TD
Artikelen: 0

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Hoe krijg ik in LaTeX een sterretje, boven een pijltje? Dus hoe krijg ik een sterretje boven
\(\leftrightarrow\)
?
Bijvoorbeeld zo:

\( \mathop \leftrightarrow \limits^ * \)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
jhnbk

Tevens zoek ik naar een manier om een volledige pdf A4 (een autocad plan) tussen te voegen als pagina en daaraan met latex een pagina nummer/header te plaatsen.
Kijk eens aan. Veel te laat maar toch zelf een mogelijkheid gevonden met het package pdfpages. Schitterend pakket!!

Ik doe bijvoorbeeld \includepdf[pages=-, pagecommand=\thispagestyle{plain}]{berekeningsnota.pdf} en ik krijg mijn volledige excel berekeningen pagina na pagina met één latex paginanummer.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
jan_alleman

Mijn latex tekst ziet er wat ineengedrukt (de lijntjes zijn smal) uit als ik het bekijk in dvi. Ik heb verschillende documentclasses geprobeerd: book,article,report. Maar het blijft hetzelfde. Ik wil nog andere uitproberen maar ik weet niet waar ik ze kan vinden.

alvast bedankt
Vladimir Lenin

en als je na iedere declaratie van een paragraaf \noindent zet, helpt dat. Nu ik heb het zelf ook maar op het internet gevonden hoor: http://www.maths.tcd.ie/~dwilkins/LaTeXPri...WhiteSpace.html (onderaan)

Zelf heb ik ook een vraag, nogal wiskundig.

Hoe maak je het onderscheid tussen een i in bijvoorbeeld een teller in een som en een complexe i.

hoe zorg ik er dus voor dat bijvoorbeeld
\(\sum_{i=0}^{n}{x^i}=\frac {{x}^{n+1}-1}{x-1}\)
en
\(i^2=-1\)
uit elkaar gehouden worden qua i's, ik weet wel dat het hier duidelijk is, maar bestaan er hier officiële karakters voor.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)
Klintersaas
Social:

Bij mijn weten wordt er hier geen onderscheid gemaakt. Als het voor verwarring zorgt, kun je natuurlijk gewoon een andere sommatieveranderlijke kiezen.
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
jhnbk

Een gewone letter wordt als variabele gezien en schuin gedrukt. Je kan een letter recht zetten mat het commando \mbox{}

\(i\cdot \mbox{i}\)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Phys

Er bestaat in ieder geval geen 'conventie' om het getal i op een speciale manier aan te duiden ofzo. Je kunt hem bijv. ook vetgedrukt maken. Maar als je met sommaties en complexe getallen werkt, is het natuurlijk het beste om als sommatievariabele (dummy-index) gewoon niet i te gebruiken, zoals Klintersaas opperde.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
jan_alleman

Als ik afbeeldingen wil gebruiken in mijn tekst, dan komt het op een vreemde plaats terecht als ik het open met dvi. Heel irritant ;) .

Dit is mijn code:

\begin{figure}

\centering

\includegraphics[scale=0.3]{600px-7_bridges.svg.png}

\caption{`de 7 bruggen van Königsberg'}

\label{fig:Hankel}

\end{figure}

kan iemand me hieruit helpen want ik heb uren hieraan verspild, alvast bedankt :P
Phys

Ik heb dit probleem ook enkele malen gehad, heel erg vervelend en niet zomaar oplosbaar (door mij). Maar misschien heb je hier iets aan, en dan met name het \put-commando.

- Niels Bohr -
jan_alleman

Bedankt, in het begin hielp dat een beetje, maar nu verdwijnt mijn kader plots (\parbox{...}). Pff frustrerend, ik haat latex. Er komen telkens andere problemen.
Klintersaas
Social:

Ik ben op zoek naar een mooi kalligrafisch lettertype in LaTeX. Ik ben wel op de hoogte van het commando \mathcal{}, maar dat is niet "kalligrafisch" genoeg (lees: niet "krullerig" genoeg). Ik zoek ongeveer het lettertype dat gebruikt is voor de hoofdletters P en R op blz. 19 en volgende van onderstaande link:

http://books.google.be/books?id=lSjiElnRXt...s+deen#PPA19,M1

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Phys

Gebruik het commando \mathfrak{}

- Niels Bohr -
Klintersaas
Social:

Niet helemaal wat ik zoek (het lettertype dat ik voor ogen heb, heeft iets vloeiender lijnen), maar niettemin bedankt.

TD

Vrij krullig: \mathscr{} met het pakket mathrsfs.

Voorbeeld: Afbeelding
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Klintersaas
Social:

Precies wat ik zocht. Bedankt.

Terug naar “Cursussen en FAQ's”