Hitparade team Wetenschapsforum Januari'09 Om de leden van Boincend Wetenschapsforum wakker te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. Wie niet zijn computer aan laat staan word er uit gelicht, wie de meeste punten bij elkaar snoept word geëerd. Een beetje competitie in naam der Wetenschap mag best.
Team vooruitgang
Januari is bijna geslecht, laten we dus eens terug blikken.
Alle
dik gedrukte gegevens zijn van 31 Januari, vergeleken met
schuin van 31 December.
Internationale positie: 2066 2354
Dit is erg goed nieuws, niet alleen staan we in de top 2500, maar lopen we bijna de top 2000 binnen. De laatste drie maanden hebben we elke maand nog ~350 groepen achteruit gezet, het word echter moeilijker naar mate we hoger komen.
Het grootste Wetenschappelijk forum van de Nederlands sprekende wereld zal in de top 1000 komen. Alleen wanneer?
De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien.
- Jan09_points 753 keer bekeken
- Jan09_legend 758 keer bekeken
WSF heeft punten bij 23 projecten. In de legenda hierboven staat het percentage van al het werk dat is verzet in de laatste maand, per project. Ineens staat Milkyway bovenaan, iemand is daar flink mee aan de slag gegaan. Een andere leuke nieuwe is PS3Grid. Dit heet echter niet meer zo, het is nu GPUGrid. Een programma die de PS3 en nvidia grafische kaarten in kan zetten voor boinc projecten te berekenen. Sinds kort kan boinc ook met je nvidia grafische kaart overweg, meer informatie
hier.
We hebben
2 079 582 punten nu, 31 December waren er dat nog maar
1 737 869.
Het duurt nog wel even voor onze volgende koperen mijlpaal van
2.5 miljoen punten.
Plaats in Nederland:
15 18. We kunnen nog wel wat groeien, als we in de statistieken op 'credit per week' klikken staat we op een de achtste plaats, vergeleken met de grote twee (Dutch Power Cows en Seti-NL) is het echter nog kinderwerk, we hebben dus meer rekenkracht nodig. Schakel je oma in en geef haar een mooie screensaver, krijg je nog koekjes en een kopje thee ook.
Plaats in België (officieus):
12 12
De leden zijn als volgt:
56 50 leden:
21 18 Belgen,
30 28 Nederlanders, 1 Ier, en 3 internationale.
Hiervan zijn er
24 19 van actief. Dat lijkt dus allemaal weer de goede kant op te gaan.
We hebben dus een aantal nieuwe gasten, zover ik kan zien zes, maar ik kan mensen hebben overgeslaan, of er zijn dubbele bij. SillyConMarc, Yoste, Geoffrey, tjbmp, antonmadness, en Jimmy. Alle van harte welkom natuurlijk. En ik hoop dat je Boinc lekker laat werken.
Iedereen die een computer heeft is welkom.
Hopelijk volgende maand weer een paar?
De volgende grafiek laat het dagelijks puntenaantal van actieve leden zien. Om het niet een te drukke grafiek te maken heb ik alleen de gebruikers met een gemiddeld puntenaantal van boven de 100 per dag.
Deze keer zijn er
13 12 boven de lat,
eentje meer dan vorige keer.
- Jan09_users 756 keer bekeken
Dar kwam, zag en verprutst mijn grafiek. De andere zijn moeilijk van de grafiek af te lezen, maar ze doen vast hun allerbest.
Link naar stats:
http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl
en
http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929