Arjant2
Artikelen: 0

Re: [Boinc] challenge

Nieuwe challenge:

PrimeGrid's 2011 Challenge Series

Marie-Sophie Germain Challenge

1 April 18:00 UTC – 3 April 18:00 UTC

PS zo te zien zijn er dit jaar 2 GPU challenges voor degene die dat willen weten, 21 juni en 19 december.

Yoste in juni kunnen we je dus zeker gebruiken met die 2xGTX580 ;)
Arjant2

Arjant2 schreef:Nieuwe challenge:

PrimeGrid's 2011 Challenge Series

Marie-Sophie Germain Challenge

1 April 18:00 UTC – 3 April 18:00 UTC

PS zo te zien zijn er dit jaar 2 GPU challenges voor degene die dat willen weten, 21 juni en 19 december.

Yoste in juni kunnen we je dus zeker gebruiken met die 2xGTX580 ;)
Even een herinnering, over een paar dagen is het weer zover!

Vrijdag aanstaande. De challenge duurt 2 dagen, dus niet heel lang. Ik probeer vanaf begin bij te zijn dit keer!
Sjitty

Hoe kan ik hieraan meehelpen? Mijn BOINC doet nu constant Rossetta taken. Ik vermoed dat ik dan tijdelijk een ander project moet kiezen en specifieke taken aannemen ofniet? en zoja, hoe? Ik reken nu alleen met men CPU niet men men GPU.
Arjant2

De challenge die er nu aankomt is ook een CPU challenge en geen GPU. Die komen pas in juli en december uit mijn hoofd gezegd.

Om mee te doen aan de challenge dien je mee te doen aan het Primegrid project. Als je die toevoegt ga je naar je accountsettings op de projectpagina en daar kan je aangeven welke deelprojecten je wil doen. Daar staat keurig bij aangegeven welk deelproject de Challenge is.

Let op dat je het vinkje onderaan uit zet, anders krijg je ook andere deelprojecten als er even niets voorradig is.

Daarnaast tellen alleen de workunits die NA de start en VOOR het eind van de challenge zijn uitgevoerd.

Dus beste is er voor te zorgen dat je in Boinc bij Geavenceerd, lokale voorkeuren en dan netwerkgebruik de buffer op 0,00 zet. Dan hoef je niet direct op de start en afloop van het project te letten.

Ik zet de mijne ook gewoon smiddags al aan, het zijn maar korte workunits dus je doet er hooguit 1 of 2 die niet meetellen.
Sjitty

"The Marie-Sophie Germain Challenge project" ??

Ik heb enkel deze nu aangevinkt, maar geklikt op "Geen nieuwe taken" voor Primegrid. ZOdat rosetta nu nog gewoon verder doet. net voor de challenge zet ik dna rosetta werk af en start Primegrid werk aan?
Arjant2

dat is inderdaad de goede ja.

Wat je het beste kan doen is in ieder geval alvast even 1 workunit uitvoeren, dan heb je namelijk de software al binnen.

Als je dat vlak voor de challenge doet of als de challenge net begonnen is dan is de server vaak megadruk en soms overbelast. Door nu alvast 1 task uit te voeren dan kan je als de challenge begint gelijk van start.

En inderdaad, Rosetta dan op "onderbreken" zetten op moment dat de challenge begint.
Dar

net voor de challenge zet ik dna rosetta werk af en start Primegrid werk aan?

Ik zou het net na de start van de challenge pas omzetten! Alles wat je voor die tijd binnenhaalt telt niet mee voor de challenge.
Arjant2

Morgenavond (vrijdag 1 april) om 20.00u is de start
point

Morgenavond (vrijdag 1 april) om 20.00u is de start
Kun je toevallig de huidige tussenstand ergens volgen ?

Ik heb 4 CPU cores ter beschikking gesteld die tesamen ~10 work units per uur afleveren.

Hopelijk kan ik ze door laten rekenen ;)
Heb je een passieve computer ?

Dan kan je WSF helpen met het vouwen van eiwitten en zo de ziekten als kanker en dergelijke te bestrijden:

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
Arjant2

de tussenstand is zeker te volgen:

http://www.primegrid.com/challenge/2011_3/top_users.html

http://www.primegrid.com/challenge/2011_3/top_teams.html

Links voor de users en de teams

Voorlopig heb je er zo te zien pas 1 ingeleverd?

Heb je een grote voorraad met workunits zeker?

Is dat 1 quadcore of heb je 4 verschillende cpu's?
point

Bedankt !

Ik heb telkens 2 maal een dual core, waarvan de krachtigste in mijn laptop zit.

Ik ben vandaag 's middags gestart met deze nieuwe project. Het is dus al 10 uur geleden.

Momenteel zie ik dat ik maar 40 completed tasks heb voor vandaag, wat eigenlijk maar de helft is van wat ik verwacht had.

Aangezien 1 enkele core van mijn laptop maar een kwartier per task nodig heeft.

Mijn netwerkgebruik is ingesteld op 0,00.

Dus is het een gemiddelde van ongeveer 5 units per uur dan neem ik aan.

De site geeft aan dat ik nu 6 work units binnen heb gebracht,

Maar ik ben er zeker van dat er sinds 20:20 minstens 12 units verzonden zijn. ;)

PS: net gezien dat er 10 tasks voltooid zijn, maar nog wachten op controle,

ze zijn wel niet echt synchronish, dus niet alle dingen mee neem ik aan.
Heb je een passieve computer ?

Dan kan je WSF helpen met het vouwen van eiwitten en zo de ziekten als kanker en dergelijke te bestrijden:

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
Arjant2

Oke nou even afwachten.

Toch raar want als je laptop een kwartier per WU doet en het is een dualcore dan doet hij er dus 8 per uur.

Dan zou je er inmiddels 20 gedaan moeten hebben (160 punten) alleen al voor je laptop.

Dus nog afgezien van de andere...

Edit: voor de puntentelling is GEEN controle noodzakelijk. De punten worden direct toegekend en pas later als de WU's ongeldig blijken te zijn worden ze in mindering gebracht.
Arjant2

Zijn er nog andere mensen die mee willen doen?

We moeten proberen in de top30 te eindigen als team zodat we ook punten voor het klassement krijgen.

Momenteel staan we 32e en zakkende dus zou mooi zijn als er nog wat extra deelnemers bij komen.

Ik vouw al op mijn maximum momenteel met 5 dualcores.
Quantum Human

Ik zou graag meedoen als mijn pc daadwerkelijk WU's ontving. En hoewel ik de juiste instellingen heb uitgevoerd krijg ik helemaal niets binnen. Volgende keer beter dan maar.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.
Dar

Deze keer hebben we met zijn 6-en de 40e plaats behaalt. Daarmee krijgen we 15 punten voor de challenge-serie van 2011. Ik verwacht niet dat we nog zullen zakken of dalen. Maar wel weer ruim boven de DutchPowerCows. Zij zijn op plek 50 geeindigd. Nog net binnen de punten.

Dit was voorlopig mijn laatste challenge. Ik moet een tijdje stoppen met Boinc. De challenges van mei en juni zal ik er zeker niet bij zijn. Maar waarschijnlijk wel weer die van augustus. Ondertussen zal ik wel zo nu en dan wat punten scoren. Want er staan nog wat grote WU's in de wachtrij.

Terug naar “IT en informatica”