jij denkt dus echt dat, omdat is lang duur het niet kan lukken de enige redden dat het niet lukt is juist omdat bijde partijn te snel een resultaat willen. Zo iets heeft tijd nodig en moet gebeuren in verschillende stappen Arafat had in derdaad een kans maar wou nog meer wat normaal is je wilt altijd meer na dat ze een keer hebben toe gegeven, probeer je alletijd nog eens of het nog beter kan, met wat extra tijd had hij in gezien dat dit als was wat er voorlopig te behallen viel maar nee in plaats daar van loopt die (achterlijk) profoseur van een sharon wat rondjes op de tempelberg als verkiezing stunt en wint de verkiezing en een nieuw intifatdah, zelfs de amerkianen hebben achter af gezegt dat dit als behalven slim was en ondipolmaties en dit zijn sterk worden voor de amerikanen(pro Israel).Dat is nou juist de slechtst denkbare oplossing, waarvan ik hoop en verwacht dat die er niet zal komen. Ik weet dat er tal van westerse regeringsleiders en onderhandelaars zijn die daar naar streven, ook met een christelijke achtergrond. Maar ze trekken aan een dood paard. Als dat een reële optie was, dan was die Palestijnse staat er al geweest. Ze hadden hem kunnen stichten in 1948, op dezelfde dag dat de staat Israël werd gesticht, of desnoods een paar dagen later. Maar in plaats van die vreedzame oplossing kozen de Arabische staten er voor om Israël aan te vallen. Later heeft Arafat nog de kans gehad om die staat te stichten, maar hij deed het niet. Toen hem door journalisten gevraagd werd waarom niet, zei hij letterlijk: ik kan het niet. En inderdaad, hij kon het niet, en niemand kan het, want een tweede staat op Israëlisch grondgebied is ondenkbaar.
zelf bush ( iemand van de harde lijn en Pro Israel) en sharon zie in dat de twee staten oplosing de enigste is. met iemand die dit niet in ziet kan ik niet verder discusieren we zullen het nooit eens geraken we kunnen daarom het nu maar beter opgeven,
er zijn honderden veel slimer mensen als ons die deze oplossing als de enigste hebben gezien en deze sterk beargumeteerd hebben als deze jouw niet hebben kunnen overtuigen heeft, het geen zin dat ik nog een poging doe.