Tof Miels .Wegens (wederom) gedonder met Folding@home ben ik overgestapt op Boinc. Ik heb gekozen voor het Rosetta project.
Welkom bij de groep, wanneer je een vraag hebt i.v.m. met BOINC laat je het maar weten !
Tof Miels .Wegens (wederom) gedonder met Folding@home ben ik overgestapt op Boinc. Ik heb gekozen voor het Rosetta project.
Zoiets kan je laten berekenen op All project stats!RaYK schreef:als we zo blijven doorgaan gaat het niet lang meer duren voor we die top 50 behalen
welkom Miels!
Zoals RaYK heeft vermeld zijn die 2 projecten niet nodig om je dual core te benutten, de software is slim genoeg om beide cores van voldoende rekenwerk te voorzien.Ik heb ergens in dit draadje gelezen dat een dual core kan worden gebruikt door aan 2 projecten mee te doen. Ik heb me dus ook bij het Latticeproject gevoegd.
Inderdaad, zo gaat het.Volgens mij heeft dat te maken met de verdeling van de processortijd. Standaard staat ieder project op 100, maar dat kan je aanpassen om een andere verdeling van de processortijd tussen de projecten te realiseren. Wanneer je 2 projecten hebt die allebei op 100 staan, krijgen ze ieder evenveel van de processortijd, dus 50%. Als dat om de 1 of andere reden wat verschuift dient dat gecorrigeerd te worden.
Leuk dat je tevreden bent van je overstap, ikzelf heb nog niet direct een probleem gehad met de BOINC manager.Omdat ik nu al moe werd van het zoeken van en aanmelden bij projecten en het beheren van 2 machines heb ik ook gelijk een account op http://bam.boincstats.com genomen, en de accountmanager op m'n machines ingesteld. Ik ben nu al erg tevreden met m'n overstap naar BOINC. Wat een geweldig stuk software is dat, zeker als je het vergelijkt met folding.
@RaYK ik dacht dat DPW dit al een verteld heeft in een topic enkele dagen geleden. Waar juist weet ik niet goed maar ik weet wel dat hij erbij verteld heeft waar je juist die percentages kan aanpassen en dat hij SETI zo een beetje lager gezet heeft omdat zij toch al genoeg mensen hebben die meewerken aan SETI.