.

Groet en dank aan iedereen die heeft meegedaan.
Quantum Human

Komt er nog eens een Challenge?
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.
Quantum Human

Kortgeleden heb ik meegedaan aan PrimeGrid's Full Moon Challenge. Daarin was ik de enige. Met de rekenkracht van mijn pc heb ik het Wetenschapsforum op de 54ste plaats weten te zetten. Individueel sta ik op nummer 241. De gemaakte score is 2909.11 cobblestones.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.
Dar

Goed gedaan Quantum Human!

Ik heb zelf helemaal niet op zitten letten op de Challenges. Dus deze Challenge is volledig aan mij voorbij gegaan.

Maar over 3 weken zal ik beter opletten. Want van 20 tot en met 22 augustus is er de Dog Days of Summer Challenge.
Arjant2

misschien moet ik even ergens anders zoeken hoor, maar kan je ook met een GPU meedoen?

dan wil ik wel eens kijken of ik mee kan doen aan een challenge.

Terug naar “IT en informatica”