Jan van de Velde
Moderator
Artikelen: 0

Re: [Boinc] Nieuwe leden boinc@wetenschapsforum

Ik zie ook net dat het nog 32 dagen is voor dat we 1 miljoen punten bij elkaar hebben gesleept, tijd voor champagne.
er bestaan van die spreekwoorden over het verkopen van berenhuiden....... :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
RaYK

hey welkom ypsilon :D

@jan, bestaan er meerdere dan? :P
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
Jan van de Velde
Moderator

@jan, bestaan er meerdere dan? :P
In allerlei talen :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
ypsilon

Dit is meer van de categorie ik-wou-het-toch-eventjes-gezegd-hebben dan wat anders, maar wie weet heeft iemand er ooit wat aan.

De standaard Boinc-manager is een ramp voor Linux. Bij mij was het in ieder geval zo dat ik steeds apart via de console (voor de windows-gebruikers: vergelijkbaar met zo'n DOS-venster) zowel de boinc-client als de boinc-manager moest opstarten. Bovendien loopt het programma dan ook nog in die console, en kon ik dat venster dus niet sluiten zonder dat Boinc er meteen ook mee ophield (nu bestaat er vast wel een manier om de console onzichtbaar te laten draaien, maar zo eenvoudig is dat niet). En tegen het gepruts dat het zou vragen om Boinc meteen bij het opstarten te laten lopen, zag ik ook nogal op.

Als iemand dus van plan is om Boinc onder Linux te draaien: voor KDE is er KBoincSpy. Boinc op de standaardmannier installeren, KBoincSpy installeren, even aangeven in welke map je Boinc geïnstalleerd hebt, en dan wijst het zichzelf uit zoals je zou mogen verwachten. Dan kun je Boinc gewoon starten door op het bureaubladpictogram te klikken, en kun je gewoon een vinkje zetten om hem bij het opstarten te laten lopen.

Ik weet het wel: als je met Linux wilt werken moet je bereid zijn om met command lines en scripts te werken, maar ik heb het liever simpel, en dat kan dus. Bovendien is KBoincSpy een stuk easier on the eyes dan het standaardprogramma.
DePurpereWolf

Bedankt Yp, ik heb helaas totaal geen verstand van Linux dus dat is wel leuk om eventjes te weten.

Nieuw lid (wie?)

Afbeelding
Ruben Kwast

Boinc onder KDE (Ubuntu) is vrij makkelijk hoor. Naar mijn mening geheel niet moeilijk on the eyes. Wie weet ga ik nog wel eens een poging doen met kboinc, maar zie er nu de noodzaak niet toe.

Heb nu ook een oud pc'tje met DSL (Damn Small Linux), daarom zit een command line only op. Zelfs dat is, mits je je niet bang laat maken door een beetje uitdaging, zat te doen. Gewoon aanzetten en vanaf blijven. Voordeel van Linux is dat de online community gigantisch is en dat als je ergens tegenaan loopt, er altijd wel een antwoord te vinden is.

Hoe dan ook alle nieuwe leden welkom en dat jullie maar net zo gedreven mogen zijn als ondergetekende om Boinc te steunen. :D
Everything that can go wrong, will eventually go wrong
ypsilon

Misschien valt het allemaal vrij eenvoudig commandline-gewijs te doen. Maar ik ben echt een basisgebruiker, dus als ik een mogelijkheid heb om alles zeer eenvoudig, met een paar klikken in orde te brengen, heb ik dat liever.
Quantum Human

Dankzij Redmess heb ik mij hier geregistreerd en in het team gestapt. Ik ben in 2002 begonnen met de klassieke SETI en stapte in 2005 over naar BOINC. Mijn account naam bij SETI@home is Veridian 4.

Omdat bij de registratie geen cijfers worden toegestaan in de accountnaam heb ik voor de accountnaam die ik bij QMC gebruik gekozen.

Mijn plaatje:

Afbeelding

Mijn processor is een AMD Athlon 2000, met een snelheid van 1667 MHz. Niet zo'n snel ding dus. Om die reden heb ik ClimatePrediction, ABC@home, RCN en Spinhenge@home in de ijskast gedaan, anders keilde ik als een gek omlaag in BOINCstats. Nu ben ik weer in opgaande lijn, ook met QMC erbij. Maar na twee WU's sneller dan normaal te hebben voltooid, hebben ze me een taak gegeven voor aanvankelijk ruim 47 uur. Na 1 uur 53 minuten is dat al gezakt naar 43 uur 22 minuten.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.
DePurpereWolf

Cool, welkom :D en we zullen zien hoe je AMD-2000 verkeerd tussen alle andere processors hier.
ypsilon

Moet normaal gezien wel lukken, de mijne is een 2200+, 1792 MHz, niet gigantisch veel beter dus.
jhnbk

Ik zal mij ook terug klaarstomen voor Boinc. Ik moet enkel nog terug uitzoeken hoe het weeral moest.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
ypsilon

Moeilijk is het niet hoor. Ik ging precies voor boinc omdat het me eenvoudiger leek dan F@H.
Quantum Human

Het viel mij ook enorm mee toen ik mij registreerde bij BOINC. Veel keus had ik niet, want SETI@home stopte met het klassieke programma.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.
Quantum Human

Ik heb op de Boincstats lijst van het Wetenschapsforum een nieuw lid aangetroffen, marco User. In één dag heeft hij al 9.623 credits bijeen vergaard en als hij zo doorgaat gaan wij vanavond dankzij hem door de grens van 1.000.000. :D
DePurpereWolf

Die grens van 1000000 word zonder problemen geslecht.

Echter het doel van de Boincathon om 100,000 punten voor ABC@home te krijgen is moeilijker. We halen gemiddeld maar 70,000 punten per maand voor alle projecten samen. Er zal dus hard gewerkt moeten worden om op de 100,000 te komen.

Terug naar “IT en informatica”