Redmess
Artikelen: 0

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Mijn god, wat heeft Dar op zijn bureau staan? Ik heb al een stevige pc en twee laptops, maar die vallen in het niet bij hem...
Korot

Ik feliciteer mijzelf en de rest van het team met het bereiken van de mijlpaal van 2.000.000 punten. :P :D :P
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
DePurpereWolf

Hitparade team Wetenschapsforum Januari'09 Om de leden van Boincend Wetenschapsforum wakker te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. Wie niet zijn computer aan laat staan word er uit gelicht, wie de meeste punten bij elkaar snoept word geëerd. Een beetje competitie in naam der Wetenschap mag best.
Team vooruitgang
Januari is bijna geslecht, laten we dus eens terug blikken.

Alle dik gedrukte gegevens zijn van 31 Januari, vergeleken met schuin van 31 December.
Internationale positie: 2066 2354
Dit is erg goed nieuws, niet alleen staan we in de top 2500, maar lopen we bijna de top 2000 binnen. De laatste drie maanden hebben we elke maand nog ~350 groepen achteruit gezet, het word echter moeilijker naar mate we hoger komen. :D

Het grootste Wetenschappelijk forum van de Nederlands sprekende wereld zal in de top 1000 komen. Alleen wanneer?

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien.
Jan09_points
Jan09_points 753 keer bekeken
Jan09_legend
Jan09_legend 758 keer bekeken
WSF heeft punten bij 23 projecten. In de legenda hierboven staat het percentage van al het werk dat is verzet in de laatste maand, per project. Ineens staat Milkyway bovenaan, iemand is daar flink mee aan de slag gegaan. Een andere leuke nieuwe is PS3Grid. Dit heet echter niet meer zo, het is nu GPUGrid. Een programma die de PS3 en nvidia grafische kaarten in kan zetten voor boinc projecten te berekenen. Sinds kort kan boinc ook met je nvidia grafische kaart overweg, meer informatie hier.

We hebben 2 079 582 punten nu, 31 December waren er dat nog maar 1 737 869. Het duurt nog wel even voor onze volgende koperen mijlpaal van 2.5 miljoen punten.

Plaats in Nederland: 15 18. We kunnen nog wel wat groeien, als we in de statistieken op 'credit per week' klikken staat we op een de achtste plaats, vergeleken met de grote twee (Dutch Power Cows en Seti-NL) is het echter nog kinderwerk, we hebben dus meer rekenkracht nodig. Schakel je oma in en geef haar een mooie screensaver, krijg je nog koekjes en een kopje thee ook.

Plaats in België (officieus): 12 12

De leden zijn als volgt: 56 50 leden: 21 18 Belgen, 30 28 Nederlanders, 1 Ier, en 3 internationale.

Hiervan zijn er 24 19 van actief. Dat lijkt dus allemaal weer de goede kant op te gaan.

We hebben dus een aantal nieuwe gasten, zover ik kan zien zes, maar ik kan mensen hebben overgeslaan, of er zijn dubbele bij. SillyConMarc,
Yoste, Geoffrey, tjbmp, antonmadness, en Jimmy. Alle van harte welkom natuurlijk. En ik hoop dat je Boinc lekker laat werken.

Iedereen die een computer heeft is welkom.

Hopelijk volgende maand weer een paar?

De volgende grafiek laat het dagelijks puntenaantal van actieve leden zien. Om het niet een te drukke grafiek te maken heb ik alleen de gebruikers met een gemiddeld puntenaantal van boven de 100 per dag.

Deze keer zijn er 13 12 boven de lat, :P eentje meer dan vorige keer.
Jan09_users
Jan09_users 756 keer bekeken
Dar kwam, zag en verprutst mijn grafiek. De andere zijn moeilijk van de grafiek af te lezen, maar ze doen vast hun allerbest.

Afbeelding

Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929
gast018

Overgeslaan :D ?
Why does it have to be human or divine? Maybe human is divine. ---The Da Vinci Code, Robert Langdon
DePurpereWolf

Dat kan best, tis al een hele klus om zo'n samenvatting samen te stellen. Wat is je naam onder boinc?
Korot

DPW, waarom staat in de grafiek bij het puntenaantal per project Milkyway op 2,52%, en dus niet op de eerste plaats, maar in het toegevoegde plaatje wel met het tienvoudige aantal procentpunten?

Wat spanx3's opmerking betreft, mijn telling klopt, dwz 1 lid meer ooit aangemeld dan er leden zijn en ze zijn alle maal door DPW vermeld. Ik zal die lijst overgins eens houden langs de lijst bij BOINCstats, om degenen eruit te vissen die uit het team zijn gestapt.
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
Redmess

Het ene is total credit, het andere recent average credit.
DePurpereWolf

Goed opgemerkt, de eerste legenda was niet de bedoeling. Heb het bijgewerkt
TSjeromeke

misschien een domme vraag, maar waar zien jullie al cijfers?

heb sinds gisteren ook BOINC kan je het daar ergens zien?
Ruben01

DePurpereWolf schreef:Link naar stats: misschien een domme vraag, maar waar zien jullie al cijfers?

heb sinds gisteren ook BOINC kan je het daar ergens zien?
Dag TSjeromeke,

De statistieken van het team kun je in je boinc client zien (enkel een paar getallen van jouw account).

Via de bovenstaande sites kan je alles bekijken van cijfers.

Als jij meewerkt voor WSF dan kom je daar waarschijnlijk na een tijdje wel bij (eerst moet je een werk afleveren, daarvoor moet je punten krijgen, en dan wanneer die stats sites updaten sta je ertussen).

In het begin soms even wachten, maar na een tijdje krijg je een constante stroom van credits.
TSjeromeke

a, oké

bedankt :D
TSjeromeke

dan heb ik nog een vraagje, hoe komt het dat mijn resterende tijd omhoog blijft gaan?

het aantal % en processortijd gaan ook omhoog :D
Ruben01

TSjeromeke schreef:dan heb ik nog een vraagje, hoe komt het dat mijn resterende tijd omhoog blijft gaan?

het aantal % en processortijd gaan ook omhoog :D
Processortijd wil zeggen de tijd de je CPU bezig is aan een bepaalde taak, hoe langer je aan het rekenen bent hoe hoger dit gaat worden. Normaal krijg je voor een taak waar je langer aan bezig was meer punten.

Het % wil zeggen hoe je taak gevorderd is. Op 100% ben je klaar en gaat BOINC deze verzenden en een nieuwe binnenhalen als er geen werk meer op je pc staat.

Dat verzenden is soms niet meteen op 100%, het kan zijn dat hij bvb maar na 5 minuten connectie gaat maken met de server om jouw werk te uploaden.

Dat de resterende tijd stijgt kan met verschillende dingen te maken hebben. Het is mogelijk dat jij een toepassing start die rekenkracht nodig heeft en BOINC gaat deze voorrang geven zodat je je pc kunt gebruiken.

Je gaat bvb maar 80% meer over houden door het gebruik van die toepassing. Wanneer je aan een taak werkt met 80% van je rekenkracht ipv 100% dan gaat het iets langer duren en zal die tijd stijgen. Helemaal in het begin kan het ook zijn dat het nogal rare sprongen maakt.

Die resterende tijd is een indicatie van hoelang je nodig gaat hebben om aan 100% te geraken.
Ruben01

Ik heb zojuist iets gezien in de statistieken dat we op nummer 2000 staan in de wereld !!

BOINC World position based on credit (based on incremental update) 2,000 out of 80,108

:D
Redmess

Ik krijg BOINC niet goed meer ingesteld sinds ik de GPU ook gebruik. Als ik BOINC draai, word mijn computer zo traag dat het beeld gaat haperen. Weet iemand hoe je dit het beste kan afstellen?

Terug naar “IT en informatica”