Al een hele tijd niet het minste probleem.
(vanuit Antwerpen met IE7)
Dat zou dit linkje moeten zijn (staat op de hoofdpagina).[*]Verwijder alle cookies
1000 x sorry. Ik had eerst gekeken (mogelijk foute paginas), maar heb er duidelijk overheen gekeken (verstrooide kop van mij).Dat zou dit linkje moeten zijn (staat op de hoofdpagina).
Monitors werken naar behoren. Het bleek zelfs mogelijk om een "widget" in een pagina te integreren. Dat heb ik even snel provisorisch gedaan, maar het biedt eenieder toch extra inzicht.Ik heb een monitoring service opgezet, waarbij de snelheid van WSF vanaf verschillende punten van over de hele wereld wordt bijgehouden. Het duurt enkele uren voordat de eerste data hieruit naar voren komt, maar wellicht dat het meer inzicht zal bieden.
Code: Selecteer alles
top - 22:49:51 up 87 days, 23:39, 1 user, load average: 0.16, 0.09, 0.08
Tasks: 59 total, 2 running, 57 sleeping, 0 stopped, 0 zombie
Cpu(s): 6.3% us, 5.5% sy, 0.0% ni, 88.1% id, 0.0% wa, 0.0% hi, 0.0% si
Mem: 12492948k total, 165756k used, 12327192k free, 0k buffers
Swap: 0k total, 0k used, 0k free, 0k cached
Ik heb nog niets (bewust ) aangepast.Ben benieuwd of en hoe Miels het probleem gevonden heeft, of dat het op toeval berust.
Hmm, veel "Google" zeg... Hoe laadt alles de site wanneer je een browser met adblocker gebruikt?lou montagne schreef:dan wordt er een blauwe pagina geladen, en blijft hij een tijdje hangen bij:
"pageadr.googlesyndication.com gelezen"
Verder zie ik in de info balk van de browser nog de teksten:
"googleads.g.doubleclick.net" en "upload.wikimedia.org" verschijnen.
Welke adblocker heb je gebruikt? Sommige blockers blokkeren alleen de afbeelding, anderen verwijderen de code met de link naar de afbeelding, zodat er ook geen request ontstaat. Ik hoop dat de door jou gehanteerde blocker volgens het laatste principe werkt (correctie: ik hoop dat dat niet zo is, want dan bestaat er nog een kans dat we op deze manier de oorzaak kunnen vinden )Miels, ik heb je suggestie tot adblock opgevolgd.
Een paar doorzetters hebben de afgelopen posts toch ook al aangegeven dat ze het probleem hebben?Hoe kan het dat ik de enige ben met dit probleem? Of is het dat ik simpelweg meer volhardend ben, en dat anderen die er last van hebben dit gewoon niet melden, juist omdat de traagheid van de site hen ontmoedigd dit te melden?
Nee hoor, zeker niet aangezien ook anderen problemen rapporteren. Op welke schaal men problemen ondervindt wordt waarschijnlijk pas duidelijk als de oorzaak is gevonden; pas dan is te beredeneren welke groep mensen problemen heeft gehad.c -> ik hoop dat jullie niet denken, 'ach zolang alleen die Lou er last van heeft,.. '
maar het gewoon een interessant probleem vinden dat om een oplossing vraagt.
"Overigens kan ook de Firefox plugin "Firebug" vaak veel extra info verschaffen."
Dat verschijnsel is bekend, en is ook zoveel mogelijk gedaan.lou montagne schreef:This is a handy way to test (and prove) that putting your javascript files at the bottom of your files, especially for javascript heavy pages, improves perceived download time.
(...)
Misschien is dat wat?
Jij bent sowieso goed bezig: je stopt er duidelijk veel energie in om het probleem te vinden. Ondanks het feit dat het een crime moet zijn om met een dergelijke snelheid van het forum een bericht te posten!Zijn we op de goede weg?