Is dit wel zo? Wanneer je 50 ml water en 50 ml alcohol bij elkaar gooit, zal het totale nieuwe volume 97 ml zijn (heeft mijn natuurkundeleraar ooit laten zien op de middelbare school).
Maar het is mijn idee dat de hoeveelheid alcohol vrij klein in vergelijking met het volume water immers ze hebben het over een bak
je.
Ik denk dus dat ook het vloeitstofpeil daalt.
Mijn berekening is gebaseerd op een klein beetje alcohol.
Bovendien denk ik dat ze met waterpeil gewoon volumepeil bedoelen, omdat het zo goed mixt is er geen onderscheid te maken.
Dit geldt alleen als er een klein beetje water is, maar ik neem niet aan dat ze dat bedoelen. Ik heb trouwens verkeerd gelezen ze vragen inderdaad naar het vloeistofniveau.
Maar het gaat erom wat er gebeurt als je erop loopt. Ik als leek zou zeggen dat je je afzet tegen de roltrap waardoor je deze iets tegenwerkt en de roltrap meer energie zal gebruiken om op dezelfde snelheid te blijven draaien.
Je hebt gelijk, ik heb verkeerd gelezen. De roltrap moet een persoon over een hoogte h verplaatsen met energie:
\(E= mg \Delta h \)
Energie per seconde:
\( \frac{E}{t} = \frac{ mg \Delta h}{t}\)
In vergelijking met een normale situatie is dit dus groter want nu is de t kleiner. Je hebt dus gelijk er is dus meer energie nodig.
Quitters never win and winners never quit.