\(\int_0^1 \frac{\sin y}{y} dy\)
jhnbk zegt iets over exact uitrekenen, maar dan zou ik hier moeten delen door 0 ?Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood
Inderdaad, maar dat lijkt me voor RaYK (en zijn opgave) niet echt relevant (en eerlijk gezegd allemaal eerder verwarrend als je daar nog niets van weet; maar ik wil RaYK natuurlijk niet onderschatten...).Voor de grenzen 0 tot oneindig is dit exact te berekenen. Een bewijs staat zeker al ergens op dit forum. Voor grenzen 0 tot 1 is dit niet mogelijk. (althans denk ik)
Detail: je integreert over een gebied, niet over een oppervlakteJe integreert een functie over een oppervlakte. Fysisch stelt dit niet altijd iets voor. In dit geval kan je het als een inhoud zien.
Inderdaad, zoals je dat ook kan doen bij y = f(x) wanneer je enkelvoudig integreert. Alleen krijg je in dat geval natuurlijk een oppervlakte onder die kromme, terwijl je nu een volume krijgt onder een oppervlak.aha ik denk dat ik het nu begrijp, dus die sin(y)/y is gewoon de hoogte (of diepte) van het integratie gebied