Professor Puntje schreef: ↑di 21 jan 2025, 22:24
@HansH Eerst is het gebogen ruimte. Zodra daar kritiek op komt zijn het enkel gebogen krachten. Als dat ook niet werkt is het weer gebogen ruimte, waarbij je voor het gemak nog steeds nalaat uit te leggen wat we ons daar precies bij moeten voorstellen. Ik ga nu maar weer met mijn eigen onderzoek verder.
het is steeds hetzelfde gebleven, maar ik denk dat je het nog niet helemaal begrepen had.
de essentie staat in dit bericht:
viewtopic.php?p=1189661#p1189661
daarbij zie je vanuit mercurius dat de zon in tegenovergestelde richting gaat en je zelf stil denkt te staan (trein effect zoals in vorige bericht genoemd) effect is dan dat je de zon ziet staan op een positie in het verleden (plaatje B) alleen heb je dan het probleem dat actie en reactie niet meer klopt, dus krijg je een foute baan en spiralisatie van mercurius naar de zon toe.
Dus blijkbaar is de ruimte rond mercurius vervormd tgv de zwaartekracht van de zon zodanig dat actie en reactie blijft gelden. Dat kan alleen maar als je aanneemt dat de ruimte geroteerd is als mercurius beweegt. Je roteert dus de ruimte op de plek van mercurius zodat de zwaartekracht vectoren van zowel mercurius als de zon weer recht naar elkaar wijzen. omdat de zon niet beweegt hoef je voor de zon niks te roteren.
Je roteert dus de ruimte op de plek van mercurius zodat de zwaartekracht vectoren van zowel mercurius als de zon weer recht naar elkaar wijzen. dus je roteert niet de krachten, maar de ruimte met kracht en al roteer je.