Mar(c)
Artikelen: 0

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van Folding@wetenschapsforum.nl

Wegens succes :roll: een kleine toevoeging achter m'n sig... :P
Cycloon

Je moet echt cryptogrammen opstellen :roll:
Jan van de Velde
Moderator

Mijn 98-je doet niet meer mee. Op de een of andere manier blijven er kennelijk toch data achter na een uninstall, zodat ie na herinstalleren weer vrolijk verder gaat waar hij gebleven was, en na enige tijd blijkbaar steigert en maar weer opnieuw begint. Geen idee waar het aan ligt, maar zo is het toch een zinloze zaak. :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
skyguy

kijk eens als je hem hebt geunistalled of er op je harde schijf nog een map is achtergebleven. Als dat zo is wis die map eens. Mss doet i het dan wel :wink:
Ger

En als je een beetje verstand hebt van wat zich allemaal in het register afspeelt dan kun je eens kijken of daar nog iets achter gelaten is. Heb je er echter geen verstand van dan kun je dat beter niet doen. Houdt het dan maar op de zoekfunctie van windows (in verkenner bijv). Zoek bijvoorbeeld eens op "core", "frame", "WU", "Folding" en op de naam van de core waar die mee bezig was.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Jan van de Velde
Moderator

Er stonden inderdaat nog wat aan folding gerelateerde mappen op de computer, en evens het setup-programma (zal ik destijds wel geladen hebben)

Die heb ik nu verwijderd, computer geheropstart en folding opnieuw geladen.

Ik heb de username op de naam van mijn dochter gezet, en het teamnummer natuurlijk op 48658

op hoop van zegen...... :roll:
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
StrangeQuark

Jan van de Velde schreef:Er stonden inderdaat nog wat aan folding gerelateerde mappen op de computer, en evens het setup-programma (zal ik destijds wel geladen hebben)

Die heb ik nu verwijderd, computer geheropstart en folding opnieuw geladen.

Ik heb de username op de naam van mijn dochter gezet, en het teamnummer natuurlijk op 48658

op hoop van zegen...... :roll:
Welke naam kunnen we binnenkort dus bij de stats verwachten?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
Cycloon

Laat me even in de toekomst kijken ... Ik zie een vage schijn over de voornaam maar ik ben zeker van de achternaam Van De Velde :roll:
made in flanders

Wij bidden allemaal met je mee dat het lukt...
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!
Jan van de Velde
Moderator

Die naam van mijn dochter kennen jullie voorlopig nog niet, :P want op ruim 2 uur tijd heeft 98-je nog maar 2 van de 400 frames van zijn nieuwe eiwitje afgewerkt.... :roll:
Lala

de windoos 98 pc van mijn ouders draait ook folding, zonder medeweten van die ouders weliswaar, en hij staat ook niet vaak aan, maar ik zit daar na 3 weken af en toe aan zijn toch al wel op 107/400!!!

Dat is echter wel een pentium 3 800MHz, ietsje sneller dan een pentium 2....
Appareo decet nihil munditia?
Jan van de Velde
Moderator

maar ik zit daar na 3 weken af en toe aan zijn toch al wel op 107/400!!!
Als het zo traag gaat weet ik niet of het zin heeft:

uit de FAQ van folding:
How do you set the deadlines for the work units? Each work unit is benchmarked on a dedicated 2.8 GHz Pentium 4 machine with SSE2 disabled. Next, we apply this equation

timeout = 20 * (daysPerWU) + 2

deadline = max(30* (daysPerWU) + 2,10)

where daysPerWU is the number of days it took to complete the unit. The "+2" days is there to give an additional buffer for fast WUs (to allow for servers down, etc). If 30*daysPerWU is less than 10 days, we set the deadline to 10 days, as a minimum time for all projects. The timeout is the time at which the WU is resent to another client and the deadline is the last time which we will give stats credit for the WU.

Occasionally, deadlines may be set shorter or longer than the above calculation indicates, but the reason for having deadlines at all is that the sooner we get back work units, the sooner we can put the results to good use. The assignment server does take machine performance into account in making assignments, thereby allowing slower machines to receive more appropriate work units.
Are there any limits to how long my machine can take to finish a work unit (WU)? Yes. Depending on the work unit, unfinished work units for most projects "expire" and are reassigned to new machines. Since new WUs are generated by finishing old ones, we must keep things moving along by expiring units. As we move to longer WUs we will extend this time as needed. Expirations vary on the order of a week to a few weeks, depending on the nature of the WU. You will get stats credit for all units that you complete, even if they have expired, but they will not be as useful scientifically.
Dus als het te lang duurt wordt dezelfde WU naar een bekende snelle jongen gestuurd, dus is het wetenschappelijk niet zinvol meer.

En of je dan nog punten krijgt of niet, (al gaat het daar niet over, al is het wel leuk) is me niet duidelijk, want bovenstaande quotes uit de FAQ lijken elkaar tegen te spreken. Spijtig dat ze die deadline niet gelijk mee sturen, dan weet je tenminste of je zinvol bezig bent of niet. Ik zie althans dat soort gegevens niet staan bij mijn eiwit.

Overigens is 98-je inmiddels aan frame 4, dus een frame per uur. Nog maar 396 uur als het zo doorgaat, het ding draait gemiddeld een uur of 3-4 per dag, dus nog maar ruim drie maanden te gaan. Is dat nou zinvol of toch eigenlijk niet? :roll:
Mar(c)

Jan van de Velde schreef:Spijtig dat ze die deadline niet gelijk mee sturen, dan weet je tenminste of je zinvol bezig bent of niet. Ik zie althans dat soort gegevens niet staan bij mijn eiwit.

Overigens is 98-je inmiddels aan frame 4, dus een frame per uur. Nog maar 396 uur als het zo doorgaat, het ding draait gemiddeld een uur of 3-4 per dag, dus nog maar ruim drie maanden te gaan. Is dat nou zinvol of toch eigenlijk niet? :roll:
Je kunt je eiwit altijd opzoeken op de Project Summary Page, waar een overzicht staat van alle actuele projecten, met informatie over het aantal atomen, het aantal dagen waarbinnen resultaat gewenst en vereist wordt (Preferred en Final Deadline), het aantal punten dat je krijgt en een link naar meer informatie.

Het aantal frames staat ook vermeldt, maar dit komt dus meestal niet overeen met wat de UI weergeeft; voor Tinker klopt dat wel (meestal 400), voor de andere cores staat er altijd 100 (=procent; UI geeft aantal steps gedeeld door 1000).
Napoleon Dynamite

Ik heb een spurtje ingezet :wink:
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
Jan van de Velde
Moderator

Uit de huidige lijst:
1 Bro  2096  14  

2  Bas  1369  9  

3  Mar©  1292  15  

4  Ger  906  5  

5  Napoleon_Dynamite  798  5  

6  dekale  789  7  

7  Googolplex  761  6  

8  Cycloon  729  4  

9  Khan_Abys  686  3  

10  Jan_van_de_Velde  646  5  

11  Lala  560  4  

12  Miels  500  4  

13  Wannes  482  2  

14  Martin  281  2  

15  Veertje  281  2  

16  VinSoft  259  2  

17  made_in_flanders  244  1  

18  Bart  239  1  

19  Skyguy  182  1  

20  Football  154  2  

21  Cassanne  
Zijn er eigenlijk nog meer forummers onderweg naar eeuwige roem?? :roll:

overigens, mijn 98-je is bezig met:

p1162_L939_K12M_298K_DT_50ns 393 21.00 68.00 241.00 400 TINKER

die 21 dagen preferred deadline kunnen ze wel op hun buik schrijven. en die 68 dagen final deadline betekent dat we extra uren zouden moeten gaan draaien als het vouwen niet versnelt na de eerste frames. Het beroerde is ook dat in de display die bij de 98 versie wordt geleverd de werktijd per frame niet wordt vermeld, zodat je een versnelling alleen maar merkt als je zelf bijhoudt hoe laat hij met welk frame bezig was. :P

mijn xp draait p1850_Myosin6_PT_US 1205 35.00 52.00 182.00 100 AMBER, als ik zo naar de kredietpunten kijk een eiwit met maar ¾ van het werk. En die deadlines halen we op onze sloffen, met zeeën van tijd over.

Zou Folding bij het uitdelen van werk geen rekening (kunnen) houden met verdeling van werk naar capaciteit??

Terug naar “IT en informatica”