Miels
Beheer
Artikelen: 6

Re: Wetenschapforum.nl zeer traag

Er zijn enkele wijzigingen doorgevoerd die als het goed is een positief hebben op de snelheid. Hopelijk merk je een verschil. Binnen enkele dagen wil ik nog aanvullende wijzigingen doen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Korot
Artikelen: 0

Die wijzigingen lijken bij mij niet echt te werken, vanochtend ging het nog aardig snel, maar nu gaat het weer langzaam (alhoewel binnen de minuut).
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
de grijze muis

Nog steeds 35 - 50 sec. nadat het de eerste week, net als bij LM, minuten duurde.
Jan van de Velde
Moderator

Ik vind vandaag al vrijwel de hele middag en avond het gedrag van WSF ook vreemd. Soms gewoon snel, soms tergend langzaam. Wat me opvalt, op momenten dat een link langzaam laadt en ik klik nóg tijdens het laden op verversen, dat ik vrijwel steeds binnen de seconde na die klik wél prijs heb.

(Op andere sites vandaag totaal geen last gehad overigens).
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
de grijze muis

Hedenmorgen slechts 8 seconden.

Bij mij was het uitsluitend de WSF site die plotseling grote problemen gaf. Van 4 minuten, zie ook LM, naar 30-50 sec en nu nog slechts 8 sec. Nog even, hoop ik, en het is weer op aloude snelheid.
E.Desart

Vreemd,

Ik werk op een relatief trage (oudere) laptop en hier (Antwerpen) loopt alles vlot gedurende de ganse periode van deze recente discussie. Ik heb ook de indruk dat de laatste verbetering door Miels gemeld voelbaar was hier.
Eric
de grijze muis

In de middag van 2feb ging het weer fout, na mijn hoerastemming die ochtend toen een opening 8sec nam.

Vrijdag 6feb duurde elke pagina helaas weer minuten om te openen.

Het probleem heeft zich sinds 19 of 20 januari uitsluitend voorgedaan bij het WSF.

Gister 7 feb en heden is het weer als vanouds snel, dwz de snelheid van voor 19 of 20 januari.

Resultaat van de door Miels doorgevoerde verbeteringen?
Miels
Beheer
Artikelen: 6

de grijze muis schreef:Vrijdag 6feb duurde elke pagina helaas weer minuten om te openen.

Het probleem heeft zich sinds 19 of 20 januari uitsluitend voorgedaan bij het WSF.

Gister 7 feb en heden is het weer als vanouds snel, dwz de snelheid van voor 19 of 20 januari.

Resultaat van de door Miels doorgevoerde verbeteringen?
Hmm, dat is wel zeer opmerkelijk. Sinds mijn vorige post is er niets aan instellingen veranderd. Hopelijk blijft het snel werken in ieder geval!

Overigens heb ik vanavond het aantal berichten dat op 1 pagina van een topic verschijnt verlaagd van 20 naar 15. Enkele mensen hebben laten weten dat dat overzichtelijker is, en bovendien zal het de laadtijd verbeteren (zeker bij topics met veel afbeeldingen, bijv. LaTeX).
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
lou montagne

Beste Miels,

'heb T een tijdje opgegeven, maar nu gaat het veeeel sneller.

Een pagina vooruit of achteruit gaan in deze topic duurt nu ongeveer 7 seconden.

Een reuze verbetering!
Lou
TD

De laatste dagen openen topics soms bijzonder traag bij mij - ben ik de enige die hier last van heeft?

De rest (openen van de index, een forum, ...) gaat voldoende snel, enkel die topics soms erg traag...

Edit: tja, nu gaan topics opeens ook weer snel. Het is dus bij momenten, maar zeker wel geweest...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
waanzin

De laatste dagen openen topics soms bijzonder traag bij mij - ben ik de enige die hier last van heeft?

De rest (openen van de index, een forum, ...) gaat voldoende snel, enkel die topics soms erg traag...

ik heb het ook ondervonden maar het lijkt bij mij meer met het tijdstip te maken hebben dan met het topic zouw het kunnen dat de server('s) van het wetenschapsforum op de rand van hun maxium capaciteit draaien en soms er over of ligt dit toch ergens anders aan ik had nooit eerder last nu since een dag of 10 ervaar ik het af en toe eens een 1 uur later gaat als weer normaal

edit oeps sorie TD jij bedoelde ook geen specifieke topics maar gewoon ale topics slecht gelezen exuses
Tommeke14

Ik heb hier ook af en toe last van (net nog om naar dit topic te komen)

Het is niet zo traag dat ik ervoor kan klagen, maar het is duidelijker sneller geweest vroeger
Ger

Vandaag merk ik zowel op het werk als vanaf thuis dat de boel trager is dan normaal. Miels, DNS checkje weer?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
TD

Moest iemand er iets aan hebben: nu heb ik het weer voor. Fora op zich vrij snel, maar topics zeer traag...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Tommeke14

De laadtijd voor dit topic bedroeg volgens Fasterfox net 27,983 seconden

beetje te veel naar men zin eig ^^

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”