Ruben01
Artikelen: 0

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ik krijg BOINC niet goed meer ingesteld sinds ik de GPU ook gebruik. Als ik BOINC draai, word mijn computer zo traag dat het beeld gaat haperen. Weet iemand hoe je dit het beste kan afstellen?
Niet echt neen, ik ben vandaag gestart met mijn nieuwe GPU en ik moest niks doen :D

BOINC installeren (CUDA drivers had ik ervoor gedaan).

Ik voeg SETI toe en hij neemt meteen 8 taken binnen.

Als ik kijk bij opties kan ik daar CPU gaan instellen in percentages maar GPU zie ik nergens staan (ook niet nodig want ik kan zelf een game spelen en ondertussen had hij bijna een ganse taak afgewerkt :D )

Misschien moet je eens proberen die daar op 50% te zetten en zien of je dan terug beeld hebt ?
Redmess

Het is niet eens tijdens games, het is al tijdens gewoon internetten. Overigens raad ik je aan BOINC wel uit te zetten als je een shooter speelt waarbij reactie belangrijk is. Niets zo vervelend als lag op een cruciaal moment.
DePurpereWolf

Ik zou zeggen, wacht tot boinc 7 voor het werken met de GPU. Ik denk niet dat alle kinderziektes er al uit zijn, en je helpt er toch alleen seti en gpugrid mee (nu nog)
Merien

Ik vraag me af of mijn afgeronde taken worden doorgestuurd. Er staan nu vier taken 'staat klaar om te rapporteren', maar ik vraag me sterk af of ze nou door komen. Ik heb ook nog geen credits ontvangen...
DePurpereWolf

Hoe lang ben je al bezig?
Merien

Hoe lang ben je al bezig?
Niet zo lang, paar dagen.

Ik zie niet helemaal wat dat er nu toe doet. Die taken zijn af en het lijkt mij dat ze dan toch door gestuurd worden naar het project (ABC@home en Leiden classical).
DePurpereWolf

is je naam ook merien op de projecten
Merien

is je naam ook merien op de projecten
Ja
DePurpereWolf

Je staat wel ingeschreven voor abc@home, ik zal het nog even een paar daagjes aan zien.

In de boinc manager, bij het tabblad messages (of het nederlandse equivalenet) wat staat daar? Staat daar iets in het rood?
DePurpereWolf

je hebt punten verzameld voor abc@home, dus dat is goed.

Een eventjes wachten en je word opgenomen in de statistieken
Korot

Hij is opgenomen in de statistieken DPW, en ik zal zijn plaatje ook t.z.t. plaatsen, als hij niet dezelfde Merien is als op plaats 34, want er staan er nu 2 in de lijst...
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
p.e.t.e.r

Ik vraag me af of mijn afgeronde taken worden doorgestuurd. Er staan nu vier taken 'staat klaar om te rapporteren', maar ik vraag me sterk af of ze nou door komen. Ik heb ook nog geen credits ontvangen...

In dergelijke gevallen kun je ook zelf een upload doen van je resultaten door in je Boinc-manager naar de Project tab te gaan, je project te selecteren en op de 'Update' knop aan de linkerkant te klikken.
Korot

Het wetenschapsforum team heeft drieëntwintig leden, kom jij ons versterken?
Het vetgedrukte zegt het eigenlijk al, we hebben momenteel namelijk 60 leden die zich ooit hebben aangemeld, 61 in de lijst, waarvan er dan 28 actief zijn, en zonder dubbelen maar 57, dus, DPW, kan je dat niet eens aanpassen?

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
DePurpereWolf

dat kan ik wel, maar ik voel daar niet veel voor dat steeds te doen.

8-) zie resultaat.
DePurpereWolf

Hitparade team Wetenschapsforum Februari'09 Om de leden van Boincend Wetenschapsforum enthousiast te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. Wie niet zijn computer aan laat staan word er uit gelicht, wie de meeste punten bij elkaar snoept word geëerd. Competitie in naam der Wetenschap.
Team vooruitgang
Februari is bijna geslecht, laten we dus eens terug blikken.

Alle dik gedrukte gegevens zijn van 28 Februari, vergeleken met schuin van 31 Januari.
Internationale positie: 1904 2066
We zijn de top 2000 binnen gelopen, erg goed, op naar de top 1000. Waar we toch zeker wel in kunnen komen. We zijn wel minder gestegen dan vorige maand en het zal ook steeds moeilijker worden naarmate we dichter bij de top komen.

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien.
Feb09_points
Feb09_points 717 keer bekeken
Feb09_legend
Feb09_legend 718 keer bekeken
WSF heeft punten bij 23 projecten. In de legenda hierboven staat het percentage van al het werk dat is verzet in de laatste maand, per project. Nu is er weer veel werk verzet voor Cosmology en wat minder voor Milkyway. Een andere leuke nieuwe is PS3Grid. Dit heet echter niet meer zo, het is nu GPUGrid. Een programma die de PS3 en nvidia grafische kaarten in kan zetten voor boinc projecten te berekenen. Sinds kort kan boinc ook met je Nvidia grafische kaart overweg, meer informatie hier. Er zijn een aantal projecten zonder punten deze maand, dit kan zijn doordat de gebruikers dat project stop hebben gezet, of deze projecten hebben even geen nieuwe werkeenheden klaar. Dat is het voorbeeld van meerdere projecten toevoegen, als eentje even stil staat, staat jouw computer niet stil.

We hebben 2 363 206 punten nu, 31 Januari waren er dat nog maar 2 079 582. Het duurt ineens niet meer zo lang voor onze volgende koperen mijlpaal van 2.5 miljoen punten.

Plaats in Nederland: 14 15. We kunnen nog wel wat groeien, als we in de statistieken op 'credit per week' klikken staat we op de achtste plaats, vergeleken met de grote twee (Dutch Power Cows en Seti-NL) is het echter nog kinderwerk, we hebben dus meer rekenkracht nodig. Schakel je oma in en geef haar een mooie screensaver, krijg je nog koekjes en een kopje thee ook.

Plaats in België (officieus): 10 12

De leden zijn als volgt: 62 56 leden: 22 21 Belgen, 34 30 Nederlanders, 1 Ier, en 4 3 internationale.

Hiervan zijn er 29 24 van actief. Dat lijkt dus allemaal weer de goede kant op te gaan.

We hebben dus een aantal nieuwe gasten, zover ik kan zien zes, maar ik kan mensen hebben overgeslaan, of er zijn dubbele bij. Accretion,
Lars Veldscholte, Sarah Linde, TSjeromeke, _FLoiT_ en eendavid. Alle van harte welkom natuurlijk. En ik hoop dat je Boinc lekker laat werken.

Iedereen die een computer heeft is welkom.

Hopelijk volgende maand weer een paar?

De volgende grafiek laat het dagelijks puntenaantal van actieve leden zien. Om het niet een te drukke grafiek te maken heb ik alleen de gebruikers met een gemiddeld puntenaantal van boven de 100 per dag.

Deze keer zijn er 16 13 boven de lat, :D drie meer dan vorige keer.
Feb09_users
Feb09_users 718 keer bekeken
Dar heeft deze maand de leiding overgenomen als het om puntenaantal gaat. En aan zijn gemiddelde te zien zal dat niet snel veranderen. Goeie nieuwe zijn Yoste en SillyConMarc, maar ook sommige nieuwe van deze maand staan al in de +100 lijst. Dat is dus goed voor volgende maand.

Afbeelding

Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929

Terug naar “IT en informatica”