Daarin heb je volledig gelijk JJ, geen enkele ideologie komt zomaar uit de lucht vallen, zoals de aanhangers van de Mohammedaanse ideologie zeker menen te weten.
Je stapt weer in de valkuil van het generaliseren.
Het zou zo prettig zijn als ook diegenen die bestaan dankzij Mohammed, de Koran, sunna en de Hadith dat eens zouden willen erkennen.
Als je hiermee de extremisten bedoeld, ben ik het met je eens.
Mij hoef je echt niets te vertellen over allerhande stromingen,hoor, die ken ik.
Met je generaliserende opmerkingen, betwijfel ik dat.
Heb je de sites door Chriis aangedragen trouwens al gelezen en de andere topics die met dit onderwerp te maken hebben? Kan heel verhelderend werken en is af en toe boeiend, dan kun je ook zien hoe bevooroordeeld sommige personen zijn, zodat ze ook jouw teksten foutief lezen.
Ik kom vaak genoeg bevooroordeelde mensen tegen, daar ga ik niet naar op zoek.
Ik meende dat je het had over de NL maatschappij "tegen" de moslim, "waar twee vechten hebben twee schuld".
Hieruit volgt logisch gedacht dat de B en NL maatschappij het moslim geloof als probleem ervaren en dat er moslims zijn die deze maatschappij als probleem ervaren.
Ter verduidelijking, deze zin vloeit voort uit de stelling van dit blok, waar ik het verder niet mee eens ben.
Wellicht kunt u dat de ouders van Meindert Tjoelker nog eens uitleggen.
Ik meen dat hij in elkaar geslagen werd door een opmerking tegen twee mannen die een fiets aan het slopen waren. Ik zal in dit geval niet beweren dat Meindert hier zelf schuld aan had, alhoewel ik niet weet wat de strekking van zijn opmerking was.
In de discussie over moslimproblematiek in Nederland en België ligt zowel de Nl en B maatschappij als het geloof van sommige moslims ten grondslag aan het probleem. In dat geval zouden beide kanten logisch gezien schuld hebben. Aan de ene kant de maatschappij die niet weet om te gaan met extremisten. Aan de andere kant de extremisten die niet in deze maatschappij kunnen aarden.