StrangeQuark
Artikelen: 0

Re: Mekka verdeelt de wereld

ben ik iets vergeten te behandelen dan?
Dat laat ik aan Marko over, de posts kwamen bijna tegelijkertijd en ik was bang dat zijn erg korte en bondige post misschien tussen ons weg zou verdwijnen.
Dat valt af te leiden uit het feit dat Bush bijvoorbeeld de vrijmetselaars-handdruk gebruikt, net als een Obama en McCain of Poetin. Dit valt het snelst te zien op o.a. Youtube.
Ik kan het hiet nu niet uitzoeken, wat is de handschud dan? Is dat een heel erg rare handdruk dan? Kan geen toeval zijn?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
StrangeQuark

ben ik iets vergeten te behandelen dan?
Dat laat ik aan Marko over, de posts kwamen bijna tegelijkertijd en ik was bang dat zijn erg korte en bondige post misschien tussen ons weg zou verdwijnen.
Dat valt af te leiden uit het feit dat Bush bijvoorbeeld de vrijmetselaars-handdruk gebruikt, net als een Obama en McCain of Poetin. Dit valt het snelst te zien op o.a. Youtube.
Ik kan het hiet nu niet uitzoeken, wat is de handschud dan? Is dat een heel erg rare handdruk dan? Kan geen toeval zijn?
Ik zal dit nog aantonen. om te beginnen het feit dat de 9/11-aanslagen nooit onderzocht worden op TV, door NRC of Trouw, door de Volkskrant, Nova, of door andere grote media, geeft dit ook al een beetje aan. We krijgen gewoon maar deeltje van de waarheid te horen.

Een ander voorbeeld zijn de twee journalisten van Telegraaf die recentelijk zijn opgepakt wegens het openbaar maken van staatgeheimen, en riskeren een straf van maximaal 15 jaar. Bron
In 2001 was het ook wel heel erg onaardig geweest voor de 5000 slachtoffers om te gaan onderzoeken of het niet een grote conspiracy is of niet. Die mensen waren kwaad, een natie was ernstig in zijn ballen geschopt op een wijze zoals ze nog niet eerder hadden meegemaakt, er moest een vijand komen. Het onderzoeken van of het vanuit de overheid zou komen, is in weinig hoofden opgekomen en zou ook heiligschennis zijn geweest in het patriottische Amerika. Wellicht dat het inmiddels wel prima kan, maar je hebt nu weer het probleem dat je geen onderzoek meer zo makkelijk kan doen. Er zijn genoeg documentaires toch inmiddels over 11 september uitgkomen ook vanuit de conspiracy kant die zeggen dat ze het bewezen hebben, en mensen die hun ongelijk weer 'bewijzen'. Het probleem is dat het een beetje moeilijke details zijn vanuit moeilijke filmpjes met moeilijke berekeningen eraan. Dat blijft giswerk.
Daar kan ik me in vinden. Maar ik geloof dat ik toch wel een wetenschappelijke aanpak hanteer. Het gaat niet specifiek over natuurkunde of iets dergelijks, eerder over alles, daarom besloot ik het in het WSF-cafe te zetten. Als je denkt dat het ergens anders beter staat, zou je het kunnen verplaatsen, maar ik wist niet waar ik dit het beste kon bespreken.
In combinatie met:
Ik breng toch voldoende feiten?
Nou dat is een heel moeilijk heikel punt. Ik heb het niet over natuurkunde, ik heb het over de wetenschappelijke methode die zowel in de psychologie als de scheikunde als de politikologie als de natuurkunde als de sociologie etc. moet worden toegepast. Het begint met toetsbaarheid, in de gamma wetenschappen is dat soms wat moeilijker te vinden omdat je het probleem hebt van inherente onvoorspelbaarheid van de populatie door te grote hoeveelheden variabelen. Je kan nu eenmaal niet de mensen uit hun dagelijks leven halen om geisoleerd aan een experiment mee te laten doen. Zo zijn er nog wat andere lastigheden bij de gamma wetenschappen waar je verdomd je best voor moet doen om die te omzeilen. Falsifieerbaarheid en interne consistentie zijn andere aspecten. Tot slot de interpretaties zo min mogelijk te laten. Echte feiten zijn onweerlegbaar en zo vrij mogelijk van interpretaties. Als twee mogelijkheden net zo goed mogelijk zijn als verklaring, dan moet je nog een beter verklaring vinden of bewijs voor een van tweeen om de patstelling op te lossen.

Hoeveel echte feiten heb je genoemd dan.

-Er zijn plaatsen te vinden die op een manier tot de gulden snede zijn terug te brengen. Ik denk dat als je mij de tijd geeft ik er net zoveel kan vinden die ik op een manier aan Pi kan relateren. Zelfs al zou Mekka gebouwd zijn met Phi in gedachte dan weet je niet of dat gewoon een gelovige beeldhouwer is geweest die dat uit eerbied heeft gedaan, absoluut en louter toeval is of dat er een illuminati achter zit die al eeuwen lang subtiel hints geeft over hun bestaan. Alle drie zijn mogelijk en dus dit wordt een welles-nietes discussie. Het enige feit hierin is de berekening van graden die je door elkaar kan delen, wat klopt op een arbitraire nauwkeurigheid, wat ook geld voor 1000000 ander vierkante kilometers.

-Beatrix doet dingen met Shell. Beatrix is koningin van onze constitutionele monarchie. Deze twee kan ik ook verbinden doordat Shell al een eeuw een belangrijk bedrijf is voor Nederland en dat de Koningin hier dingen mee doet vindt ik allemaal niet zo raar. Dat betekent wat mij betreft verder niets. Al het andere is interpretatie van jou.

-9/11 is door de gevestigde media (volgens jou) nog niet onderzocht. Dat wil zeggen je hebt ze nog niets horen zeggen over dat het een grote hoax is. Dat hoeft niet te betekenen dat dat door de Vrijmetselende hoge heren wordt opgedragen. Is weer interpretatie van jou.

-Mijn punt met die bijbel en koran is dat elke idioot met een beetje tijd wel vanzelf letters op manieren bij elkaar kan optellen zodat er een satanisch iets uitkomt. Het kan misschien wel zo zijn dat er een God is (is immers een geloof van mij dat hij er niet is, dat kan ik nog bevestigen nog ontkrachten dus dat laat ik in het midden) en het kan zo zijn dat hij er getallen in heeft gestopt, maar het kan ook toeval zijn. Het is het verhaal wat ik zei met de wolken waar i kdingen in zie, de sterren waar ik dingen in zie, het Ahold logo wat ik zag in die grot, het gezicht op Mars en de kanalen op Mars. Allemaal wat IK WIL ZIEN. Het hoeft er niet te zijn, maar IK zie het en mijn Vriendin ziet het vaak niet. ;) Wederom geen feit.

-De staatshoofden die je noemt zitten niet allemaal bij de vrijmetselarij, dat heb je nog niet bewezen. Dat heb je aangenomen. Je neemt aan dat ze onder 1 hoedje spelen.

Zie je waar ik naar toe wil? Je moet maar eens goed voor jezelf te raden gaan, als je het wetenschappelijk wilt houden, wat echt feiten zijn en wat je interpreteerd omdat je het wel logisch vind klinken. Wat ik tot nu toe niet zo logisch vind klinken, maar dat kan aan mij liggen.
eeuwenoude bloedlijnen. Zoals de Oranges, zoals de Bushes, zoals de Rockefellers, en zoals in China, zoals in India. dat lijkt mij een wezenlijk en relevant verschil. bovendien
Je noemt hier 1 eeuwenoude bloedlijn en 1 land waar oude dynastien in zitten. Is nog niet echt concreet. Bush is niet echt een oude bloedlijn te noemen. Je hebt gewoon twee idioten gehad die hetzelfde heten en doordat een hoop mensen blij met de oude waren hebben ze de jonge ook gekozen. Natuurlijk is de kans dan groter dat junior ook gekozen wordt. Dat is geen conspiracy dat is mensen die denken in bloedlijnen in plaats van personen. Ze denken als die oude het kan, kan die jonge het ook.

Ik moet nu aan mijn Quantum Mechanische vergelijkingen dus de rest hou je te goed of we gaan hierop verder.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
Marko

Ik zal dit nog aantonen. om te beginnen het feit dat de 9/11-aanslagen nooit onderzocht worden op TV, door NRC of Trouw, door de Volkskrant, Nova, of door andere grote media, geeft dit ook al een beetje aan. We krijgen gewoon maar deeltje van de waarheid te horen.
Daarmee toon je dat helemaal niet aan. Dan moet je op zijn minst aantonen dat dat onderzoek er niet is gekomen omdat het groepje waar jij het over hebt dat heeft gedwarsboomd. Bovendien is het niet waar dat er geen journalistiek onderzoek naar zou zijn geweest.

Een ander voorbeeld zijn de twee journalisten van Telegraaf die recentelijk zijn opgepakt wegens het openbaar maken van staatgeheimen, en riskeren een straf van maximaal 15 jaar.
Ja, dus? Openbaar maken van staatsgeheimen is landverraad. Wat heeft dat met jouw groepje te maken?
Daar kan ik me in vinden. Maar ik geloof dat ik toch wel een wetenschappelijke aanpak hanteer.
Lees dan nog maar eens goed wat de regelsover "de wetenschappelijke methode" te zeggen hebben.
Als je denkt dat het ergens anders beter staat, zou je het kunnen verplaatsen, maar ik wist niet waar ik dit het beste kon bespreken.
Op een ander forum, waar het niet over wetenschap hoeft te gaan. Er zijn vast wel fora te vinden waar je zonder wetenschappelijke onderbouwing je complottheorieën uit de doeken mag doen.
Ik liet dat zien om aan te tonen dat Bea niet louter een ceremoniele taak verricht. Haar consequente aanwezigheid bij de Bilderbergconferenties en het feit dat haar Vader de Stichter was van de Bilderbergconferentie, leiden naar de vrijmetselaarij.
Haar vader was ook de stichter van een aantal andere organisaties. Hebben die hier dan ook verband mee?
(top van vrijmetselarij en top van bilderbergconf. zullen niet veel verschillen)
Dat verzin je zelf, en zo niet, dan ontbreekt hier een belangrijke bron.
Ja het is jammer dat herkomst v/d bijbel niet bekend is, anders zouden we weten wie die getallen er in heeft gestopt.
Lees nou eens goed! Waar het om gaat is dat iedereen met een beetje fantasie allerlei nummers kan extraheren uit stukken bijbeltekst. Maar met evenveel fantasie haal je die nummers uit ieder willekeurig stukje tekst. SQ gaf je daar een aantal voorbeelden van. Die nummers hebben dan ook nul komma nul betekenis.
Ik denk dus ook deze grote macht, die ook de Koran heeft ontworpen.
Wat je denkt is niet belangrijk. Hoe je die gedachten onderbouwt, daar draait het om.
Over die natuurkundige theorie in de bijbel kan ik hier niets vinden, maar het klinkt wel interressant en ik zou het wel wat beter willen bekijken. Kan je daar een link van geven?
http://sciencetalk.nl/forum/index.php?act=Search&f=0
Ik breng toch voldoende feiten?
De meeste "feiten" die je aandraagt zijn óf aantoonbaar onjuist óf niet relevant, óf de relevantie ervan is niet duidelijk. Je argumentatie is bijzonder zwak. Je concludeert een hele hoop zaken die helemaal niet logischerwijs uit de aangedragen argumenten volgen. Daar ben je een aantal keer op gewezen, door verschillende personen. Het zou verstandig zijn als je daarom, vóór je berichten plaatst, een en ander kritisch door te lezen en jezelf de vragen te stellen die de andere lezers van dit topic je nu stellen. Dan hoef je ook niet zo vaak te antwoorden met "daar kom ik later nog op terug", of eerder aangedragen argumenten in te slikken.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum
Truth

toets maar in 'freemason handshake' o.i.i.d.r. bij google (video/afbeeldingen/algemeen)
In 2001 was het ook ................ probleem dat je geen onderzoek meer zo makkelijk kan doen. Er zijn genoeg documentaires toch inmiddels over 11 september uitgkomen ook vanuit de conspiracy kant die zeggen dat ze het bewezen hebben, en mensen die hun ongelijk weer 'bewijzen'. Het probleem is dat het een beetje moeilijke details zijn vanuit moeilijke filmpjes met moeilijke berekeningen eraan. Dat blijft giswerk.
Het probleem is dat we incidenteel die kant van de zaak horen, en constant de andere. Terwijl de feiten toch anders zouden moeten doen. Ik wil hier anders wel een topic over openen waar in ik e.e.a. uitleg.
StrangeQuark schreef:Hoeveel echte feiten heb je genoemd dan.

-Er zijn plaatsen te vinden die op een manier tot de gulden snede zijn terug te brengen. Ik denk dat als je mij de tijd geeft ik er net zoveel kan vinden die ik op een manier aan Pi kan relateren. Zelfs al zou Mekka gebouwd zijn met Phi in gedachte dan weet je niet of dat gewoon een gelovige beeldhouwer is geweest die dat uit eerbied heeft gedaan, absoluut en louter toeval is of dat er een illuminati achter zit die al eeuwen lang subtiel hints geeft over hun bestaan. Alle drie zijn mogelijk en dus dit wordt een welles-nietes discussie. Het enige feit hierin is de berekening van graden die je door elkaar kan delen, wat klopt op een arbitraire nauwkeurigheid, wat ook geld voor 1000000 ander vierkante kilometers.
-Beatrix doet dingen met Shell. Beatrix is koningin van onze constitutionele monarchie. Deze twee kan ik ook verbinden doordat Shell al een eeuw een belangrijk bedrijf is voor Nederland en dat de Koningin hier dingen mee doet vindt ik allemaal niet zo raar. Dat betekent wat mij betreft verder niets. Al het andere is interpretatie van jou.
Je vergeet het belangrijkste: voor de bilderggroep. dat is niets geen interpretatie.
-9/11 is door de gevestigde media (volgens jou) nog niet onderzocht. Dat wil zeggen je hebt ze nog niets horen zeggen over dat het een grote hoax is. Dat hoeft niet te betekenen dat dat door de Vrijmetselende hoge heren wordt opgedragen. Is weer interpretatie van jou.
De link met Bush&CIA is wel heel dik aanwezig hoor. Het punt is niet eens dat de terroristen het waarschijnlijk niet gedaan hebben, maar het punt is dat dit niet gewoon duidelijk en eerlijk wordt bekeken.
Ja, dus? Openbaar maken van staatsgeheimen is landverraad. Wat heeft dat met jouw groepje te maken?
Dus, kan je wel zien dat er van alles aan wordt gedaan om feiten als deze (verkeerde inlichting AIVD richting Kabinet om Irak-oorlog te forceren). En dat degenen die dit bekend willen hebben, fel worden gestraft.

Ik bedoel... je kan niet zeggen dat dit feit ook maar enig gevaar voor de burger of nederland als staat is. Het is puur een gevaar of bedreiging voor de mensen die de macht hebben, en hun krediet niet mogen verliezen bij het volk.
Op een ander forum, waar het niet over wetenschap hoeft te gaan. Er zijn vast wel fora te vinden waar je zonder wetenschappelijke onderbouwing je complottheorieën uit de doeken mag doen.
ik wil dit juist op Het wetenschapsforum bespreken, omdat ook ik niet houd van allerlei halve insinaties en vage sites waar je geld moet doneren. Plus omdat ik van mening ben dat wetenschappelijke methode je het dichtst naar een geaccepteerd waarheid kan leiden. kritiek ervaar ik dan ook als positief. dus daarom zit ik hier, omdat ik die wetenschappelijke onderbouwing wil verbeteren.
Haar vader was ook de stichter van een aantal andere organisaties. Hebben die hier dan ook verband mee?
iets concreter alsjeblieft. Welke organisaties doel je op?
Dat verzin je zelf, en zo niet, dan ontbreekt hier een belangrijke bron.
Ik concludeer het idd zelf, maar ik kan het nog niet aantonen. Dit is een kritiek puntje in het hele verhaal, en wel een belangrijk punt.
Lees nou eens goed! Waar het om gaat is dat iedereen met een beetje fantasie allerlei nummers kan extraheren uit stukken bijbeltekst. Maar met evenveel fantasie haal je die nummers uit ieder willekeurig stukje tekst. SQ gaf je daar een aantal voorbeelden van. Die nummers hebben dan ook nul komma nul betekenis.
Nou. ik denk dat je nu toch wat hard van stapel loopt. Ik heb geen bronvermelding, maar iedereen mag toch aannemen dat getallen als 3 , 7, 11 en 73 niet toevallig in de bijbel zijn verwerkt. Deze getallen hebben wel degelijk een betekenis. In de taal waarin de bijbel is geschreven (herbreeuw) is er niet eens onderscheid tussen letters en cijfers en betekenissen. of het getal 13, dat juist heel er in Amerika zit verweven. Dit is geeeeen toeval, dit is zelfs bewust gedaan, en het refereert ook ergens naar.
Nou daar wordt ik nog niet veel wijzer van. Bovendien had ik de zoekfunctie al gebruikt. Ik bedoelde (uiteraard) een link naar het topic waar dat besproken wordt.
Truth

Ok, iedereen weet dat de guldensnede en het pentagram sterk met elkaar verbonden zijn.

Laten we nou eens kijken naar vlaggen van een aantal landen.

AfbeeldingPakistan

AfbeeldingVS

AfbeeldingTurkije

AfbeeldingVenezuela

AfbeeldingNoord-Korea

AfbeeldingEuropa

AfbeeldingVietnam

AfbeeldingChina

AfbeeldingBrazilie

Toevallig? Of lijkt het erop dat er over nagedacht is?
anusthesist

Ligt misschien aan mij, maar dat zijn toch gewoon sterren? Heb je ook een verklaring voor het feit dat juist deze landen een 'pentagram' in hun vlag als symbool hebben? Waarom hebben andere landen het niet?
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.
Dalton

ik wil dit juist op Het wetenschapsforum bespreken, omdat ook ik niet houd van allerlei halve insinaties en vage sites waar je geld moet doneren. Plus omdat ik van mening ben dat wetenschappelijke methode je het dichtst naar een geaccepteerd waarheid kan leiden. kritiek ervaar ik dan ook als positief. dus daarom zit ik hier, omdat ik die wetenschappelijke onderbouwing wil verbeteren.
Ik vind het soms best vermakelijk om dit soort discussies te lezen maar heb jaren geleden al geleerd om me er nooit meer mee te bemoeien.

Dit leidt nooit ergens toe en beide partijen kunnen elkaar toch niet overtuigen dus waarom moeite doen.

Om die reden ga ik ook niet in op de inhoud van al je beweringen.

Misschien is het waar, maar misschien ook niet, ik heb totaal geen zin om dat te onderzoeken.

En mocht het allemaal waar zijn dan geloof ik in het spreekwoord:"Ignorance is a bless".

Waar ik wel verstand van heb is wetenschap, en de quote hierboven laat zien dat je jouw "complot theorieën" wetenschappelijk wil onderbouwen.

Als wetenschapper moet ik je het slechte nieuws geven dat dit tot nu toe nauwelijks enige wetenschappelijke waarde heeft.

Zoals hierboven al meerdere malen gezegd is (en waarschijnlijk het hele topic zo zal blijven) volg je geen wetenschappelijke procedure.

Zonder je aan een aantal regels te houden zal je hier niemand kunnen overtuigen hoe overtuigend jezelf ook denkt dat je bent.

Ik heb nog nergens bewijs gezien voor je beweringen.

Toevalligheden zijn leuk maar zeggen niks.

Wie zoekt naar toevalligheden zal die altijd vinden.

Als je wilt kan je iedere 10 potjes poker zo analyseren dat over 5 jaar de aarde vernietig wordt door de duivel.

Als je naar ruis luistert of een liedje achterstevoren afspeelt kun je demonische teksten horen.

2 Stippen en een streep wordt in onze hersenen vertaald naar een gezicht.

Ons brein probeert ruis te vertalen naar begrijpelijk verbanden die er helemaal niet zijn.

Het gebruik van symbolen op verschillende gelegenheden zoals sterren op vlaggen.

Als een symbool bekend is bij meerdere mensen zal dit symbool vaker gebruikt worden ongeacht wat de betekenis is, als er überhaupt al een betekenis is.

Je kan hier leuke complot theorieën verzinnen maar zolang een simpele psychologische verklaring voorhanden is zal het complot nooit wetenschappelijk worden tenzij en meer bewijs is wat de simpele verklaring kan weerleggen.

Mijn advies:

Verzamel bewijs in plaats van conclusies, tot nu toe heb je alleen conclusies zonder onomstotelijk bewijs.
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.
Truth

En mocht het allemaal waar zijn dan geloof ik in het spreekwoord:"Ignorance is a bless".
puur op jezelf gericht is dat zeker waar. Maar ik heb ook gevoel voo
Dalton schreef:Mijn advies:

Verzamel bewijs in plaats van conclusies, tot nu toe heb je alleen conclusies zonder onomstotelijk bewijs.
Wat voor soort bewijs zitten jullie dan precies aan te denken? wat voor bewijs willen jullie precies zien? ik geef toch tal van voorbeelden. deze kunnen jullie allemaal controleren.

Het spijt me zeer als ik niet wetenschappelijk overkomen, maar wat willen jullie dan precies zien? geen voorbeelden dus.

een verklaring? die zal er niet zijn, zeker niet in openbaarheid, behalve een aantal speeches van belangrijke personen dan. het is me echt onduidelijk in welke richting jullie denken bij 'bewijs'.
E.Desart

Toevallig? Of lijkt het erop dat er over nagedacht is?
Het spijt mij heel erg.

Zo'n 5-puntige sterretjes tekende ik heel graag in mijn jongste schooljaren, toen ik het woord pentagram nog lang niet kende. Ik maakte die zelf voor de kerstboom en kerstversiering.

Wat in godsnaam kan je hier nu uit concluderen?

Ik vindt jouw topic een hopeloze chaos met stellingen/beweringen zonder duidelijk doel, en nog minder onderbouwing en coherentie.

Als je een complot-theorie wil onderbouwen, doe dit dan systematisch punt per punt, en onderbouw elk individueel punt.

Sterretjes verzamelen is niet gelijk aan onderbouwen.

In akoestiek wordt de golden ratio en snede ook gebruikt ..... Omdat deze functioneel is (kan zijn), niet omdat akoestici complotten smeden of hier in de verste verte deel van uit maken.

En die sterren hingen in de kerstboom omdat ik die destijds mooi vond.
Eric
E.Desart

In akoestiek wordt de golden ratio en snede ook gebruikt ..... Omdat deze functioneel is (kan zijn), niet omdat akoestici complotten smeden of hier in de verste verte deel van uit maken.
En om duidelijk te maken dat ik hier niet zomaar wat uit mijn botten sla:

Golden rule ratio:
Golden_Rule_Ratio
Golden_Rule_Ratio 856 keer bekeken
Bron: eigen Excel software

en ook vermeld hier (onder nr. 15):

http://forum.studiotips.com/viewtopic.php?f=6&t=684 (figuren mogelijk alleen zichtbaar na registratie).

Dit heeft NIETS te maken met complotten maar met relatief gunstige maatverhoudingen (als één van velen = dus niets magisch) van een rechthoekige ruimte in functie van modale verdeling ruimtemodes.
Eric
StrangeQuark

Truth schreef:puur op jezelf gericht is dat zeker waar. Maar ik heb ook gevoel voo

Wat voor soort bewijs zitten jullie dan precies aan te denken? wat voor bewijs willen jullie precies zien? ik geef toch tal van voorbeelden. deze kunnen jullie allemaal controleren.

Het spijt me zeer als ik niet wetenschappelijk overkomen, maar wat willen jullie dan precies zien? geen voorbeelden dus.

een verklaring? die zal er niet zijn, zeker niet in openbaarheid, behalve een aantal speeches van belangrijke personen dan. het is me echt onduidelijk in welke richting jullie denken bij 'bewijs'.
Ik snap dat dit heel erg overkomt als mensen die niet willen luisteren, maar dat is niet het geval. Wat ik je al uit heb gelegd is dat het heel moeilijk zal zijn om bewijzen te vinden en dat dat jouw gevoelens alleen maar zal versterken omdat dat direct appeleert aan het mysterie en het willen geheim houden van onderwerpen door de Vrijmetselaars. Wat inmiddels tegen de tien mensen je zeggen is dat je dingen ziet en voorbeelden noemt die jij verklaart en dat noem je een bewijs. Lees die zin alsjeblieft goed, want hij is raar maar wel belangrijk. Jij bent een politie agent en je probeert een moord op te lossen, jij wijst iemand aan en gaat erop los theoretiseren. Hij heeft een slecht verleden en al meerdere mensen vermoord, dus dan lijkt het mij mogelijk dat hij deze nieuwe moord ook gepleegd heeft, zeg je dan. Natuurlijk is dat mogelijk, wellicht is het zelfs voor de hand liggend. MAar zonder moordwapen, forensisch bewijs of dat de moordenaar opbiegt dat hij het is, zal dit nooit werken.

De dingen die je noemt vind jij logisch en dat is prima, maar ik (en ook wat anderen volgens mij, maar laat dat geen argument zijn) vind ze niet logisch. Ik geloof niet in jouw verklaringen en dat is nu exact waarom dit geen wetenschappelijke discussie is. Bij een echte wetenschappelijke discussie kunnen er argumenten gegeven worden waar je niet omheen kunt en anders moet er een toetsing gevonden worden. Jij ziet sterren op een vlag. Verreweg, en dan ook echt verreweg de meeste vlaggen op de wereld hebben geen sterren, maar dat noem je niet. Sterker nog je zegt dat het pentagrammen zijn die er door vrijmetselaars opgezet zijn. Het lijkt mij persoonlijk logischer, aangezien de mens al 100 000 jaar ofzo naar de lucht kijkt en sterren tekent in grotten en op papyrus, dat dit een nacht voorstelt?

Nu maak ik de fout om weer op een nieuw voorbeeld in te gaan en zo kunnen we dit spelletje wel blijven spelen. Misschien zijn het sterren, misschien zijn het pentagrammen van de illuminatie, misschien is het wel spuug geweest van Adolf Hitler zelf. Het zijn theorien en geen bewijzen die je aanlevert. En dat is het vervloekte van jouw ongelooflijk moeilijke queeste, ik ben bang dat het je ook niet zal gaan lukken omdat jij een geheim van wereld proporties open probeert te leggen. Begrijp me goed ik zeg niet dat je het fout hebt, want ik kan dat net zo min zeggen als jij kan zeggen dat je bewijs hebt. Daarin zijn we volledig gelijk. Dus OF iemand moet met een bewijs komen, OF het moet aannemelijk gemaakt worden met bijvoorbeeld de gemakkelijkste verklaring.

Jouw Bin Laden die samenwerkt met Beatrix en mijn familielid in een geheime organisatie die bedoelt is om het volk dom en arm te houden, 9/11 faked, vlaggen van Zuid Amerika een paar eeuwen geleden heeft overspoelt met tekens waarmee ze willen laten zien dat ze alles onder controle hebben, zonder dat de massa erachter komt en ze van de troon stoot, vind ik gewoon niet de meest geloofwaardige theorie.

De gulden snede vind je ook terug in allerlei natuurkundige fenomenen, mensen houden van esthetica, gelijkheid is mooi, dat lijkt me een evolutionair ding. Alle mensen hebben dat. De gulden snede representeerd verhoudingen, wij worden daardoor aangetrokken.

Wat Dalton al zei, mensen willen zelf dingen zien, je hersenen maken dat. Dat heb ik al eerder gezegd met de voorbeelden van de kanalen op Mars en het gezicht op Mars en het Ahold logo en met mijn geouwehoer over de letters van de Bijbel en de Koran optellen, dat je daar dan het getal van de duivel uit krijgt als je dat combineert met Afghanistan en Nederland. Waarom denk je dat dit ALLEEN maar werkt in het Nederlands. Is dat de taal van god van de Vrijmetselaars? Snap je waar ik naar toe wil.

Dit is kroegpraat, dit is empirisch niet te staven, dit zijn theorien tegen elkaar opbiechten zoals we lekker in de kroeg moeten doen. Meer is het niet, want ik kan jouw verhaal onmogelijk weerleggen en daardoor is het een geloof. Ik kan god nog bewijzen nog ontkrachten, ik kan ook niet bewijzen of ontkrahcten dat god lid is van de Vrijmetselarij, net zoals ik dat niet kan doen voor Bin Laden. Je gelooft het of niet.

Jij wel...

Ik niet!
Truth

mensen houden van esthetica, gelijkheid is mooi, dat lijkt me een evolutionair ding. Alle mensen hebben dat. De gulden snede representeerd verhoudingen, wij worden daardoor aangetrokken.
Maar wat was er eerder het kip of het ei. Vinden we de guldensnede aantrekkelijk vanwege de mooie verhouding, of vinden we hem mooi omdat we er onbewust zo familiair mee worden gemaakt. voor de pentagram geldt hetzelfde.
Wat Dalton al zei, mensen willen zelf dingen zien, je hersenen maken dat. Dat heb ik al eerder gezegd met de voorbeelden van de kanalen op Mars en het gezicht op Mars en het Ahold logo en met mijn geouwehoer over de letters van de Bijbel en de Koran optellen, dat je daar dan het getal van de duivel uit krijgt als je dat combineert met Afghanistan en Nederland. Waarom denk je dat dit ALLEEN maar werkt in het Nederlands. Is dat de taal van god van de Vrijmetselaars? Snap je waar ik naar toe wil.
over letters van de bijbel of koran in nederlands of niet heb je mij niet gehoord. Maar ik begrijp wat je punt is, het is ook een lastige kwestie, juist omdat je de clue eigenlijk niet precies kan definieren.

Overigens heb ik wel respect voor je manier van benaderen, maar je hoeft niet zoveel rekening met me te houden hoor ;) ik waardeer het wel maar je mag gewoon hard zijn.

Maar wat ik nou graag zou willen weten..

wat voor soort bewijs zouden jullie wel willen zien? welke richting moet ik op denken? want ik heb booooorden met bewijs (of voorbeelden) op mn computer staan.
Marko

Dus, kan je wel zien dat er van alles aan wordt gedaan om feiten als deze (verkeerde inlichting AIVD richting Kabinet om Irak-oorlog te forceren). En dat degenen die dit bekend willen hebben, fel worden gestraft.
Flauwekul. Dit is een principekwestie. AIVD-materiaal hoort niet op straat. Staatsgeheim is staatsgeheim.
Ik bedoel... je kan niet zeggen dat dit feit ook maar enig gevaar voor de burger of nederland als staat is. Het is puur een gevaar of bedreiging voor de mensen die de macht hebben, en hun krediet niet mogen verliezen bij het volk.
Heb je ook enig bewijs voor deze stelling? Ben je überhaupt bekend met de wetgeving rond dit punt? Dat het geen direct gevaar oplevert is heel aardig, en een rechter zal dit eventueel meenemen in de uitspraak, maar verder doet het niet ter zake.
ik wil dit juist op Het wetenschapsforum bespreken, omdat ook ik niet houd van allerlei halve insinaties en vage sites waar je geld moet doneren.
Je berichten staan anders vol met "halve insinuaties"
Plus omdat ik van mening ben dat wetenschappelijke methode je het dichtst naar een geaccepteerd waarheid kan leiden. kritiek ervaar ik dan ook als positief. dus daarom zit ik hier, omdat ik die wetenschappelijke onderbouwing wil verbeteren.
Dat is een hopeloze zaak. Als je de zaken die je noemt wetenschappelijk wil onderbouwen blijft er niks van over. Bovendien geloof ik je niet, want je begon je eerste bericht met te stellen dat je met tegenzin lid bent geworden.
iets concreter alsjeblieft. Welke organisaties doel je op?
Het WNF. Bernhard was misschien niet de oprichter maar toch in ieder geval de eerste voorzitter. Is datr dan ook een fascistoïde organisatie met als doel de halve wereldbevolking arm te houden?
Ik concludeer het idd zelf, maar ik kan het nog niet aantonen. Dit is een kritiek puntje in het hele verhaal, en wel een belangrijk punt.
En dus had je het gewoon weg moeten laten.
Nou. ik denk dat je nu toch wat hard van stapel loopt. Ik heb geen bronvermelding, maar iedereen mag toch aannemen dat getallen als 3 , 7, 11 en 73 niet toevallig in de bijbel zijn verwerkt. Deze getallen hebben wel degelijk een betekenis. In de taal waarin de bijbel is geschreven (herbreeuw) is er niet eens onderscheid tussen letters en cijfers en betekenissen. of het getal 13, dat juist heel er in Amerika zit verweven. Dit is geeeeen toeval, dit is zelfs bewust gedaan, en het refereert ook ergens naar.
Ik loop zeker niet te hard van stapel. Er komen veel getallen in de bijbel voor, en deze soms een symbolische functie. Dat betekent echter op geen enkele manier dat elke getalsmatige constructie die je aan denkt te treffen er met opzet in is gezet. Nogmaals, bij iedere tekst is wel op de een of andere manier iets te verzinnen waardoor er een getal uitkomt dat dan kennelijk iets te betekenen heeft. Overigens, in het Hebreeuws is er vanzelfsprekend wél onderscheid tussen cijfers, letters en betekenissen. Het is alleen zo dat letters een "volgnummer" hebben, en dat cijfers soms kunnen worden geïnterpreteerd als letters, waardoor je er een betekenis aan kunt koppelen. Het is zeker niet zo dat elk willekeurig cijfer een letter voorstelt en een betekenis heeft.
wat voor soort bewijs zouden jullie wel willen zien? welke richting moet ik op denken? want ik heb booooorden met bewijs (of voorbeelden) op mn computer staan.
Dat is je al gezegd: Bewijs dat de wetenschappelijke toets der kritiek kan doorstaan. Misschien nog even verduidelijken: Een waarneming die je verhaal ondubbelzinnig ondersteunt, of die áls er al een alternatieve verklaring voor die waarneming bestaat, in ieder geval eenvoudiger is dan de alternatieve verklaring.

Maar bij jouw bewijzen is het keer op keer andersom: Je noemt iets een bewijs, waarna er een alternatieve verklaring gegeven wordt die veel eenvoudiger is. Dat zou je toch aan het denken moeten zetten.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum
StrangeQuark

Overigens heb ik wel respect voor je manier van benaderen, maar je hoeft niet zoveel rekening met me te houden hoor ik waardeer het wel maar je mag gewoon hard zijn.

Dankjewel voor het compliment. Het ding is dat ik vind dat iedereen, hoe oneens ik het ook met ze ben, het recht heeft op gehoord te worden, en een antwoord verdient op dit forum. Zolang beide partijen naar elkaar blijven luisteren en dingen niet ad infinitum herhaald gaan worden, probeer ik dat vol te houden. Dit medium is intonatieloos en het is mijn ervaring dat niet iedereen op dit forum daar genoeg (naar mijn inziens, is mijn mening) rekening mee houdt. Je weet niet wat iemand kan hebben en hoe iemand bejegend wil worden. Dus vind ik dat we allemaal de plicht hebben om maximaal beleefd en respectvol met elkaar om te gaan, dan kan het altijd alleen maar meevallen. Verder helpt het in discussies niet op het forum als mensen hard zonder fundering de ander met de grond gelijk proberen te maken. Ik wil wat van elkaar leren, niet de ander overtuigen, daar ben ik niet voor.
StrangeQuark

Beste Truth, ik heb je post een eigen topic gegeven in het feedback forum, aangezien het niets meer te maken heeft met de inhoud van dit topic. Het topic is hier te vinden.

Terug naar “Sciencetalk café”