Chriis
Artikelen: 0

Re: koran=wetenschap

In this table iron (chemical symbol Fe) has been classified as the 26th element with an atomic weight that varies between 55,8 and 57.
"Naturally occuring iron consists of four isotopes: 5.845% of radioactive 54Fe (half-life: >3.1E22 years), 91.754% of stable 56Fe, 2.119% of stable 57Fe and 0.282% of stable 58Fe." wikipedia

Dus 54,56,57 en 58 komen in de natuur voor. Gemiddeld levert dit een atoom massa van 55.845.

http://en.wikipedia.org/wiki/Iron#Isotopes
Islam schreef:We sent down Iron …"

Surah Al-Hadid Surah 57 Ayah 25 "  

(...)

If this compared with the positioning of the verse above and the number of the Surah, it is obvious that there is a special match between the number of the Surah and the atomic weight of iron as well as the number of the Ayah that iron is mentioned in and the number of the element iron. And because the first verse of every Surah is "bismillah hirrahmaan nirraheem", "in the name of Allah most gracious, most merciful" and is not counted as an independent verse, it can be added. The word iron is then in verse 26 of the Surah 57.
'Iron' wordt ook genoemd in de verzen: 17-50, 18-96, 22-21, 34-10.

25 is niet gelijk aan atoom nummer van ijzer 26, maar met een magische (verzonnen) regel wordt 25 toch 26.

En wat moet het nu zijn 54, 56, 57 of 58 ?

Zo is er wel erg veel keuze, en wat te denken van alle andere elementen in de periodieke tabel, waar staan die in Koran?

http://en.wikipedia.org/wiki/Periodic_tabl...arge_version%29
The picture above shows: THE PERIODIC TABLE OF ELEMENTS, The latest element discovered by scientists in 1999 is a radioactive element which exists for tiny fractions of seconds and has the atomic weight of 114, exactly the total number of Surahs in the Quran. It is unlikely that any new element will be discovered, because the search has been going on for decades and the methods have not improved or changed for a long time. In this respect, the structure of the Quran is a reflection of the elementary creation of the universe. The book of nature and the book of revelation harmonise as they have the same origin, the Almighty Creator.
Inmiddels zijn er 116 elementen.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_eleme...ments_by_number
Roland Ronceval

Chriis schreef:...

...
Dat bevestigt het wonderbaarlijk van de koran! Zonder lood en ijzer zouden het er 114 zijn, precies het aantal soera's in de koran!
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre

Ni de réussir pour persévérer

(Guillaume le Taciturne)
Anonymous

Eigenaardig genoeg zijn het de monotheïsten die lang bleven vasthouden aan de idee dat hun boek door God geschreven of gezonden werd. De joden en de christenen hebben die idee intussen losgelaten (afgezien van enkele spaarzame fundamentalisten) en zullen hooguit beweren dat hun geschriften goddelijke geïnspireerd zijn.
Misschien wil je bovenstaande zin herformuleren als je dit gelezen hebt:

- 2/3 van de Amerikanen omarmt Darwin niet.

- 45 % Meent dat God ons 10.000 jaar geleden geschapen heeft

- 1/3 meent dat de bijbel het woord van God is: woord voor woord.

http://www.gallup.com/poll/content/login.aspx?ci=14107

http://www.answersingenesis.org/docs/4178.asp?vPrint=1

Ik wou dat het niet waar was, geloof me.
PNCO

Roland Ronceval schreef:Eigenaardig genoeg zijn het de monotheïsten die lang bleven vasthouden aan de idee dat hun boek door God geschreven of gezonden werd. De joden en de christenen hebben die idee intussen losgelaten (afgezien van enkele spaarzame fundamentalisten) en zullen hooguit beweren dat hun geschriften goddelijke geïnspireerd zijn.
Misschien wil je bovenstaande zin herformuleren als je dit gelezen hebt:

- 2/3 van de Amerikanen omarmt Darwin niet.

- 45 % Meent dat God ons 10.000 jaar geleden geschapen heeft

- 1/3 meent dat de bijbel het woord van God is: woord voor woord.

http://www.gallup.com/poll/content/login.aspx?ci=14107

http://www.answersingenesis.org/docs/4178.asp?vPrint=1

Ik wou dat het niet waar was, geloof me.
Tja en dan kun je gaan denken: "ja maar dat is Amerika"... Ik denk dat je jezelf dan voor de gek houdt. Want in Nederland zullen ook nog genoeg van dit soort "wierdo's" rondlopen die het daar mee eens zijn. Ik vind het dan ook raar dat voorbeeld van de 114 elementen en het aantal ?verzen? in de Koran. Kom op zeg, zo kan ik ook honderden links verzinnen door woorden te verdraaien of anders te interpreteren. Meteen ook mijn kritiek op alle gelovigen (en geloven): ze verdraaien toch alles in hun voordeel. En dat terwijl ze hetzelfde doel voor ogen hebben, lijkt me zo -->

Afbeelding
DePurpereWolf

Het gaat hier om koran=wetenschap, als je het christendom wil ontkrachten doe dat maar graag in een ander onderwerp pop dit forum.

Anders krijgen we: "mijn geloof is beter, nee de mijne, nee de mijne." en dat staat niet op een filosofisch wetenschappelijk forum.
PNCO

DePurpereWolf schreef:Het gaat hier om koran=wetenschap, als je het christendom wil ontkrachten doe dat maar graag in een ander onderwerp pop dit forum.

Anders krijgen we: "mijn geloof is beter, nee de mijne, nee de mijne." en dat staat niet op een filosofisch wetenschappelijk forum.
Ik wil geen enkel geloof verdedigen, aangezien ik niet geloof in een van de wereldreligies. Maar dan heb ik het topic niet goed genoeg gelezen, mijn fout...

Het ging er mij om dat alle geloven een bepaalde weg volgen die eigenlijk allemaal hetzelfde willen maar dat doet er hier dus even niet meer toe..

Zal het topic eens gaan doorspitten 8)
Roland Ronceval

... Ik vind het dan ook raar dat voorbeeld van de 114 elementen en het aantal ?verzen? in de Koran. Kom op zeg, zo kan ik ook honderden links verzinnen door woorden te verdraaien of anders te interpreteren. ...
Ik vind het ook raar, PNCO, maar ik nodig je uit van een islamitisch forum op te zoeken waar dergelijke discussies permanent gevoerd worden. Omdat op een bepaald ogenblik geen enkel rationeel argument nog baat, zijn er al eens mensen die een bijkomend wonder aanhalen, zoals dat van die 116 - 2 elementen.

Hebben wij hier niet iets dergelijks beleefd met de geachte Zweistein? Misschien eens teruggaan naar de eerste postings van deze thread?

Als je een idee wil krijgen van de "wonderen van de koran", kan je een bezoekje brengen aan http://answering-islam.org.uk/Quran/Science/

(Guillaume le Taciturne)
Chriis

Roland Ronceval schreef:Ik vind het ook raar, PNCO, maar ik nodig je uit van een islamitisch forum op te zoeken waar dergelijke discussies permanent gevoerd worden. Omdat op een bepaald ogenblik geen enkel rationeel argument nog baat, zijn er al eens mensen die een bijkomend wonder aanhalen, zoals dat van die 116 - 2 elementen.

Hebben wij hier niet iets dergelijks beleefd met de geachte Zweistein? Misschien eens teruggaan naar de eerste postings van deze thread?

Als je een idee wil krijgen van de "wonderen van de koran", kan je een bezoekje brengen aanhttp://answering-islam.org.uk/Quran/Science/
Het 'gedrag' is typerend, steeds worden er 'wonderen' gepost, deze worden ontkracht maar dit wordt nooit erkent, er worden andere 'wonderen' gepost, ad infinitum. Iedere keer duikt er een nieuw wonder op en deze zou dan toch echt wel waar kunnen zijn, de duizend eerder ontkrachtte wonderen negerend.
PNCO

Dank voor de link Ronald, ga nu checken!
CreaBea

Chriis schreef:

...

...

Dat bevestigt het wonderbaarlijk van de koran! Zonder lood en ijzer zouden het er 114 zijn, precies het aantal soera's in de koran!
Dit is numerologie en heeft niks met wetenschap te maken.

Een goed numeroloog kan met een beetje speurwerk overal het getal 114 vinden, bijvoorbeeld:

- De tweede alinea van een vers heeft 114 woorden (is die 2 ook meteen verklaard)

- Op pagina 114 komt het woord 'element' twee keer voor.
Chriis

Ik denk dat Roland dit als geintje bedoelde, maar inderdaad de 'links' zijn uitermate vergezocht.

En van verpersoonlijking van de Islam, genaamd Islam (die aan kwam zetten met de chemische elementen in de Koran), horen we niet veel meer. Maar dat is gebruikelijk.
CreaBea

Ai, nou zie ik het, ik was een beetje aan het ronddolen op forums, zag deze nonsens en heb te snel gereageerd. Sorry, Roland!
Roland Ronceval

Ai, nou zie ik het, ik was een beetje aan het ronddolen op forums, zag deze nonsens en heb te snel gereageerd. Sorry, Roland!

Geen probleem hoor! Wel integendeel! Het schijnt dat eens goed lachen goed is voor de toevoer van zuurstof naar de hersenen... :shock:

(Guillaume le Taciturne)
Anonymous

De koran moedigt pedofielen aan?
Anonymous

De overwinning (al-Fat'h)

29. Mohamed is de boodschapper van God. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander.

De koran moedigt aan hard te zijn tegen ongelovigen?

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”