Ja, die Hebben die beesten ja, ze zijn er dus de baas overIs dat wel zo, dat veel mensen zichzelf beter beschouwen dan dieren? Als ik bijvoorbeeld lees op Wikipedia dat 22 op de 100 Belgische huishoudens tenminste één hond heeft en 23 tenminste één kat
Dat vind ik nou onzin. Ik ben al acht jaar vegetarisch en niet eens zo'n fan van vleesvervangers(wat dus inhoud dat ik die ook niet echt veel eet) en ik voel me nou bepaald niet dood ofzoDat heet de voedselketen. Als jij nu bedenkt hoeveel wonderschone dieren dagelijks om het leven komen doordat predatoren zin hebben in hun broodje hamburger. Ok, zij moeten het eten anders gaan ze dood, wij kunnen ervoor kiezen. Maar is deze keuze wel echt een keuze? De mens is van 'nature' een groente-, fruit- en zaadeter. Toen onze hersenen exponentieel hard gingen groeien kregen we de behoefte om meer eiwitten binnen te krijgen door middel van vlees.
Nou, zal ik jou een paar jaar een lekker leventje laten leiden, en dan een stroomstoot door je hoofd geven?Mishandelen is slecht, fokken en doden om mensen te voeden is goed. Er is toch niets respectloos aan een dier dat lekker in de wei staat een paar jaar lang om vervolgens op een dag een stroomstoot door zijn hoofd te krijgen?
Het soort hond dat wij ervan gemaakt hebben.. Een wilde hond heeft echt wel wat beters te doen. Bovendien kan de man net zo goed een terrorist wordenMet alle respect, maar dit klinkt echt eng. De hond verdient het niet meer, de man verdient het minder. De man betekent veel meer voor de wereld dan de hond. De hond kan maximaal nog 15 jaar mee en gedurende die 15 jaar: pis ruiken van andere honden, schijten op veldjes waar kinderen spelen, gemiddeld 5 keer per dag z'n ballen aflikken en gemiddeld 20 keer per dag blaffen naar voorbijgangers. Na het bedelen bij het eten, kan hij af en toe geaaid worden. De man kan gedurende maximaal 70 jaar: geld verdienen voor de staat, producten afleveren, kinderen krijgen, zijn familie en vrienden liefhebben en ga zo maar door.
Sorry, er is trouwens niks van aanvallend bedoeld, ik vind het namelijk heel fijn dat je kritiek geeft op mijn betoog, maar als ik eenmaal begin met discusseren..