Yoste
Artikelen: 0

Re: Folding vraag

QuarkSV schreef:Ziezo hij is afgewerkt. Normaal kom ik binnen de 24u in de statistieken, dacht ik?

Ik zal proberen om nu de cliënt te installeren en dit voor 2 cores, ik denk niet dat ik mijn GPU ga laten meedraaien omwille van het feit dat ik met een nieuwe laptop werk (die nog een tijdje mee moet gaan ;) ) en ik las geregeld op dat laptop-folding bij overdaad, snel je pc naar de knoppen helpt (batterij etc). Twee is een mooi begin hé :P
Inderdaad, normaal zelfs vroeger. Als je met twee cores aan het werk kunt, zou dit zeker al mooi zijn! :P
Het is gelukt om hem op CORE 1 te installeren, maar als ik in mapje CORE 2 wil installeren, krijg ik de keuze niet meer om MachineID 2 in te stellen... Hoe moet ik dit kunnen instellen?
Verwijder het bestand client.cfg in de map CORE 2, dit is het configuratiebestand. Als je nu de client van CORE 2 opent, dien je alles opnieuw in te stellen, waaronder ook MachineID.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=59270
Jan van de Velde
Moderator

@Quarksv, je eerste wu staat in de lijst. ;)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
QuarkSV

Ik heb hem kunnen installeren in beide mapjes (core 1 en core 2), en ik heb beide vastgemaakt aan m'n taakbalk. Heb voor allebei 'no' gekozen toen men vroeg: opstarten wanneer de pc opstart.

Ik heb nog 2 vragen: waar dien ik ze dan handmatig aan te leggen? Kun je beide pictogrammetjes in je balk rechtsonder naast uurwerk brengen, zoja hoe? Ze staan wel in mijn taakbalk, maar ik wil ze in het klein naast mijn uurwerk hebben (handiger).

Alvast bedankt
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.
QuarkSV

Nieuw probleem ontdekt: ik zie wel de twee opdrachtprompt schermen, maar ze geven aan dat ze allebei aan hetzelfde eiwit werken? Dit is toch niet de bedoeling. Mijn cores staan wel juist ingesteld, want ik krijg te zien van speedfan dat het CPU-gebruik verdubbelt is en ook in temperatuur... Zie bijlage afbeeldingen! Mijn CPU-gebruik is 50%, dus ik dacht dat ik goed zat... Temperatuur +- 70°C dus dat kan ook. Je ziet ook dat ik twee CORE-mapjes heb aangemaakt...

Ik heb al geprobeerd om dat clientbestand te verwijderen en opnieuw in te stellen, maar het blijft dit geven. Ik dacht ze elk aan één eiwit moesten werken?
Jan van de Velde
Moderator

Kijk niet alleen naar het projectnummer, daarachter staan tussen haakjes meer gegevens (run...., gen ...., clone ....)

het zijn twee verschillende workunits uit weliswaar hetzelfde project, in die zin dus wel degelijk 2 verschillende "eiwitjes"
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
QuarkSV

Oké, dankje Jan. Alles staat dus goed ingesteld. Weetje toevallig nog vaag iets op welke manier je in je kleine taakbalk rechtsonder de twee pictogrammetjes van Folding@Home kan slepen/brengen/zien?
QuarkSV

Ik heb nu beide clients draaien en ik denk dat het (eindelijk ;) ) goed zit. De temperatuur van cores blijven goed denk ik (bijlage), ik zou enkel nog graag willen dat beide pictogrammen in mijn balk rechtsonder komen ipv vastgemaakt te zijn aan mijn grote taakbalk... Moet ik een bestandje of iets dergelijks verslepen?
QuarkSV

Mijn client in core1 draait blijkbaar automatisch zodra ik de pc opstart. Is er een mogelijkheid om dit terug te wijzen? Of moet ik client.cfg gewoon opnieuw verwijderen en terug herinstellen?
waanzin

gewoon F@H even uit u startup files hallen:

control panel -> programs -> change stratup programs
QuarkSV

waanzin schreef:gewoon F@H even uit u startup files hallen:

control panel -> programs -> change stratup programs
Ik vind dit nergens. Ik heb Windows7 als OS...
QuarkSV

Heb de map gevonden, maar die is volledig "leeg" dus er staat daar niets van Folding@Home...

Hij voert het uit in de "opdrachtprompt" dus is het wss normaal. Maar ik zou graag hem "zien" werken, en dat kan nu niet want als ik hem opstart nogmaals via C: dan werkt hij dubbel. Speedfan toont gebruik van 75% dus ik moet hem op één of andere manier zien uit te schakelen en te wijzigen zodat ik hem handmatig telkens kan in en uit schakelen.
QuarkSV

Probleem met automatische start is verholpen ;) .

Maar ik blijf wel nog met de vraag van de taakbalk zitten, iemand die weet hoe het moet?
Yoste

Ik gebruik sinds een tijdje een programma dat enkele vervelende zaken met betrekking tot de installatie van folding-clients voor jou doet. Absoluut aan te raden als je meerdere clients gebruikt. Het programma downloadt en installeert automatisch de recentste clients die jij aangeeft te willen gebruiken (bvb. CPU/SMP, GPU). Tevens zorgt het ervoor (of kàn het ervoor zorgen, is een instelling) dat de clients verborgen worden, dus geen vervelende commandprompt(s) meer op je taakbalk. Via dit programma kan je elke client afzonderlijk starten, monitoren en stoppen. Een guide op Overclock.net.

@QuarkSV: Ik heb wel de indruk dat het programma je niet de mogelijkheid geeft meerdere cpu-clients te draaien. ;)

Wat je eens kan proberen is twee system tray clients te installeren en kijken of je ze aan de praat krijgt.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

QuarkSV

Dus als ik gewoon dat programma download, dan kan ik aangeven welk versie ik wil? Of is het eerder een coördinatie-programma? Het wel veel vergemakkelijken ;) .
Yoste

Wel, feitelijk heb je twee opties als je op twee cores wenst te vouwen:

1) Je gebruikt de smp-client. Hiervoor kan je voor het gemak inderdaad het programma dat ik aangaf installeren. Daarbij kun je dan instellen op hoeveel cores je wenst te vouwen.

2) Je gebruikt 2 cpu-clients. Hierbij heb je meerdere mogelijkheden: ofwel twee system-tray clients, ofwel twee console clients (die je nu hebt), of eentje van beide.

Om je probleem met de taakbalk op te lossen kun je dus kiezen tussen de smp-client via dat programma, en 2 system-tray clients.

Persoonlijk zou ik opteren voor optie 1, aangezien het best eenvoudig is.

Succes! ;)

Terug naar “IT en informatica”