Hier wil ik de Schopenhauer stelling citeren: "Elke waarheid doorloopt drie stadia. Eerst wordt ze belachelijk gemaakt. Dan wordt ze hevig bestreden. Tenslotte wordt ze vanzelfsprekend aangenomen."Bladerunner schreef: Ik denk dat je echt op een bepaalde manier in het leven moet staan wil je meedoen met deze onzin. Al die mensen die denken dat NASA ons in de maling neemt (we zijn immers nooit op de Maan geweest etc.) hebben de feiten niet op een rij of hebben ze verdraaid zonder enig bewijs en denken helemaal niet na dat het jaren lang handhaven van een vermeend NASA complot gewoon onmogelijk is. Zo zou b.v. Rusland als ze dit ook maar een beetje vermoedde met alle beschikbare technologie proberen dit te ontmaskeren want dan heeft de USA het wel gehad in deze wereld.
Toen ik die anti-maan landing berichten voor het eerst zag moest ik ook lachen, en dacht wat hebben ze nu weer verzonnen om kijkers te trekken'. Maar toen kwamen er steeds meer serieuzere argumenten waar je binnenwerk van schrikt. We zitten hier tenslotte op 'ruimtevaart'. Als je kijkt naar 'moon cargo' op youtube.com/watch?v=hxdRtURkupc dan ben je daarna niet meer dezelfde dus let op. Ze zijn wel op de maan geweest later maar niet in 1969 met die bemanning ter verduidelijking.En daarna zijn er nog 5 sterkere bewijzen voor de liefhebbers. En dan nog de kansberekening van het geheel. B.v. bij de landing hoorde je geen chemische raketmotor die oorverdovend is, en bij het opstijgen ook geen paarse rook. En wie bediende die maan kamera op dat moment ? Eèn cruciale misser in het verhaal en het hele avontuur gaat niet door. Nog een Schopenhauer: 'Everyone takes the limits of his own vision for the limits of the world.'