zpidermen
Artikelen: 0

Re: Muziektopic

Money for Nothing is echter een verzamel-cd.
Verzamel cd? Het is toch gewoon een officieel album van hun? [edit]ff gechecked op wikipedia, inderdaad een compilatie album, maar compilatie of niet, ik vind het persoonlijk wel het beste album van Dire Straits[/edit]
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
gmK

Wat ik zelf een van de beste, zo niet het beste album vind is het Alchemy live album. Ondanks dat dit geen studio album is zijn de versies die gespeeld worden echt onwijs gaaf.
zpidermen

Wat ik zelf een van de beste, zo niet het beste album vind is het Alchemy live album. Ondanks dat dit geen studio album is zijn de versies die gespeeld worden echt onwijs gaaf.
Da's waar, de sfeer is onbeschrijflijk. Er schijnt daar trouwens ook een DVD van te zijn...
gmK

Da's waar, de sfeer is onbeschrijflijk. Er schijnt daar trouwens ook een DVD van te zijn...

Ik heb het album op vinyl ;) Helaas heb ik met mijn laatste verhuizing al mijn vinyl tijdelijk in de opslag moeten zetten tot ik weer naar een grotere ruimte doorverhuis.
zpidermen

Ik heb het album op vinyl :D Helaas heb ik met mijn laatste verhuizing al mijn vinyl tijdelijk in de opslag moeten zetten tot ik weer naar een grotere ruimte doorverhuis.
Had je niks anders om in de opslag te zetten... ;)
gmK

Had je niks anders om in de opslag te zetten... ;)
5 dozen vinyl, een tafel, mijn kookgerei en nog wat kleine dingen... oh en een fiets :D

Maar overigens is Alchemy ook op cd te koop... een aanrader voor de Dire Straits fan!
zpidermen

Maar overigens is Alchemy ook op cd te koop... een aanrader voor de Dire Straits fan!
Ja, ik heb em al een flink aantal jaren ;) Alhoewel ik geen die hard Dire Straits fan ben, zijn er best een hoop nummers van Dire Straits die ik ronduit verbluffend vind. Vooral de langere nummers, de wat minder commerciele nummers zeg maar, vind ik werkelijk fantastisch. Dat zijn echt nummers waar het om de muziek draait, en niet om het geld. Dat hoor je gewoon aan de nummers.
ypsilon

Bedankt allebei, ik ga na m'n examens eens op zoek naar Brothers in Arms en Alchemy ;)
Mendelevium

Met The Beatles heb ik persoonlijk niet zo veel...
Waarom als ik vragen mag?

Beoordeel je nu The Beatles op hun begindagen (de popnummers) of op hun hoogdagen (1967-1969)?

Nog een artiest die ik vergeten was erbij te vermelden: Eric Clapton (wat die uit een gitaar haalt, prachtig :D )
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!

"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)
Phys

Hé, ik ben van plan om eens iets van de Dire Straits aan mijn platencollectie toe te voegen.
Dat wil ik je afraden :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
ypsilon

Dat wil ik je afraden :D
Waarom?
zpidermen

Waarom?
Ja, ik ben ook benieuwd :D
Phys

Omdat Dire Straits een band is die mij tegenstaat. Het zit allemaal redelijk vakkundig in elkaar, maar het is o zo gladjes. Neem nu de populaire nummers Sultans of Swing of Down to the Waterline van hun debuutalbum Dire Straits. Ik vind het ongeïnspireerd en saai.

Uiteraard is dit slechts mijn bescheiden mening, en er zijn velen die het fantastische muziek vinden, maar voordat je meteen overgaat tot aankoop van een Dire Straits-plaat zou ik het eerst nog even uitproberen. (Nu ken ik je smaak niet zo goed, maar toch).

- Niels Bohr -
gmK

Phys schreef:Omdat Dire Straits een band is die mij tegenstaat. Het zit allemaal redelijk vakkundig in elkaar, maar het is o zo gladjes. Neem nu de populaire nummers Sultans of Swing of Down to the Waterline van hun debuutalbum Dire Straits. Ik vind het ongeïnspireerd en saai.

Uiteraard is dit slechts mijn bescheiden mening, en er zijn velen die het fantastische muziek vinden, maar voordat je meteen overgaat tot aankoop van een Dire Straits-plaat zou ik het eerst nog even uitproberen. (Nu ken ik je smaak niet zo goed, maar toch).
Ik weet dat het niet mag eigenlijk, of toch wel weer wel ergens, maar wanneer ik een album wil kopen of ik twijfel er nog over, dan download ik dit album altijd eerst in mp3. Zeker een tip :D Dit vind ik dan ook het handige aan mp3. Voor de kwaliteit hoef je geen mp3 te hebben.
Phys

Dat doe ik ook altijd. Dat mag overigens zeker wel. Bovendien heb ik me zo voor vele miskopen kunnen behoeden. Aan de andere kant heb ik zo ook vele prachtalbums gekocht, nadat enkele luisterbeurten me ervan overtuigd hadden dat het de moeite waard is.

Een album dat ik goed blijk te vinden, koop ik toch wel - als niet meteen, dan wel een tijdje later.

- Niels Bohr -

Terug naar “Sciencetalk café”