HansH schreef: ↑do 07 apr 2022, 20:25
het is voor mij niet helemaal duidelijk. Ik heb mijn vragen ertussen gezet
dus je zet 1 klok op 0 en dan de 2e klok op een tijd gelijk aan de afstand tussen de klokken/c zodat je vanaf de eerste klok de 2e klok op dezelfde tijd ziet staan?
De Einsteinklokken zijn gesynchroniseerd volgens de definitie van Einstein, zoals is terug te vinden in het YT filmpje in je openingspost.
De rest van het verhaal heb ik uitgewerkt voor mijzelf en hier gedeeld voor iedereen met interesse in dit onderwerp. Ik heb mijn best gedaan alles zo goed als mogelijk uit te leggen.
Ik ben niet van plan, zoals bij eerdere berekeningen en zoals in een eerder topic, drie maal zoveel tijd te besteden aan het beantwoorden van jouw vragen als ik nodig had om het stukje uit te werken en op te schrijven.
Zoals ik al schreef:
Het is allemaal middelbare-schoolwiskunde en alle uitleg staat erbij. Dus ik ga het niet nog eens uitleggen of toelichten.
Als het niet duidelijk is, dan behoor je kennelijk niet tot mijn doelgroep.
HansH schreef: ↑do 07 apr 2022, 20:45
Xilvo schreef: ↑do 07 apr 2022, 12:34
// terwijl de werkelijke snelheid in beide gevallen c is maar je dat op die manier op geen enkele wijze kunt bewijzen.
Wat is de 'werkelijke' snelheid? Hoe definieer je die?
Als je niet kunt meten wat de 'werkelijke' snelheid is, heeft het ook geen zin daarover te praten.
HansH schreef: ↑do 07 apr 2022, 20:49
mijn aanpak was erop gericht om de echte snelheid in 2 richtingen te bepalen.
Dat lukt niet, in ieder geval niet op die manier.