Moderator: Rhiannon
Dat is zeker een mogelijkheid, maar ik neem aan dat je so-wie-so van te voren vergunningen, visa, etc moet verzamelen om een dergelijke reis te kunnen maken. Ook het nodig (smeer)geld lijkt mij hier en daar wel handig om de juist interpretatie van de vergunningen en visa wat gunstiger te laten verlopen. De tijd dat een Europeaan de wereld rond kon reizen met alleen een paspoort van zijn koning is echter al lang geleden. :eusa_whistle:Tempus schreef:Ook een (juridische) vraag die in me opkomt:
Als Laura wordt toegestaan om de wereld rond te reizen, hebben andere landen dan nog het recht om Laura op te pakken? Zoals Engeland en Nieuw-Zeeland gezegd hebben te doen.
Wat er precies gezegd weet ik niet. Ik heb van het vanWat is er precies gezegd en door wie, welke instantie?
In dat geval is het misschien het handigst om deze zaak ook gelijk aan een internationale rechtbank voor te leggen zodat er geen spanningen zullen ontstaan tussen Nederland en andere landen, als zij besluiten Laura te willen verhinderen.Dat is zeker een mogelijkheid.
Eigenlijk kon je dit deels "tussen de regels" al lezen of mogelijk veronderstellen vanuit het vonnis zelf, waar de moeder deze plannen als "eng" bestempelde maar "zich niet verzette", wat iets heel anders is dan "achter de plannen te staan".Inmiddels heeft de moeder zich ook uitegsproken tegen de reis van Laura (zie hier in de Volkskrant).
1) :eusa_whistle: Da's vreemd .... voor iemand van 13. ...... Het zou eerder verrassend zijn moest het anders zijn. Je vertrek logisch van de ontwikkeling van iemand van 13 TENZIJ duidelijk anders aangetoond.Tempus schreef:1) ..... duidt op onvolwassenheid van Laura's kant.
2) Maar ik toch nog wat twijfels bij de geloofwaardigheid van moeder, want waarom woont Laura al vanaf haar zesde bij haar vader? Aangezien je op die leeftijd nog niet zelf mag kiezen zou je denken dat de moeder ongeschikt is als ouder.
3) ...... het is nog steeds haar droom (zo niet, dan had ze al een overvloed aan excuses om de reis uit te stellen).
1) Ik vond dus eerst dat de overtuiging van de ouders aantoonde dat ze redelijk volwassen is... ](*,) Achteraf gezien is een objectief onderzoek van deskundigen toch het beste.E.Desart schreef:1) :eusa_whistle: Da's vreemd .... voor iemand van 13. ...... Het zou eerder verrassend zijn moest het anders zijn. Je vertrek logisch van de ontwikkeling van iemand van 13 TENZIJ duidelijk anders aangetoond.
2) Dat is een dichterlijke vrijheid en veronderstelling waar je best afstand van neemt. Nu kruip je zelf in clichés. Je weet niets van betrokken omstandigheden.
3) Ik wou in mijn jeugdjaren 1) pastoor, 2) ontdekkingsreiziger, 3) geleerde, 4) ....... worden. In deze situatie zit ook stardom, 'uitzonderlijk zijn' in wat voor velen attractief is. En die droom kan ten allen tijde vervult worden, zij begint (bij wijze van spreken) pas te leven. Het record fenomeen: jonger dan gelijk wie, is hier zeker niet helemaal vreemd aan.
Als vraag op zich zeker interessant. Zolang je duidelijk beseft dat het een volslagen niet te beantwoorden vraag is zonder details of omstandigheden te kennen. Jij koppelde hier (mogelijke) conclusies aan die inderdaad gebaseerd zijn op clichés.2) Clichés? Aangezien het kind doorgaans naar de moeder gaat bij een scheiding is het toch niet zo gek om me zelf af te vragen waarom Laura bij haar vader zit?