RaYK
Artikelen: 0

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

2x 2.8GHz quad-core Xeon 5462, met een cache van 12MB L2 per CPU, heb al gecheckt en Boinc is vlot verkrijgbaar voor Mac OSX dus dat komt wel in orde :D
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
Ruben01

2x 2.8GHz quad-core Xeon 5462, met een cache van 12MB L2 per CPU, heb al gecheckt en Boinc is vlot verkrijgbaar voor Mac OSX dus dat komt wel in orde :P
Woehoe, 8 CPU's dus :D

Dat is waarschijnlijk geen gewone desktop maar eerder een server ?
RaYK

nope, gewoone desktop hoor

Apple Mac Pro
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
Ruben01

RaYK schreef:nope, gewoone desktop hoor

Apple Mac Pro
Sja, bij Apple doen altijd wat rare dingen hé :D
DePurpereWolf

Wouw, ik hoop dat je hem zelf niet hoeft te betalen....

:D
Redmess

Mag ik vragen wat je er verder mee van plan bent, behalve BOINCen? 8 is natuurlijk wel een beetje veel.
RaYK

Mag ik vragen wat je er verder mee van plan bent, behalve BOINCen? 8 is natuurlijk wel een beetje veel.
Wel ik werk over het algemeen veel met Lightwave 3D, een programma als 3D studio max, alle beetjes om het renderen vlotter te laten verlopen zijn altijd welkom.

Deze render (gemaakt voor een visualisatie van een grafcet) duurde bv. 6 uur voor 1 beeld, laat staan dat je een animatie maakt aan 24fr./sec.

Niet alleen Lightwave is vrij intensief voor de pc/mac maar ook progs zoals de Adobe CS3 Bundle, photoshop, illustrator, etc en AutoCad.

Mac draait hier niet alle programma's van en ik ben ook niet vanplan om al mijn licenties opnieuw aan te kopen voor een Mac versie, dus ga ik genoodzaakt zijn om gebruik te maken van VMware, een virtual machine waarop je dan Vista of XP kunt draaien.

Rayk

Redmess

Wow dat lijkt wel een foto. Mooi.

Maar hoe doen ze dat bij grote bedrijven dan? Nemen die ook enorme pcs met 8 processoren en 64 GB geheugen? (Ja, dat bestaat, het moederbord alleen al is een vermogen waard)
RaYK

Wel het is te zien wat voor bedrijf je bedoeld, ik ken een paar multimedia bedrijven die onder andere veel bezig zijn met webdesign en ook hier omdat Apple altijd wat voorsprong heeft gehad op grafisch vlak wordt hier veel voor Apple geopteerd. En ja hoe zwaarder de pc's meestal de beter, al is 64GB geheugen meestal voor kleine bedrijven onbetaalbaar.

De grote bedrijven die bv. met 3D bezig zijn, zeg maar Pixar en ILM, die hebben meestal hun eigen renderfarms, dat zijn letterlijk kamers vol met pc's die niets anders doen dan renderen. Denk maar aan opslagservers voor grote bedrijven maar dan ipv van opslag, pure verwerking. Als kleine studio is het bijvoorbeeld ook mogelijk om gebruik te maken van bedrijven die renderfarms uitlenen, en dan de kost per frame ofzo gaan doorrekenen.

DePurpereWolf

De mac is altijd groot geweest in de grafische wereld. Ik doe mijn simulaties op een gewone P4 3Ghz, simulatie van 3 dagen is normaal. Meestal maar 5 frames, 5 toestanden

Een simulatie gebruikt naast rekenwerk ook massa's aan hardeschijf. 40GB voor een opdracht is niet abnormaal. Op het eind convergeert alles en heb je een 400kB bestand over.

Maar euh, BOINC heeft ook een renderfarm. :

BURP,

(ik kijk net even op BURP, en zie dat het verkocht is):
Apr 01, 2008

BURP has been sold to Apple Inc. and will be renamed to i3D. This will have a few implications, mostly:

It will now cost $89 to participate in the project (as artist or CPU-time contributor)

The BURP client will require a working installation of iTunes and Quicktime v. 7.4 in order to correctly download workunits

The screensaver has been implemented to show a trade display of Apple products

Additionally all the movie files on the website will now include DRM so that they can only be played with the Quicktime player and cannot be copied.
Verborgen inhoud
1 april grapje
Ruben01

Het WSF-BOINC team is vandaag exact 1 jaartje oud (eigenlijk vanavond pas om 22:02 maar zou nauwkeurig gaan we niet kijken hé :D ) :P

Misschien kan DPW het aantal leden in de beginpost nog eens aanpassen van 23 naar 28 leden zodat we op onze verjaardag terug up-to-date zijn ;)
DePurpereWolf

Hitparade team Wetenschapsforum week 15

Om de leden van Boincend wetenschapsforum wakker te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. Wie niet zijn computer aan laat staan word er uit gelicht, wie de meeste punten bij elkaar snoept word geëert. Een beetje competitie in naam der Wetenschap mag best.
Team vooruitgang
Veel gebeurd sinds de laatste update, nu zo'n drie weken geleden. We gaan steeds sneller, zo waren er 4 dagen in de laatste 3 weken die in de top-5 dagen staan. Gemiddeld halen we nu 5000 punten per dag, met uitschieters naar 5800.

Er zijn ook een paar mijlpalen beslecht: de eerste, is erg belangrijk, ons kindje is namelijk 1 jaar geworden. Allemaal van harte gefeliciteerd. Ten tweede, zijn we de Nederlandse top 50 binnengedrongen. Ten derde staan we nu in de top 6000 van de wereld. Het gaat dus allemaal redelijk goed, maar we moeten het momentum niet verliezen, en langzaam maar zeker groter groeien in aantal vrijwilligers, behaalde punten, en ingezetten computers.
Internationale positie: 5244.
Het grootste Wetenschappelijk forum van de Nederlands sprekende wereld moet toch wel in de top 1000 kunnen komen. :D

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien.

Einstein heeft Seti ingehaald als het gaat om het totaal aantal punten. Quantum Monte Carlo stijgt gestaag in de hitlijsten.
wk15_points
wk15_points 797 keer bekeken
Legenda:
  • Oranje: Einstein@home
  • Blauw: Seti@home
  • Lichtgroen: Quantum Monte Carlo at Home
  • Roze: Rosetta@home
  • Beige: ABC@home
  • Groen: Climate Prediction .net
  • Wit: Spinhenge@Home
  • Grijs: Proteins@home
  • Kastanjebruin: Leiden Classical
  • Huidskleur: LHC@home
  • Paars: POEM@home
  • Huidskleur2: World Community Grid
  • Geel: The Lattice Project
Dat zijn dus 13 projecten waarin wetenschapsforum mee werkt.

We hebben 460,417 punten nu, de blikken mijlpaal is behaald! op naar de houten mijlpaal van 500.000!!

Twee nieuwe leden deze keer: Jaap en TheGreaterGood. Welkom in ons midden, en veel bereken plezier

Iedereen die een computer heeft is welkom.Hopelijk volgende week weer een paar. Jij misschien?

De leden zijn als volgt: 31 leden: 1 driedubbele, 11 Belgen, 15 Nederlanders, 1 Ier, en 2 internationale.

Hiervan zijn er dus zowaar 20 van actief, wat natuurlijk niet niks is. Ik ben benieuwd of dit nog kan groeien....

Plaats in Nederland: 46. En daarmee hebben we het dus voor elkaar gekregen om binnen het jaar in de top 50 van Nederland te komen. Dat is erg goed gedaan.

Plaats in België (officieus): 24

De volgende grafiek laat het dagelijks puntenaantal van actieve leden zien. Om het niet een te drukke grafiek te maken heb ik alleen de gebruikers met een gemiddeld puntaantal van boven de 100 per dag.

11 mensen hebben zowaar de lat gehaald, dat is meer dan de helft en helemaal zo slecht niet.

Er zijn er nu eens meer die over de lat vallen, dan onder de lat. Zo vallen er Korot en Jhnbk net boven, en heb ik het grootste gemiddelde sinds tijden.
wk15_users
wk15_users 810 keer bekeken
Rayk heeft weer flink meer dan de rest, en Redmess voelt de hete adem van RubenK in zijn nek. Verdere notabelen zijn Jeroen enMarco P die flink punten aan het halen zijn.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929
Redmess

Kijk nog eens goed jongen, die grafiek gaat maar tot maart. En de gegevens eindigen ergens bij februari, afgaande op voorgaande grafieken. Oftewel het is de grafiek van een maand geleden, met data van 2 maanden terug. Er mist een groot stuk van die we eerst wel hadden. Hier klopt dus helemaal niks meer van.
DePurpereWolf

Kijk nog eens?

Zoals al vermeld stond: de grafieken lieten nog even op zich wachten omdat AllProjectStats een backup van 12 Maart aan het draaien was gisteren.

Ik heb vandaag de nieuwe grafieken bij geschroeft, maar 'what a difference a day makes' ik moet nou wel veel herschrijven.
Ruben01

Vandaag hebben we opnieuw een paar records gebroken :P

Het Wetenschapsforum BOINC team heeft momenteel 502,265.52 credits

Het team is op hetzelfde moment de top 5000 van de wereld binnengeschoven, momenteel staan we op plaats 4490. Wanneer je weet dat er momenteel 73,376 teams meewerken aan BOINC is dat een zeer mooie presatatie.

Op nationaal niveau zijn we ook nog een plaatsje gestegen en hebben we nummer 42 ingenomen, hier doen in totaal 685 team mee.

Afbeelding

Op naar het miljoen en de top 1000 :D

Terug naar “IT en informatica”