Arjant2
Artikelen: 0

Re: Ervaringen met gpu

Kravitz schreef:Ik heb zonet voor de zekerheid nog eens een driver-update gedaan. Ook zie ik in het Catalyst Control Center dat de activity van de GPU rond de 99% draait, de temperatuur blijft onder de 90°C wat volgens Arjant2 redelijk laag is. (Waarschijnlijk ook op het moment dat ik een 'UNSTABLE_MACHINE' ervaar.) Bij de 'fan speed' staat 39%.

Na even zoeken kwam ik erachter dat de GPU clock 650 Mhz is en de Memory clock 400 Mhz. Geen idee wat deze allemaal doen en hoe ik de instelling hiervan kan wijzigen.
90% is wel vrij veel hoor. Ik schreef dat 75% graden prima was, maar bij 90% heb je toch kans dat dat de oorzaak is van instabiliteit. Kan je de fan niet handmatig hoger zetten?
Kravitz

Ik bedoelde ruim onder de 90°C, het blijft steeds rond de 75 graden hangen. De temperatuur staat overigens uitgedrukt in graden celcius en niet in procent. Daarnaast zie ik een afbeelding van een termometer waarop te zien is dat ik nog in een veilige zone zit. Wanneer de temperatuur stijgt gaat de fan automatisch mee. Ik kan hem ook handmatig hoger zetten, maar dan krijg eerst een heleboel veiligheidsmeldingen.

Voorlopig heb ik al een halve wu, zonder 'crash'. Misschien waren de nieuwe drivers toch voldoende ;)
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill
Arjant2

sorry ik was zelf nog niet goed wakker geloof ik met die % ;)

even afwachten maar hoe die nieuwe drivers werken dan.
Kravitz

Alles verliep prima, drie gelukte wu's na elkaar, ik dacht dat ik geholpen was ;) , tot vandaag. Deze ochtend start ik mijn pc op, de GPU start met vouwen, de gewone gang van zaken.... Nu kom ik terug thuis en zie in de logfile 2x de melding van een unstable machine staan. De temperatuur is nog steeds 74/75°C en drivers zijn OK.

GPU proberen down te clocken? Maar is dit niet zonder gevaar voor de rest van mijn systeem?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill
Yoste

Ik zou eerder trachten de fan wat hoger te zetten, zoals Arjant2 ook al aanraadde. De mijne staan dag en nacht op 100% te draaien, zelf ingesteld. Maakt een enorm verschil in temperatuur (en dus stabiliteit) hier. Om dit in te stellen gebruik ik Rivatuner, maar er bestaan nog andere programma's.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=59270
QuarkSV

Is GPU folding met een laptop aangeraden? Ik twijfel of ik dit wel zou doen met mijn laptop. Kun je het op één of andere manier veilig instellen zodat mijn laptop zeker geen schade oploopt, maar wel sneller plooit?
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.
Yoste

Zo snel zal je je laptop ook niet naar de vaantjes vouwen hoor. Nogmaals, zorg er gewoon voor dat je de temperatuur in het oog houdt bij de eerste opstart. Indien je vindt dat hij te warm wordt, sluit je hem terug af, geen enkel probleem.

Ik moet toegeven dat ikzelf daar indertijd net iets te los in was: m'n gpu's draaiden constant op 120°, hetgeen op termijn net dat tikkie te veel was ;)
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

In physics I trust

Hm, ik zit met een eenvoudige Penryn en 2 x ATI 4650. Hoe gebruik ik dat het best optimaal?

Het lijkt alsof Folding een pak sneller gaat dan Boinc?

Is dat mogelijk?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.
JonazzDJ

Voor Folding@Home moet je de GPU2 client downloaden via onderstaande link (niet de nieuwe GPU3 versie, die ondersteunt nog geen ATI videokaarten). Als je beide GPU's wilt laten vouwen is het handig om het GPU-tracker programme te downloaden. Dat is een progje die alle versies van F@H installeert, met dit programma is het makkelijker om in te stellen hoe en met wat je wilt vouwen ipv alles handmatig instellen. Dan kan je meteen ook instellen of je met één of meerdere CPU's ook wilt vouwen.

http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

http://fahtracker.com/

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
In physics I trust

Dank je!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.
Yoste

In fysics I trust schreef:Hm, ik zit met een eenvoudige Penryn en 2 x ATI 4650. Hoe gebruik ik dat het best optimaal?

Het lijkt alsof Folding een pak sneller gaat dan Boinc?

Is dat mogelijk?
Hoe kun je beide vergelijken? Folding en BOINC zijn toch 2 los van elkaar staande entiteiten?

FAH GPU tracker is inderdaad een aanrader ;)

Terug naar “IT en informatica”