Ruben01
Artikelen: 0

Re: [Boinc] Nieuwe leden boinc@wetenschapsforum

Wegens (wederom) gedonder met Folding@home ben ik overgestapt op Boinc. :D Ik heb gekozen voor het Rosetta project.
Tof Miels :D .

Welkom bij de groep, wanneer je een vraag hebt i.v.m. met BOINC laat je het maar weten !
RaYK

als we zo blijven doorgaan gaat het niet lang meer duren voor we die top 50 behalen :D

welkom Miels! :D
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
Ruben01

RaYK schreef:als we zo blijven doorgaan gaat het niet lang meer duren voor we die top 50 behalen :D

welkom Miels! :D
Zoiets kan je laten berekenen op All project stats!

Als je in de statistieken gaat kijken van BOINC statsin de Nederlandse top 100 dan zie je dat je met een 400 000 punten in de top 50 staat.

Als je dan "Time calculation" via de eerste hyperlink die 400 000 credits gaat invoeren dan zie dat dat we met het huidige tempo rond de 109-110 dagen nodig hebben.

Dat is wel een hele tijd nog maar wanneer er mensen bijkomen zal hopelijk het puntenaantal per dag stijgen dus dan zal die teller automatisch sneller gaan dalen :D .
Miels
Beheer
Artikelen: 6

Ik heb ergens in dit draadje gelezen dat een dual core kan worden gebruikt door aan 2 projecten mee te doen. Ik heb me dus ook bij het Latticeproject gevoegd.

Nu ik echter naar het tabblad "werk" zit te kijken zie ik daar niets staan (behalve 4 threads voor het rosettaproject). Is het eigenlijk wel nodig om 2 projecten te draaien?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
RaYK

als je bv. een dualcore hebt dan kun je beide core's perfect laten werken aan 2 aparte taken van dat ene project, dus het is niet nodig om je toe te voegen aan 2 projecten omdat je een dualcore hebt, je boinc manager ziet bij het opstarten hoeveel cpu's beschikbaar zijn en gaat dan ook genoeg taken downloaden van een welbepaald project om je cpu's bezig te houden

als je bijv. kijkt bovenaan op pag 6 van deze topic dan kun je zien hoe ik 4 cpu's laat werken aan 1 project.
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
Ruben01

Ik heb ergens in dit draadje gelezen dat een dual core kan worden gebruikt door aan 2 projecten mee te doen. Ik heb me dus ook bij het Latticeproject gevoegd.
Zoals RaYK heeft vermeld zijn die 2 projecten niet nodig om je dual core te benutten, de software is slim genoeg om beide cores van voldoende rekenwerk te voorzien.

Het zit wel zo dat je een account moet aanmaken bij elk project waar je aan meedoet, wanneer je die account hebt aangemaakt dan ga je computer taken van dat project downloaden indien nodig.

Omdat jij eerst Rosseta hebt toegevoegd had de software gezien "oei een dual core" en dan gaat hij meteen 4 projecten downloaden indien deze niet te groot zijn.

Later heb je Lattice toegevoegd en die zag dat er al werk genoeg was dus wanneer er een Rosseta klaar is kan het zijn dat hij opnieuw een Rosseta gaat downloaden maar ook een Lattice (dit is nogal onvoorspelvaar maar je kunt dat wel gaan manipuleren).

Nu is het wel zo dat elk project waar jij aan meedoet ook moet toegevoegd zijn aan het wetenschapsforum team als je wilt dat de punten van het bepaalde project meetellen voor het team.

Ik hebt gekeken bij Rosseta en dat is goed gelukt want daar ben je opgenomen bij het team.

Voor Lattice zal je dat nog niet kunnen doen hebben want daar hebben wij nog geen team, ik ga nu een team aanmaken daar en dan kan je hopelijk voordat je de eerste punten gaat afleveren het team nog toevoegen.

Pff, ik heb er precies weer een lange tekst van gemaakt, hopelijk is het allemaal verstaanbaar wat ik vertel over het BOINC gebeuren :D .

EDIT: blijkbaar heeft DPW in oktober 2007 al een team aangemaakt voor Lattice maar hebben we daar nog geen deelnemers, Miels zal daar dus de eerste zijn !
RaYK

wat ik soms niet snap aan die manager is dat hij soms taken gaat pauzeren, ik heb hier bijvoorbeeld een SETI project die nog een uur moet gaan en nu beslist de manager om die taak even te gaan pauzeren en aan iets anders te beginnen..

waarschijnelijk doet hij dit om een betere vloei van punten te veroorzaken? als hij bijvoorbeeld ziet dat er een te grote tijd is tussen 2 taken in gaat hij de 1 eerst pauzeren zodat hij dat gat wat kan dichten? Nuja als je zoiets tegenkomt dan kun je dit wel verhelpen door andere taken zelf te gaan onderbreken zodanig dat hij wel moet verder werken als je dan die taken die je dan eerst hebt onderbroken weer laat hervatten zal die die projecten dan in pauze zetten.. dat is toch de manier dat ik gebruik

Miels
Beheer
Artikelen: 6

Volgens mij heeft dat te maken met de verdeling van de processortijd. Standaard staat ieder project op 100, maar dat kan je aanpassen om een andere verdeling van de processortijd tussen de projecten te realiseren. Wanneer je 2 projecten hebt die allebei op 100 staan, krijgen ze ieder evenveel van de processortijd, dus 50%. Als dat om de 1 of andere reden wat verschuift dient dat gecorrigeerd te worden.

Overigens heb ik ook mijn media-server uitgerust met BOINC. Weliswaar slechts een 800 MHz machine, die ik dan ook nog heb beperkt tot 40% van de processortijd (omdat anders de fan teveel herrie gaat maken), maar alle beetjes helpen!

Omdat ik nu al moe werd van het zoeken van en aanmelden bij projecten en het beheren van 2 machines heb ik ook gelijk een account op http://bam.boincstats.com genomen, en de accountmanager op m'n machines ingesteld. Ik ben nu al erg tevreden met m'n overstap naar BOINC. Wat een geweldig stuk software is dat, zeker als je het vergelijkt met folding.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Ruben01

Volgens mij heeft dat te maken met de verdeling van de processortijd. Standaard staat ieder project op 100, maar dat kan je aanpassen om een andere verdeling van de processortijd tussen de projecten te realiseren. Wanneer je 2 projecten hebt die allebei op 100 staan, krijgen ze ieder evenveel van de processortijd, dus 50%. Als dat om de 1 of andere reden wat verschuift dient dat gecorrigeerd te worden.
Inderdaad, zo gaat het.

@RaYK ik dacht dat DPW dit al een verteld heeft in een topic enkele dagen geleden. Waar juist weet ik niet goed maar ik weet wel dat hij erbij verteld heeft waar je juist die percentages kan aanpassen en dat hij SETI zo een beetje lager gezet heeft omdat zij toch al genoeg mensen hebben die meewerken aan SETI.
Omdat ik nu al moe werd van het zoeken van en aanmelden bij projecten en het beheren van 2 machines heb ik ook gelijk een account op http://bam.boincstats.com genomen, en de accountmanager op m'n machines ingesteld. Ik ben nu al erg tevreden met m'n overstap naar BOINC. Wat een geweldig stuk software is dat, zeker als je het vergelijkt met folding.
Leuk dat je tevreden bent van je overstap, ikzelf heb nog niet direct een probleem gehad met de BOINC manager.

Enkel bij de installatie op Vista was iets kleins dat moest gebeuren maar toen dat gedaan was dan draait het zonder problemen.
RaYK

@RaYK ik dacht dat DPW dit al een verteld heeft in een topic enkele dagen geleden. Waar juist weet ik niet goed maar ik weet wel dat hij erbij verteld heeft waar je juist die percentages kan aanpassen en dat hij SETI zo een beetje lager gezet heeft omdat zij toch al genoeg mensen hebben die meewerken aan SETI.

ja, ik vroeg me dan af hoe je ervoor kunt zorgen dat je minder taken van een bepaald project toegestuurd krijgt.. ik wist niet dat dit met processor tijden te maken had.. :D

Mendelevium

Vanaf vandaag hebben we weer een nieuw lid tussen de statistieken: Miels heeft zijn eerste BOINC-punten binnen gebracht. :D (bron).

Nogmaals welkom!! :D
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!

"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)
Ruben01

Zoals je hierboven kan lezen was Miels al opgenomen in de statistieken van "All project stats".

Nu is hij ook toegevoegd aan "BOINC stats" en dus krijgt lid nummer 22: Miels zijn naamplaatje in deze topic :D .

Afbeelding
Snelle Herhaling

is dit het juiste team?

team?
RaYK

jup that's the one :D

ik wil nu toch de eerste zijn om je hier welkom te heten in ons team, als er vragen zijn twijfel dan niet om ze hier te stellen :D

Snelle Herhaling

in plaats van join team, staat er initiate transfer

ik had eerst het verkeerde team gejoined

wat moet ik nu doen?

Terug naar “IT en informatica”