die hanze schreef:Je beweert dat het heelal een centrum heeft, dit impliceert dat waarnemers niet gelijkwaardig metingen kunnen doen en dit tast de symmetrie van het heelal aan. Het heelal heeft geen centrum en in principe als zie je op grote schaal altijd hetzelfde waar je ook bent(dit is bevestigd door astronomische waarnemingen). Dit maakt het dus vrij zinloos om over een centrum te spreken.
Als je inderdaad een nieuwe theorie hebt die juist is zou ik graag willen weten welke voorspellingen hij doet die in strijd zijn met de huidige theorien. Als dit niet het geval is, is het vrij zinloos een nieuwe theorie te ontwikkelen die de andere theorieen niet verbetert.
Kun je wat concrete vb geven aub? Doet hij bepaalde voorspellingen over zwarte gaten of vlak na de oerknal waar de huidige theorieen nog geen antw op hebben?
Beste die hanze,
Als je uitgaat van de Big Bang, die ik als zodanig verwerp, moet er sprake van een centrum van waaruit het heelal zich alzijdig heeft ontwikkeld. In mijn visie start het heelal met een superkoude Little Bang die plaatsvindt bij 0 kelvin en waarbij zwart gat materie meteen, dus zonder E = mc2, uiteenvalt in een equivalent aantal gewone protonen en elektronen. Het heelal doorloop een volkoen energieneutrale cyclus van 25 precies te beschrijven stappen en in circa 25 biljard jaar. Die heelalcyclus verschijnt eind 2009.
In mijn visie heeft het heelal een bolvorm die bezet is met circa 100 miljard sterrenstelsels. Binnen en buiten die bolschil is geen materie aanwezig. Dat centrum C heeft een fysieke afmeting van hooguit enkele mm. (Bij theoretische beschouwingen zoals de relativiteitstheorie mag je die alleen doen vanuit dit punt C; bij metingen elders in het heelal introduceer je zelf je eigen relativiteit).
Vanuit C bezien is het heelal bolvormig symmetrisch. Dat punt C bevindt zich op minimaal circa 14 miljard lichtjaar van ont vandaan en en vermoedelijk zelfs op een afstand tussen 14 - 20 miljard lichtjaar. Vraag me thans niet waar dat punt C zich bevindt maar dat is t.z.t. wel af te leiden.
Wij nemen het heelal echter waar als een alzijdig uniform gevulde ruimte. De aarde als het ware als centrum van het heelal. Dat spport niet met bovenstaande. Die zelfde waarneming doe je, volgens mij, vanaf alle circa 100 miljard sterrenstelsels op de heelal bolvorm.
Dat komt omdat licht en alle ander vormen van straling zich niet puur rechtlijning verplaatsen door het heelal doch met een afwijking die vermoedelijk slechts 1 graad per 50-100 duizend jaar bedraagt. Dat valt nauwelijks te meten. Die afwijking ontstaat doordat het foton een heel gering breukdeel bezit aan massa, lading en magnetische spin. (Die waarden zijn kwantitatief ingevuld in document F1). Door die lading en magnetische spin krijgt licht een afwijking gedurende zijn tocht door het heelal.
Die afwijking stelt kwantitatief niks voor maar wordt wel enorm als je praat over een periode van miljarden jaren. Door die afwijking bevinden sterrenstelsels zich op volkomen andere plaatsen dan ze lijken te staan. Het heelal toont zich visueel volledig anders en bedrieglijk anders dan ze in werkelijkheid qua structuur is. De waarneming van het oog verblindt ons dus. Door die afwijking kan geen enkele vorm van straling ontsnappen aan het heelal waardoor het heelal een volledig gesloten systeem is. Dit vormt de basis van mijn heelalwetten ten aanzien van behoud van massa, lading, magnetische spin en kinetische energie.
In document C3 zijn systematisch alle krachten afgeleid op het zwart gat atoom. Dan blijkt dat zwarte gaten zich standaard bevinden bij 0 kelvin en dat bij zwart gat atomen de elektronen niet van baan kunnen verspringen. Om die twee simpele redenen kan een zwart gat geen licht uitzenden maar wel gravitatie! Dat niet kunnen uitzenden van licht heeft dus absoluut niets van doen met gravitatie. Zwarte gaten kunnen tijd en ruimte helemaal niet vervormen.
Als je document C3 begrijpt zie je meteen hoeveel onbegrip heerst rond zwarte gaten.
Voor de essentie van gravitatie verwijs ik U gaarne naar document E3. Daar blijkt dat gravitatie wordt opgewekt door de "schil" elektronen en dat gravitatie niet aanwezig is in de atoomkern!
In mijn brief van april 2008 aan de KNAW heb ik 14 fouten in het fundament van de wetenschap aangekaart. Ik weet zeker dat er nog meer van dergelijke fouten zijn aan te geven. Kortom volgens mijn mening is er heel wat aan de hand. Daar kom je pas achter als je systematisch alle krachten afleidt die aanwezig zijn op alle vormen van gewone, zwart gat en anti materie en de heelalcyclus afleidt. (De documenten onder C)
BUW
die hanze schreef:ik kwam dit tegen:
Het nucleaire onderzoek startte begin 20e eeuw. Bij al die onderzoeken nam men tijdens het natuurlijke verval en stabilisatie van de atoomkern in eerste instantie slechts 3 vormen van straling waar in de vorm van deeltjes materie:
a) neutronen of γ straling,
b) elektronen of β straling en
c) alfa deeltjes of α straling. c.q kale 2+ geladen heliumkernen bestaande uit 2 protonen in binding met 2 neutronen
gamma straling is gewoon EM straling met zeer hoge frequentie en bestaat niet uit Neutronen, bij gewoon radio actief verval komen er geen losse neutronen vrij, wel bij een splijtingsreactie
Beste Die Hanze,
Slordig van mij maar je hebt gelijk!
BUW