Logisch valt dit niet te onderbouwen, want hoe verklaar je dat er een oneindige tijd geweest is voor dit moment? Kom ik weer met hetzelfde argument: dan was nu nooit gekomen.
Ik kan hier ook niets zinnigs over zeggen lol...
Er is nog iets, bij een start is er bij aanvang veel potentiële tijd, en geen uitvoering in tijd, dat evolueerd door reductie aan keuzes naar minder potentiële opties en tijd en veel uitvoering in tijd om te belanden in oneindig uitgewerkte tijd en geen potentiële tijd.
De verklaring voor oneindige tijd voor dit moment ligt in het potentieel terug aanwezig zijn, alle mogelijkheden voor dit punt zijn mogelijk en uitgewerkt, daar op dat punt de uitgevoerde tijd in een klap tot 0 is gereduceerd.
Je kan het zien als door de geluidsmuur vliegen... dan is de vraag, wat als je niet vernietigd wordt door de klap... want binnen een vliegtuig ben je ook veilig. Kan je dan opnieuw beginnen.
dan kom ik terug tot mijn andere opmerking, wat als er een kortere weg wordt genomen, wordt dan alles effectief opnieuw opgestart, of slechts deels...
hoe meer ik hier over nadenk hoe leuker ik dit vindt.