Revelation
Artikelen: 0

Re: Spel- En Taalfouten

Het registratieproces bevat (sinds de nieuwe versie) weer engelse teksten.

Dit is verschrikkelijk, nu kan ik alles opnieuw gaan vertalen.

Ik heb sommige fouten verbeterd. Het helemaal vertalen van het registratieproces kan een tijdje duren.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde
Klintersaas
Social:

In het hoofdmenu van de helpitems staat het volgende:

IB Forums Help items
Doorzoek alle help items, vul één of meerdere sleutelwoorden in:
In beide gevallen hoort het "helpitems" te zijn en die laatste zin zou ik willen veranderen in:

Doorzoek alle helpitems naar volgend(e) sleutelwoord(en)
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Jan van de Velde
Moderator

Wat mij betreft mag rechts bovenaan de index de aanduiding "postvak" veranderd worden in "postkantoor".

want als ik erop klik word ik welkom geheten: "welkom bij jouw postkantoor"
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Ger

Zie http://sciencetalk.nl/forum/index.php?s...st&p=378544

Forum naam zou hier vanderd moeten worden in forum nummer
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
ypsilon

Forum naam zou hier vanderd moeten worden in forum nummer
Better yet: forumnummer in één woord :D
Phys

hier staan adviseurs e.d. nog steeds opgevoerd als "forum moderators" (wat aan elkaar moet).

De term "Het moderatie team" kan m.i. ook veranderd worden in "het moderatieteam" of "moderators", alhoewel adviseurs weer geen moderators zijn...

Misschien "team"?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
Klintersaas
Social:

Misschien "team"?
Ik ben het met je eens dat daar het een en ander aangepast moet worden, maar 'team' is m.i. iets te algemeen. Technici, Nieuwsposters, Minicursusauteurs, etc. worden er bijvoorbeeld niet getoond.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
PdeJongh

Ik ben het met je eens dat daar het een en ander aangepast moet worden, maar 'team' is m.i. iets te algemeen. Technici, Nieuwsposters, Minicursusauteurs, etc. worden er bijvoorbeeld niet getoond.
Nieuwsposters wel, aangezien die moderatorrechten in het nieuwsforum hebben :D Maar je hebt gelijk ja. Dan zou er evt. een handmatig beheerde pagina van gemaakt kunnen worden. Komt eigenlijk door de, voor de forumsoftware, aparte rol van adviseurs. Ze hebben wel bepaalde rechten die bij een moderator horen, maar zijn het eigenlijk niet.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Klintersaas
Social:

Ik vraag me af of deze topic ook bedoeld is om taalfouten uit 'officiële' posts zoals bijsluiters of subforumgebonden regels aan te kaarten.

Als dat zo is heb ik namelijk het een en ander te melden.

Revelation

Post maar alles dat je tegenkomt qua fouten in officiële teksten :D

Verborgen inhoud
Ik weet dat het alles wat moet zijn, alleen ik ben tegen het gebruik van onbepaalde betrekkelijke voornaamwoorden in een zin waarbij je wel een antecedent hebt. De Greken deden dit wel goed met hun pronomen relativa indefinitum.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde
Klintersaas
Social:

Post maar alles dat je tegenkomt qua fouten in officiële teksten :D
Zodra ik tijd heb kan je je verwachten aan een stortvloed meldingen.

Revelation schreef:
Verborgen inhoud
Ik weet dat het alles wat moet zijn, alleen ik ben tegen het gebruik van onbepaalde betrekkelijke voornaamwoorden in een zin waarbij je wel een antecedent hebt. De Greken deden dit wel goed met hun pronomen relativa indefinitum.
In dit geval is 'dat' ook toegestaan. Wanneer het antecedent onbepaald is mogen zowel 'dat' als 'wat' gebruikt worden (in tegenstelling tot situaties waarbij het antecedent bijvoorbeeld een hele zin is; dan is 'wat' de enige correcte optie).

Klintersaas
Social:

In deze topic kwamen we zonet tot de conclusie dat er een klein foutje in de regels staat:

• Een post moet bijdragen aan de discussie

Vermijd posts in de trend (= 'trant') van "Vind ik ook" of "Nee, natuurlijk niet!". Op deze manier willen we een discussie laten draaien om feiten in plaats van meningsverschillen. Een post om enkel een onderwerp opnieuw onder de aandacht te brengen (bumping) is ook niet toegestaan. Verder is dit een wetenschapsforum: zaken die niet (genoeg) met wetenschap te maken hebben kunnen derhalve worden verwijderd. Zie ook "respecteer medegebruikers" hieronder.

Miels
Beheer
Artikelen: 6

dank! is aangepast.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Jan van de Velde
Moderator

Forumnotificatie: Huiswerk en Practica

Selecteer a.u.b. je notificatiemethode.

Forumabonnementen geven een melding wanneer er een nieuw onderwerp is gemaakt en onderwerpsabonnementen geven een melding wanneer er een nieuwe reactie is gemaakt.

Geen e-mailnotificatie

Deze optie stuurt geen e-mail notificatie maar blijft zichtbaar in de lijst met onderwerpen en forums in het notificatie scherm.

Vertraagde notificatie via e-mail

Deze optie stuurt een e-mail notificatie als er een nieuw onderwerp of reactie is geschreven en u bent niet aanwezig op het forum op dat moment.

Onmiddellijke notificatie via e-mail

Deze op stuur onmiddellijk een e-mail notificatie ongeacht u aanwezig bent op het forum.

Dagelijks overzicht via e-mail

Met deze optie kunt u dagelijks een overzicht met alle nieuwe onderwerpen en reacties van die dag via e-mail ontvangen.

Wekelijks overzicht via e-mail

Met deze optie kunt u wekelijks een overzicht met alle nieuwe onderwerpen en reacties van die week via e-mail ontvangen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Kraus

Op dit forum geldt een aantal regels voor de berichten die worden geplaatst. Iedereen die iets schrijft wordt verondersteld van deze regels op de hoogte te zijn, dus lees deze a.u.b. een keer door. Berichten die niet aan de regels voldoen, kunnen worden verwijderd.

Naast de expliciete regels die je hieronder zult vinden, geldt hier ook de "algemene forumetiquette". Zo worden mogelijk kwetsende of beledigende uitspraken niet getolereerd, evenals commerciële posts.

Iedereen die iets schrijft wordt geacht deze regels te kennen.... (ipv verondersteld......)

evenmin als

In zowel posts als signatures is het niet toegestaan commerciële, ideële, charitatieve of anderszins promotionele meldingen te doen.

meldingen moet zijn mededelingen

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”