apb.uiterwijkwinkel
Artikelen: 0

Re: Eigen theorie van deeltjesfysica

die hanze schreef:ik kwam dit tegen in de inleiding:

Naast deze 5 autonome krachten heeft auteur systematisch alle overige fundamentele krachten van alle vormen van atomen/ materie afgeleid:

-) de 17 fundamentele krachten van gewone atomen/ materie (C2),

-) de 11 fundamentele krachten van zwart gat atomen/ materie (C3),

-) de 14 fundamentele krachten van anti atomen/ anti materie (C4).

u beweert dat uw theorie veel logischer en eenvoudiger in elkaar steekt maar dit maakt het alleen maar ongelooflijk ingewikkelt.

op p2 kwam ik dit tegen:

Die krachten zijn verbonden met hypothetische deeltjes zoals het gluon/ het vectorboson die fungeren als “krachtendrager”deeltje

die deeltjes zijn experimenteel waargenomen en zijn dus niet hypothetisch
Beste die hanze,

In het document C1 heb ik afgeleid dat de atoomkern geen neutronen kan bevatten doch bestaat uit een bouwwerk van protonen en elektronen waarbij ieder elektron in de atoomkern standaard gebonden is aan twee protonen. Omdat het proton en het elektron dezelfde magnetische spin hebben kunnen de protonen en de elektronen in de atoomkern elkaar dus niet fysiek raken. Daardoor kan in de atoomkern ook geen enkele vorm van annihilatie optreden. In mijn visie kunnen protonen en elektronen dus wel degelijk naast elkaar voorkomen in de atoomkern. De sterke kernkracht is dan een ladingbinding gekoppeld aan een magnetische afstoting (een lad <->mag binding).

In de atoomkern bevindt zich geen gravitatie!

In de documenten C2, C3 en C4 zijn systematisch alle fysische en chemische krachten afgeleid en ook de oorsprong van gravitatie. Verder is afgeleid waardoor al die verschillende fysische en chemische krachten op de verschillende plaatsen van het atoom ontstaan. Ik leg als eerste het verband tussen fysische en chemische krachten op atoom en van gravitatie met snelheid van dat atoom in het heelal ten opzichte van de oorsprong C van het heelal. Het door mij afgeleide stelsel van krachten klopt perfect met wat we waarnemen. De krachten op materie zijn overigens nimmer eerder in onderlinge samenhang met elkaar afgeleid in een document.

De opbouw van het stelsel van krachten op gewone materie, zwart gat materie en anti materie is in beginsel steeds het zelfde. Dat had U kunnen zien als U deze documenten had doorgebladerd. Bij het zwart gat atoom ontbreken een aantal krachten die je wel tegenkomt bij gewone atomen en bij het anti atoom. Het systeem van krachten is niet ingewikkeld; het verklaart precies waar krachten vandaan komen. In de wetenschap/literatuur is dat nimmer eerder gedaan.

In document F1 (Elementair Deeltjes Model 2008) blijkt dat in het heelal slechts 4 stabiele vormen van materie mogelijk zijn: het proton/anti proton en het elektron/anti elektron. Alle andere structuren van quarks, strings of nog kleinere deeltjes zijn instabiel. In document F1 zijn de ruimtelijke structuren van die deeltjes weergegeven.

In dit document zijn alle "stabielere" elementaire deeltjes ruimtelijk weergegeven met hun fysische kenmerken.

Als het gluon en de vectorbosonen bestaan dan zijn daarvan in document f1 weergegeven: 1) de ruimtelijke structuur, 2) de lading, 3) massa en 4) de magnetische spin. Document F1 toont ook precies aan welke deeltjes je straks bij de LHC kunt verwachten.

Wellicht belangrijker en essentieler is dat document F1 het wezen van annihilatie verklaart. Bij annihilatie kun namelijk wel materie conform E = mc2 omzetten in energie (lees in fotonen) maar niet de massa van die materie c.q. de massa van die fotonen. Dat we die massa niet meer als zodanig kunnen meten betekent niet dat fotonen zonder massa zijn. Massa is volgens mij een absoluut onveranderlijke grootheid in het heelal. Einsteins E = mc2 gaat volgens mij wel op voor m = materie (alleen annihilatie) maar niet voor m = massa. Dat zie je pas als je de heelalcyclus hebt afgeleid.

BUW
die hanze schreef:ik kwam dit tegen:

Het nucleaire onderzoek startte begin 20e eeuw. Bij al die onderzoeken nam men tijdens het natuurlijke verval en stabilisatie van de atoomkern in eerste instantie slechts 3 vormen van straling waar in de vorm van deeltjes materie:

a) neutronen of γ straling,

b) elektronen of β straling en

c) alfa deeltjes of α straling. c.q kale 2+ geladen heliumkernen bestaande uit 2 “protonen” in binding met 2 “neutronen

gamma straling is gewoon EM straling met zeer hoge frequentie en bestaat niet uit Neutronen, bij gewoon radio actief verval komen er geen losse neutronen vrij, wel bij een splijtingsreactie
Beste die hanze,

Je hebt helemaal gelijk. Bedankt voor je opmerking.

BUW
apb.uiterwijkwinkel

die hanze schreef:Op p3 beweert u ook dat Rond de atoomkern één of meerdere negatief geladen “schil”elektronen draaien met circa 1.600 km/sec

Ik vraag mij af hoe u aan dat getal komt.

de elektronen draaien niet in de klassieke betekenis rond de kern mits een deeltje volgens de QM geen preciese baan volgt.
Beste die hanze,

Een fysisch opgeleid collega bij mijn voormalige werkkring (RWS) heeft die snelheid van het "schil"elektron van circa 1.600 km/s voor mij afgeleid. Als het essentieel is kan ik zijn berekening wel overleggen.

In document C1 en C2 wordt gesteld dat als een atoom absoluut stilstaat in het heelal dat dan alle "schil"elektronen een perfect ronde baan rond de atoomkern beschrijven. Dan zijn geen elektronenparen mogelijk. Het losse elektron valt in dat geval als een concreet deeltje perfect te volgen.

Alle elementen van het Periodiek Systeem tonen in absolute stilstand geen fysische of chemische krachten meer en al evenmin gravitatie. Alle elementen zijn dan fysische en chemische volledig inert geworden. Het atoom verliest bij absolute stilstand niet zijn elementaire kenmerken van massa, materie, lading, magnetische spin centrifugaalkracht van het "schil" elektron maar wel alle overige fysische en chemische krachten.

Is het atoom onderhevig aan snelheid in het heelal of aan een rotatiesnelheid dan resulteert die snelheid in een afwijking in de ideale baan van het elektron. Voor details zie C2. Iedere snelheid in het heelal resulteert in zijn eigen afwijking. In het heelal is vermoedelijk sprake van 6 - 9 verschillende soorten van snelheid/snelheden die bij ieder atoom in het heelal resulteren in een afwijking in de baan van ieder "schil" elektron/elektronenpaar. Iedere snelheid zorgt voor zijn eigen vector op fysische en chemische krachten en hun bindingen.

Bij 6 - 9 afwijkingen valt de baan van het elektron als som van die afwijkingen niet meer te volgen. Dat lijkt me volkomen logisch. Volgens mij valt die baan t.z.t. exact te bepalen/modelleren. Nog nooit eerder heeft men in de wetenschap de link gelegd tussen de afwijkingen die Heisenberg als eerste ontdekte en de snelhed van het atoom in het heelal!

Als je echter alle snelheden en richtingen van die snelheden van bijvoorbeeld de aarde in het heelal kent dan valt de baan van het "schil"elektron/elektronenpaar in beginsel volledig uit te analyseren. Dan zijn, volgens mij, alle fysische en chemische bindingen van het atoom/molecuul QM tot op de erg te determineren. Ik leg dus een directe link tussen de astrofysica en de QM en doe dat via de heelalcyclus en mijn documenten onder C, E en D (het uiterst complexe document over de structuur van fysische en chemische bindingen komt ook nog hopelijk in 2009).

De heelalcyclus komt eind 2009. In 2010 wil ik samen met de astronomische gemeenschap in Nederland de heelalcyclus gaan modelleren. Daarna kan de vertaling naar de QM plaatsvinden maar dat gaat me als Wageninger ongetwijfeld boven de pet.

Kortom spannende ontwikkelingen.

BUW
Math-E-Mad-X

Een fysisch opgeleid collega bij mijn voormalige werkkring (RWS) heeft die snelheid van het "schil"elektron van circa 1.600 km/s voor mij afgeleid. Als het essentieel is kan ik zijn berekening wel overleggen.
Ja natuurlijk is dat essentieel!! Berekeningen is waar natuurkunde om draait. Ik (en waarschijnlijk een heleboel andere mensen op dit forum) zijn zeer benieuwd naar die berekeningen.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }
317070

Ja natuurlijk is dat essentieel!! Berekeningen is waar natuurkunde om draait. Ik (en waarschijnlijk een heleboel andere mensen op dit forum) zijn zeer benieuwd naar die berekeningen.
Waaronder ik. Geldt die 1600 km/s trouwens op alle hoogtes van het elektron boven de atoomkern? Of is het de hoeksnelheid 'omega' in rad/sec die constant blijft?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-
Bartjes

Waaronder ik. Geldt die 1600 km/s trouwens op alle hoogtes van het elektron boven de atoomkern? Of is het de hoeksnelheid 'omega' in rad/sec die constant blijft?
Hier wordt een dergelijke berekening gemaakt:

http://stedjee1.infinology.net/Velocity_Or...%20Electron.htm

Ik heb het overigens niet nagerekend!

Op dezelfde site wordt bovendien de oplossing van het (inmiddels bekende) bowlingbal-probleem via tijddilatatie (roodverschuiving) besproken.

En verder staan er wat speculatieve stukken op, die hier op Theorieontwikkeling (in gunstige zin) zeer op hun plaats zouden zijn.
apb.uiterwijkwinkel

Bartjes schreef:Omdat ik hier en daar op dit Forum verwijzingen naar je theorie aantrof heb ik wat stukjes gelezen. Wat mij daarbij opvalt is dat je beschouwingen meer het karakter van een verhaal dan van een theorie hebben. De bedoeling van een wetenschappelijke theorie is om vele verschijnselen op een klein aantal uitgangspunten (of wetten) terug te voeren. Om te weten of een theorie goed in elkaar steekt moet het duidelijk zijn wat die uitgangspunten zijn, en hoe daarmee verschijnselen verklaard worden. De samenhang tussen de uitgangspunten (of wetten) en de daaruit afgeleide verklaringen moet logisch dwingend (en liefst van wiskundige aard) zijn. Daar is mij echter weinig van gebleken.

Ik zag ook dat je er een eigen theorie over de zwaartekracht op na houdt. Dat is mooi omdat daarover (in kwantitatieve zin) al heel veel bekend is. Ik zou dan ook graag zien hoe bijvoorbeeld een planeetbaan onder invloed van de zwaartekracht van de zon in je theorie berekend wordt. Dan hebben we het over iets concreets dat (in principe) aan de bekende gegevens getoetst kan worden.
Beste Bartjes:

In document E3 blijkt dat gravitatie wordt opgewekt door de "schil"elektronen van een atoom in samenhang met snelheid van het atoom/hemellichaam in het heelal. Gravitatie is een aan snelheid gerelateerde kracht op het atoom. Gravitatie komt niet uit de atoomkern en gravitatie heeft niets van doen met de massa van de atoomkern of algemeen met massa. Frank Roos heeft de algemene gravitatieformules afgeleid die gelden op de schaal van het heelal.

Helaas kennen we op dit moment nog niet alle snelheden van de aarde in het heelal. Met de modellering van de heelalcyclus (hopelijk in 2010) komen die 6 - 9 snelheden ook binnen handbereik. Dan kun je op veel grotere schaal aan de balanzen van massa, materie en kinetische energie gaan rekenen dan nu met Newton mogelijk is.

Omdat het hele Melkwegstelsel op de enorme schaal van het heelal min of meer de zelfde snelheden ondergaat kun je binnen ons zonnestelsel (gelukkig) heel goed uit de voeten met de gravitatiewet van Newton hoewel die formule fundamenteel fout is qua opzet.

Als alle snelheden bekend zijn kun je inderdaad ook de huidige banen van planeten binnen ons zonnestelsel berekenen.

berekenen. Dat kan pas na 2011.

BUW
Bartjes

In document E3 blijkt dat gravitatie wordt opgewekt door de "schil"elektronen van een atoom in samenhang met snelheid van het atoom/hemellichaam in het heelal. Gravitatie is een aan snelheid gerelateerde kracht op het atoom. Gravitatie komt niet uit de atoomkern en gravitatie heeft niets van doen met de massa van de atoomkern of algemeen met massa. Frank Roos heeft de algemene gravitatieformules afgeleid die gelden op de schaal van het heelal.
Helaas kan ik op het internet niets over Frank Roos' gravitatieformules vinden.

Welke empirische aanwijzingen zijn ervoor dat "gravitatie wordt opgewekt door de "schil"elektronen van een atoom in samenhang met snelheid van het atoom/hemellichaam in het heelal"? Een neutronenster zou dan bijvoorbeeld geen gravitatieveld mogen hebben.
Als alle snelheden bekend zijn kun je inderdaad ook de huidige banen van planeten binnen ons zonnestelsel berekenen.

berekenen. Dat kan pas na 2011.
Dat is jammer.
die hanze

Hoe verklaart u dan het gravitatie veld van de zon? De zon bestaat uit plasma dat zoals je wel weet bestaat uit een mengeling van elektronen en atoom kernen. Er is hier geen sprake van elektronen die rond een atoom draaien.

Ik neem aan dat je het toch wel met me eens bent dat de zon een gravitatieveld heeft.
Squawk

In document E3 blijkt dat....

Dit is nu precies het telkens terugkerende taalgebruik dat een onwetenschappelijke mate van zelfingenomenheid illustreert. Uit het refereren aan eigen epistels 'blijkt' helemaal niets.
die hanze

als u het antwoord niet kunt geven zeg het dan gewoon, ik denk dat het vrij normaal is dat uw wat zult moeten aanpassen aan uw theorie.
thermo1945

Ik neem aan dat je het toch wel met me eens bent dat de zon een gravitatieveld heeft.
Natuurlijk.
Hoe verklaart u dan het gravitatie veld van de zon? De zon bestaat uit plasma dat zoals je wel weet bestaat uit een mengeling van elektronen en atoom kernen. Er is hier geen sprake van elektronen die rond een atoom draaien.
In de stijl van Berry Uiterwijk Winkel: de zon bevat een bolring die hoofdzakelijk He+-ionen bevat. In deze ring wordt gravitatie gegenereerd. Meer naar de buitenkant van de zon zit een bolring die vooral H-atomen bevat. Ook deze ring genereert gravitatie. Beide ringen zorgen voor de gravitatie die gemeten kan worden via de beweging van de planeten. (Zwaardere atoomsoorten kunnen eventueel ook bolringen bijdragen.)

Stel, dat de totale massa van de alle bedoelde ringen 5% is van de zon. De overige 95% wekt geen gravitatie op door het gebrek aan schilelektronen. Dat is de ‘donkere materie’.
Dr.Gallons

Stel, dat de totale massa van de alle bedoelde ringen 5% is van de zon. De overige 95% wekt geen gravitatie op door het gebrek aan schilelektronen. Dat is de ‘donkere materie’.
Als maar 5% van de massa van de zon verantwoordelijk is voor het gravitatie veld, hoe komt het dan dat Newton's gravitatie wet zo goed werkt, ervan uitgaan dat alle massa verantwoordelijk is voor het gravitatie veld.

Als antwoord zou ik graag een berekening zien van zowel het uitwendige zwaartekrachtsveld dat de planeten in een baan houdt (een systeem met 1 planeet is meer dan voldoende) alswel een inwendige krachten balans.

Het is niet nodig dat hij weer zijn 'theorie' uitlegt of verwijst naar zijn documenten. Het enige dat uit zijn documenten blijkt, is hoe hij denkt dat het heelal beschreven kan worden en niet dat het een goede beschrijving is.
thermo1945

Als maar 5% van de massa van de zon verantwoordelijk is voor het gravitatie veld, hoe komt het dan dat Newton's gravitatie wet zo goed werkt, ervan uitgaan dat alle massa verantwoordelijk is voor het gravitatie veld.
De massa van de zon is kennelijk niet wat we dachten.
Als antwoord zou ik graag een berekening zien van zowel het uitwendige zwaartekrachtsveld dat de planeten in een baan houdt (een systeem met 1 planeet is meer dan voldoende) alswel een inwendige krachten balans.
De berekeningen zouden verlopen zoals Kepler en Newton die zouden hebben gedaan; alleen de massa van de zon is dus verrassend anders dan altijd gedacht.
...
Bij andere sterren dan de zon moet ook op deze manier geredeneerd worden.
Dr.Gallons

De massa van de zon is kennelijk niet wat we dachten.
Dus de zon heeft meer massa?? Zou de zon dan niet warmer moeten zijn (meer waterstof -> meer fusie)? En wat betekend dit dan voor de inwendige balans?
Scyther

thermo1945 schreef:Natuurlijk.In de stijl van Berry Uiterwijk Winkel: de zon bevat een bolring die hoofdzakelijk He+-ionen bevat. In deze ring wordt gravitatie gegenereerd. Meer naar de buitenkant van de zon zit een bolring die vooral H-atomen bevat. Ook deze ring genereert gravitatie. Beide ringen zorgen voor de gravitatie die gemeten kan worden via de beweging van de planeten. (Zwaardere atoomsoorten kunnen eventueel ook bolringen bijdragen.)

Als alleen daar 'gravitatie wordt gegenereerd', hoe blijft de zon dan aan elkaar plakken? Waarom valt deze ring niet naar binnen/wat heft de stralingsdruk op?

Donkere materie is gedefinieerd als materie die niet direct waar te nemen is, maar wel een bijdrage levert aan zwaartekracht. Maar jij definieert de 'donkere materie' juist als materie die GEEN zwaartekracht levert. Blijkbaar is deze wel 'donker', dus onzichtbaar? De materie is dan niet waar te nemen.. Waar haal je dan vandaan dat deze bestaat?

Terug naar “Theorieontwikkeling”