Phys
Artikelen: 0

Re: Muziektopic

Ja inderdaad, maar dat komt ook omdat ik zelf muziek ontwerp denk ik, dan moet je wel van meerdere soorten houden, maar dat is mijn mening.
Irony is wasted on some people ;)
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
gmK

Ik heb niet het gehele topic doorgelezen, maar ik kan mij zo voorstellen dat de volgende gitarist vergeten wordt, namelijk Harry Sacksioni. Zelf heb ik een keer een solo concert van de beste man bijgewoond en het blijft onwijs goed. Geregeld had ik het idee dat er meerdere gitaristen bezig waren, terwijl hij daar toch echt alleen zat.
Arie Bombarie

Ik luister naar onder andere:

- Pink Floyd

- David Gilmour (solo)

- Roger Waters (solo) (in mei naar optreden :D )

- Golden Earring (gisteren nog naar optreden geweest ;) )

- The Doors

- Dire Straits (maart naar Mark Knopfler)

- Camel

- The Who

En verder nog wel is naar:

- Led Zeppelin

- David Bowie

- The Eagles

- Iggy Pop

- The Police

- U2

- Rolling Stones

Dat was het wel zo ongeveer...
Help WSF met het vouwen van eiwitten en zo ziekten als kanker en dergelijke te bestrijden in de vrije tijd van je chip:

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
ypsilon

Hé, ik ben van plan om eens iets van de Dire Straits aan mijn platencollectie toe te voegen. Heb je een tip qua album? Liefst geen verzamel-cd's, want die zijn niet altijd goed gebalanceerd en vaak gaat de continuïteit die het originele album bevat verloren...
- The Eagles
Op Hotel California (de song) na, vind ik deze groep eigenlijk maar niets. Leuk als achtergrondmuziek, maar dat is het wel zo...

Goeie smaak voor de rest ;)
zpidermen

Hé, ik ben van plan om eens iets van de Dire Straits aan mijn platencollectie toe te voegen. Heb je een tip qua album? Liefst geen verzamel-cd's, want die zijn niet altijd goed gebalanceerd en vaak gaat de continuïteit die het originele album bevat verloren...
Brothers In Arms en Money For Nothing zijn de beste. On Every Street vind ik ook goed, en ook Love Over Gold (al staan op dat laatste album niet zo gek veel nummers).
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
ypsilon

Als je er één moet aanraden, welke kies je dan?
Ger

Vanmiddag weer in de Velvet gestaan, gewoon even kijken wat er allemaal lag. Een half uur later stond ik buiten met 5 CD's in mijn handen:

- Flogging Molly - Swagger

- Muse - Black holes and revelations (had ik al wel als kopie, maar nog steeds nooit gekocht)

- Foo Fighters - Skin and bones (Live cd)

- Dropkick Murpheys - Sing loud, sing proud

- Soundgarden - Screaming life/Fopp

En dan heb ik me nog ingehouden omdat het einde van de salarismaand in zicht is. Verslavende dingen, goede CD-winkels....

Overigens, de band waarvoor ik in november naar Brussel ben getogen staat 21 april in de 013 (Tilburg). Heb reeds 5 kaarten in mijn bezit. ;)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Ruben01

Arie Bombarie schreef:Ik luister naar onder andere:

- Pink Floyd

- The Doors

- Camel

- The Who

En verder nog wel is naar:

- Led Zeppelin

- David Bowie

- The Eagles

- Iggy Pop

- The Police

- U2

- Rolling Stones

Dat was het wel zo ongeveer...
Haha, een muziekkenner :D .

Naar de bovenstaande lijst luister ik ook wel naar (je moet de tijdloze 100 van StuBru maar eens downloaden, daar komen ze allemaal in voor).

Met nog enkele andere goei: Metallica, ACDC, Black Sabbath, Red Hot Chilli Peppers, Brain Adams, ...
jhnbk

Haha, een muziekkenner ;) .

Wat versta je onder muziekkenner? Ik ken veel van muziek (al zeg ik het zelf), maar ik ken niet alles uit die lijst.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Mendelevium

Ruben01 schreef:Haha, een muziekkenner ;) .

Naar de bovenstaande lijst luister ik ook wel naar (je moet de tijdloze 100 van StuBru maar eens downloaden, daar komen ze allemaal in voor).

Met nog enkele andere goei: Metallica, ACDC, Black Sabbath, Red Hot Chilli Peppers, Brain Adams, ...
Inderdaad jullie hebben beide smaak, ik zou daar nog 2 namen aan toevoegen aan dat lijstje: Queen maar vooral The Beatles.
Persoonlijk zou ik Brother in Arms zeggen.
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!

"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)
Sjakko

Als je van Golden Earring houdt, dan kan ik je het optreden voor de opname van de cd The Naked Truth uit '93 aanraden (mocht je hem nog niet hebben). Ik heb het dus over de beelden. Ik vond de cd al goed, maar met de beelden erbij vind ik het nog een stuk beter.
Ruben01

Wat versta je onder muziekkenner? Ik ken veel van muziek (al zeg ik het zelf), maar ik ken niet alles uit die lijst.
Gewoon omdat hij naar dezelfde muziek luistert als ikzelf ;) .

Ik bedoelde niet dat hij veel van muziek kent maar dat hij gewoon naar goeie (naar mijn mening) groepen luistert.
Inderdaad jullie hebben beide smaak, ik zou daar nog 2 namen aan toevoegen aan dat lijstje: Queen maar vooral The Beatles.
Ah, Queen dacht ik dat in het lijstje stond maar blijkbaar niet. The Beatles zijn ook goed natuurlijk !

Er komt er nog eentje in mij op: Jimmy Hendrixs, hier kan ik spijtiggenoeg niet echt veel van terugvinden.
Arie Bombarie

ypsilon schreef:Hé, ik ben van plan om eens iets van de Dire Straits aan mijn platencollectie toe te voegen. Heb je een tip qua album? Liefst geen verzamel-cd's, want die zijn niet altijd goed gebalanceerd en vaak gaat de continuïteit die het originele album bevat verloren...

Op Hotel California (de song) na, vind ik deze groep eigenlijk maar niets. Leuk als achtergrondmuziek, maar dat is het wel zo...

Goeie smaak voor de rest ;)
Hmm, zelf zou ik zeggen het album Dire Straits (debuut album), verder is Brothers in Arms ook zeker niet verkeerd :( .

Wat betreft The Eagles heb je wel gelijk ja, alleen je vergeet onder andere Desperado.
Brothers In Arms en Money For Nothing zijn de beste. On Every Street vind ik ook goed, en ook Love Over Gold (al staan op dat laatste album niet zo gek veel nummers).
Money for Nothing is echter een verzamel-cd. Het zijn zeker geen verkeerde CD's die je opnoemt :D .
Ruben01 schreef:Haha, een muziekkenner :( .

Black Sabbath luister ik inderdaad ook wel is, RHCP luisterde ik een paar jaar geleden nog wel, maar tegenwoordig zelden meer. Metallica en Brian Adams, niet verkeerd nee, maar ik prefereer toch de anderen die ik heb gepost.
Met Queen en The Beatles heb ik persoonlijk niet zo veel...
Als je van Golden Earring houdt, dan kan ik je het optreden voor de opname van de cd The Naked Truth uit '93 aanraden (mocht je hem nog niet hebben). Ik heb het dus over de beelden. Ik vond de cd al goed, maar met de beelden erbij vind ik het nog een stuk beter.
De DVD heb ik nog niet nee, CD's wel uiteraard. Bedankt, ga ik daar is voor kijken :D .
Help WSF met het vouwen van eiwitten en zo ziekten als kanker en dergelijke te bestrijden in de vrije tijd van je chip:

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
jhnbk

Ruben01 schreef:Gewoon omdat hij naar dezelfde muziek luistert als ikzelf ;) .

Ik bedoelde niet dat hij veel van muziek kent maar dat hij gewoon naar goeie (naar mijn mening) groepen luistert.
Ok op die manier
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
zpidermen

Money For Nothing, met name door het nummer Telegraph Road. Ook Private Investigations en Twisting By The Pool staan op die cd. Alleen jammer dat het nummer Money For Nothing ingekort is, de lange versie (langere intro) staat op de cd Brothers In Arms. Maar echt goed vind ik dat nummer nou ook weer niet, na het intro druk ik toch op 'next'.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Terug naar “Sciencetalk café”