Quantum Human
Artikelen: 0

Re: [Boinc] challenge

Arjant2 schreef:grote kans dat je kaart toch een beetje te warm wordt.

Zolang het niet dagelijks gebeurd zou ik me geen zorgen maken. Als het erg vaak gebeurd dan moet je toch eens overwegen naar betere koeling te kijken.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Vandaag was het opnieuw raak, en de SmartDoctor die bij de GPU software was bijgeleverd gaf een temperatuur van 49 graden Celcius aan. In elk geval ben ik blij te weten dat ik de kaart ècht goed heb aangesloten, helemaal volgens de instructies.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.
Arjant2

Die sensor geeft de core temperatuur van je GPU aan.

Veel coolers koelen echter het geheugen van je grafische kaart nogal slecht. Dit zou dus een oorzaak kunnen zijn.
Arjant2

Voor degene met een ATI kaart zou inmiddels de Sieve moeten werken.

Een kwestie van: Primegrid needs the full APP driver. Please go to ATI and download the driver that is called the APP driver for your card.

En dan zou je moeten kunnen draaien.
Arjant2

Over 2 dagen is het zover. De laatste challenge van het jaar.

En voor degene die het nog niet wisten, eindelijk ook een challenge waarbij de grafische kaart gebruikt kan worden!

Wil je mee doen, kijk dan even naar de volgende link:

http://www.primegrid.com/forum_thread.php?id=2904

Meedoen is mogelijk met alle Nvidia-kaarten die Cuda hebben, ATI/AMD kaarten uit de serie 4000 en hoger, en natuurlijk gewoon met de CPU.

Het zou leuk zijn als we het jaar in stijl kunnen afsluiten met wederom een mooie Top 30 plaats!

Dus ik hoop dat alle GPU vouwers mee doen, dan maken we zeker kans.
FlorianK

Voor de ****** onder ons. De challenge begint dan om 23:38 uur (UTC). In Nederland is dat dus op 19 december om 00:38 uur.
Check. Vlak voor ik de kroeg in duik even primegrid aanzetten.

Arjant2: bedankt voor de reminder via PB, anders had ik deze challenge waarschijnlijk ook gemist. ;) Hij gebruikt nu overigens inderdaad m'n ATI-kaartje. Hoera.

Ik ben benieuwd wat de toekomst brengen moge!

...ik merk wel dat nu ik primegrid even testte, m'n pc direct weer merkbaar slomer wordt en de temperatuur van m'n GPU's is ook alweer opgelopen tot 86° C. M'n geheugen en de bovenkant van m'n grafische kaart aanraken geeft me weer eens verbrande vingers... Maar ik ben blij dat ie weer eens aan het werk is.

Even de stofzuiger er doorheen halen en er hopen dat de pc niet steeds gaat uitvallen.
dus.
FlorianK

Ahh, ik kan m'n bericht niet meer wijzigen...

Volgens primegrid.com eindigt de challenge (22 dec.) om 00.38 uur. Hij begint vandaag om 19.00 uur. (onze tijd)

Ik heb even de stats bekeken trouwens, en ik kwam erachter dat hij gemiddeld 2 opdrachten afmaakt per 42 minuten. Ik krijg 2311 punten per task, dus zou ik na de 4658 minuten van de challenge zo'n 513.000 punten binnen moeten kunnen halen. Ik heb er zin in.
dus.
Arjant2

klopt de challenga zou in eerste instantie vannacht beginnen, maar om zoveel mogelijk mensen toch de kans te geven om mee te doen, hebben ze besloten hem om 7 uur te laten beginnen!

Ik doe per 19 minuten 1 WU.

Ik sta om 19.00u precies klaar ;)

succes aan allen die meedoen

PS het is normaal dat je scherm traag reageert. Dit komt doordat de GPU erg efficient wordt gebruikt en primegrid dus bijna 100% kan gebruiken... gevolg is dat je scherm iets trager reageert.
sillyconmarc
Lorentziaan

Alles staat klaar om mee te doen met 2 x GTX8800.
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
Dar

Deze challenge hoeven jullie niet veel van mij te verwachten. Ik doe met mijn CPU zo een 12 uur over 1 WU.
sillyconmarc
Lorentziaan

Deze challenge hoeven jullie niet veel van mij te verwachten. Ik doe met mijn CPU zo een 12 uur over 1 WU.

Spijtig!! Bij mij duurt een CPU WU 48 uur!! Dus die heb ik niet aanstaan. GPU WU duurt 37 á 39 minuten.
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
Arjant2

Ik heb aanstaan:

1x GTX275 (1 WU per 19 minuten) De CPU van deze computer laat ik bewust uit om de GPU niet te vertragen.

2xE6600 dual core (2 WU's tegelijk a 10 uur)

2xE6750 dualcore (2 WU's tegelijk a 9,5 uur)

1xAMD Phenom II X2 B55 (2 WU's tegelijk a 9,5 uur)

Ook al doet de GTX275 in zijn eentje veel meer dan de CPU's bij elkaar, alle beetjes helpen.Voor degene die met een GPU vouwen is het aan te raden om niet met de CPU te vouwen. Dit vertraagt je GPU meer dan dat het aan CPU punten oplevert.

Ik hoop dat Redmess ook mee doet. Dan maken we een kans op een leuke plaats.
Arjant2

We zijn begonnen! succes allemaal
Arjant2

hmm, tot op heden sta ik er nog alleen voor...
FlorianK

Om 19.30 uur heb ik de pc aangezet. (omdat we om 18.45 uur gingen eten)

We staan nu met z'n tweeën in de lijst. Hoe jij het voor elkaar krijgt om nu al 16.000 punten meer te hebben snap ik niet echt, maar goed... Mijn eerste 4000 punten staan in de lijst.

Je zei:
Voor degene die met een GPU vouwen is het aan te raden om niet met de CPU te vouwen. Dit vertraagt je GPU meer dan dat het aan CPU punten oplevert.
Is dat echt zo?

Ik heb CPU mee laten rekenen. Heb quadcore en ik zie dat 'ie met 3 cores vouwt. Die andere core wordt dus waarschijnlijk gebruikt om m'n twee GPU's bij te staan (die gebruiken beide 0.69 CPU en 1.00 GPU)

Is het echt verstandiger de CPU-opdrachten nu uit te zetten?

(die staan alledrie op 23%)
dus.
Arjant2

Ik doe er elke 19 minuten 1. En ben strak op 19.00 begonnen met mijn 1e.

Je zou het met 1 WU kunnen testen? je CPU even stil zetten en alleen de GPU laten vouwen, kijken of er tijdverschil in zit in de WU van de GPU.

Aangezien je er dus pas 2 gedaan hebt in al die tijd heb je best kans dat je GPU dus wel vertraagd wordt?

Als hij inderdaad vertraagd wordt dan moet je op de primegrid website bij je voorkeuren instellen dat hij geen CPU gebruikt.

Terug naar “IT en informatica”